Πας παντού, χωρίς βενζίνη!

Gazzetta team
Πας παντού, χωρίς βενζίνη!
Κάνε 300 χιλιόμετρα με 1 ευρώ, δίχως να καις βενζίνες και λάδια, μόνο με μια πρίζα και τον φορτιστή της μηχανής σου, χωρίς τέλη κυκλοφορίας.

Είχες φανταστεί ότι μπορείς να κυκλοφορείς στους δρόμους με το μηχανάκι σου χωρίς να καις και να πληρώνεις βενζίνη; Να έχεις μια μηχανή με καλές επιδόσεις, η οποία δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω εκτός από μια πρίζα για να εφοδιαστεί με την ενέργεια που της χρειάζεται για να σε ταξιδέψει στον προορισμό σου; Αν όχι, είναι ώρα να γνωρίσεις τα ηλεκτρικά scooter της emw.

Τα scooter EMW εντυπωσιάζουν και κεντρίζουν την προσοχή του παρατηρητή. Είναι όλα εργονομικά και διαθέτουν στο κέντρο του τιμονιού κονσόλα που συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για την κατάσταση την ταχύτητα και φυσικά στοιχεία για την μπαταρία και τα επίπεδα φόρτισής και αυτονομίας. Η σχεδίαση των μπουτόν για τα φώτα, φλας και τις άλλες λειτουργίες είναι τοποθετημένα στη σωστή απόσταση από τα δάχτυλα του οδηγού. Το ηλεκτρικό μοτέρ που μεταφέρει την κίνηση σε όλα τα μοντέλα είναι αθόρυβο ενώ οι επιδόσεις του τόσο στην επιτάχυνση όσο και στην τελική ταχύτητα που φτάνει έως και 120χλμ. την ώρα υπόσχεται τιμές που δεν έχουν να ζηλέψουν κάτι από τα υπόλοιπα scooter της αγοράς με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η αυτονομία της μπαταρίας, κυμαίνεται από 60 χλμ. έως και 120 χλμ.και είναι αξιόπιστη και ικανή για καθημερινές μετακινήσεις αλλά και για βόλτες έξω από την πόλη. Τα ρεπρίζ τους επιτρέπουν την ασφαλή προσπέραση ενώ η ικανότητα ανάβασης ακόμη και με δεύτερο άτομο στη σέλα είναι στα ίδια επίπεδα με τα υπόλοιπα scooter της αγοράς με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Η φόρτιση της μπαταρίας, διαρκεί λιγότερο από τρεις – έξι ώρες και μπορεί να πραγματοποιηθεί από οποιαδήποτε οικιακή πρίζα.

Οικονομία

Στην Ευρώπη το ίδιο και στην Ελλάδα η αγορά ενός ηλεκτροκίνητου scooter προσφέρεται με φορολογικές απαλλαγές, τέλη κυκλοφορίας και απαλλαγή απο τελωνείο. Ενώ μερικά μοντέλα δεν χρειάζονται δίπλωμα οδήγησης και οι πινακίδες είναι προαιρετικές.
Ο αναβάτης ενός ηλεκτρικού scooter EMW έχει τον έλεγχο της φόρτισης αφού δεν χρησιμοποιεί καθόλου καύσιμα ενώ το κόστος φόρτισης είναι ελάχιστα λεπτά του € για αυτονομίες μέχρι 100 Km.
Η συντήρηση είναι μηδενική αφού δεν υπάρχουν αλλαγές λαδιών, φίλτρα, κιβώτιο ταχυτήτων κ.λ.π. παρά μόνο τα αναλώσιμα όπως τακάκια φρένων κ.λ.π.

Οικολογία

 

Τα scooter EMW είναι αθόρυβα, καθαρά δεν έχουν μυρωδιές βενζίνης ή καυσαέρια. Τα scooter EMW και γενικά η ηλεκτροκίνηση βελτιώνει την ποιότητα της ατμόσφαιρας, ειδικά στα κέντρα των μεγάλων πόλεων. Η ηλεκτροκίνηση, είναι ένα βήμα προς τη θετική κατεύθυνση μείωσης των ρύπων και προστασίας του περιβάλλοντος ειδικά εάν το ρεύμα που χρειάζονται για να φορτίσουν τα ηλεκτρικά scooter παράγεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση όμως, το περιβαλλοντικό όφελος είναι μεγάλο, καθώς η ατμόσφαιρα των πόλεων θα γλιτώσει από συγκεκριμένους πολύ επικίνδυνους για τη δημόσια υγεία ρύπους, όπως τα μικροσωματίδια ή τα οξείδια του αζώτου, που εκπέμπονται σήμερα από τις εξατμίσεις των βενζινοκίνητων οχημάτων.

Τα μυστικά της μπαταρίας

Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας καθώς και τα συνολικά χιλιόμετρα που θα μπορέσει να διανύσει το scooter σας με την ίδια μπαταρία, έχουν να κάνουν κυρίως με δύο παράγοντες οι οποίοι είναι κοινοί για όλους τους τύπους μπαταριών.
Κατά πρώτον έχει να κάνει με τον τρόπο οδήγησης του scooter και κατά δεύτερον έχει να κάνει με τον τρόπο φόρτισης της μπαταρίας. Δύο είναι λοιπόν οι βασικές συμβουλές.
α) Αποφύγετε τη νευρική οδήγηση. Όπως στα βενζινοκίνητα οχήματα (που ανεβάζουν την κατανάλωση βενζίνης) έτσι και στα ηλεκτροκίνητα οχήματα η νευρική οδήγηση στο δρόμο με συχνές και απότομες επιταχύνσεις υποχρεώνουν την μπαταρία να αποδίδει συχνά το μέγιστο της ισχύος της και αυτό είναι κάτι που μας κοστίζει σε ενέργεια άρα και σε χιλιομετρική αυτονομία.
β) Αποφύγετε τις πολλές μερικές φορτίσεις και προσπαθήστε να κάνετε τις λιγότερες πλήρεις φορτίσεις εκμεταλλευόμενοι το μέγιστο της αυτονομίας του scooter σας χωρίς όμως να αφήνεται την στάθμη της μπαταρίας να πέφτει σε πάρα πολύ χαμηλά επίπεδα. Με αυτό τον τρόπο η μπαταρία σας θα κερδίσει χρόνια ζωής και εσείς, με βάση το κόστος αντικατάστασής της, θα βγείτε επιπλέον κερδισμένοι.
Η ιστορία μας έχει δείξει ότι οι μπαταρίες βελτιώνονται διαρκώς και ότι λόγο αυτής της βελτίωσης το κόστος τους μειώνεται διαρκώς. Αν επιλέξετε σωστά το scooter που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες σας, είναι σχεδόν σίγουρο ότι η μπαταρία του θα χρειαστεί αντικατάσταση μετά από τρία χρόνια. Εύκολα λοιπόν κανείς αντιλαμβάνεται ότι αν για παράδειγμα το κόστος της μπαταρίας του scooter σας σήμερα είναι 800€ μετά από τρία και πλέον χρόνια το κόστος της ίδιας μπαταρίας δεν θα ξεπερνά τα 300–400€ ή θα υπάρχει μία νέου τύπου μπαταρία η οποία θα είναι συμβατή με το scooter σας και θα σας προσφέρει περισσότερη αυτονομία ή ισχύ ή και περισσότερα χρόνια ζωής, σε σχέση με την παλαιού τύπου μπαταρία σας, και θα κοστίζει επίσης 800€. Στην ερώτηση λοιπόν «Πόσο κοστίζει η μπαταρία του scooter μου» απαντάμε ότι το κόστος της μπαταρίας ενός scooter είναι κάτι σχετικό και ανάλογο των όσων προαναφέρθηκαν.
Κατόπιν ειδικής παραγγελίας η EMW έχει τη δυνατότητα να σας προσφέρει εναλλακτικές επιλογές για τον τύπο της μπαταρίας που θα χρησιμοποιήσετε στο scooter σας. Είναι όμως σίγουρο ότι οι πιο συμφέρουσες επιλογές με βάση το συνολικό κόστος του εκάστοτε scooter βρίσκονται στα μοντέλα που βρίσκονται στον κατάλογό μας.

Ηλεκτροκινητήρας vs Βενζινοκινητήρας

Το βασικό χαρακτηριστικό ενός ηλεκτροκινητήρα που τον κάνει να υπερτερεί σε σχέση με έναν βενζινοκινητήρα είναι η ασύγκριτα μεγάλη ροπή του που αποδίδεται στο μεγαλύτερο εύρος στροφών του. Αντίθετα ένας συμβατικός βενζινοκινητήρας αποδίδει το μέγιστο της ροπής του, και της δύναμής του, σε συγκεκριμένες στροφές.
Ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται μέσα στον τροχό έχει άμεση μετάδοση της κίνησης στον τροχό χωρίς να υπάρχει κάποιο σύστημα μετάδοσης της κίνησης με αλυσίδα ή ιμάντα κλπ. που ως γνωστό έχει απώλειες. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι έχουμε το μέγιστο κέρδος σε δύναμη άρα κέρδος και σε ενέργεια. Ο συμβατικός βενζινοκινητήρας πρέπει να δουλεύει, έστω και στο ρελαντί, ενώ το όχημα είναι σταματημένο και έτσι είναι απόλυτα αναγκαία η χρήση κάποιου συστήματος μετάδοσης της κίνησης με αλυσίδα ή ιμάντα κλπ. Λόγω των απωλειών που έχει αυτό μας κοστίζει σε δύναμη και ενέργεια άρα και σε καύσιμο.
Ο ηλεκτροκινητήρας μας λειτουργεί με τριφασική τάση που παρέχεται από τον εναλλάκτη (Accelerator) και δεν έχει ψήκτρες (καρβουνάκια) ή λάδια κλπ. με αποτέλεσμα να μην χρειάζεται συντήρηση. Η κίνηση δημιουργείται επαγωγικά από του μαγνήτες που υπάρχουν εσωτερικά και στην περίμετρο του κινητήρα, η οποία εφάπτεται στον τροχό, σε σχέση με τα σταθερά πηνία που βρίσκονται στο κέντρο του κινητήρα όταν αυτά διαπερνώνται από τάση.
Ο ηλεκτροκινητήρας μας ψύχεται με αέρα καθώς δεν θερμαίνεται υπερβολικά με αποτέλεσμα να μην υπάρχει η ανάγκη υδρόψυξης (αντλιών, ψυγείου, αντιψυκτικού υγρού κλπ.) και η επιπλέον συντήρηση αυτών.
Τα ηλεκτροκίνητα scooter υπερτερούν σε οδηγική συμπεριφορά σε σχέση με τα βενζινοκίνητα λόγο του κινητήρα, που βρίσκεται εντός του τροχού (μεγαλύτερη ροπή), αλλά και της μπαταρίας, που βρίσκονται στο χαμηλότερο δυνατό σημείο. Ως αποτέλεσμα χαμηλότερο κέντρο βάρους συγκριτικά με ένα βενζινοκίνητο scooter. . Συνήθως, στα βενζινοκίνητα scooter, το ντεπόζιτο της βενζίνης βρίσκεται κατ’ ανάγκη ψηλά και ο βενζινοκινητήρας βρίσκεται πιο ψηλά από τον τροχό κάνοντας την μοτοσικλέτα πιο βαριά και πιο δυσκίνητη όταν ελίσσεται.
Τέλος, αν ρίξουμε μια ματιά στο κόστος μετακίνησης των ηλεκτροκίνητων scooter που σε καμιά περίπτωση δεν ξεπερνά το 0,35€/100Km θα αντιληφθούμε ότι το μέλλον είναι εδώ και η EMW είναι σε θέση να σας το παρέχει.

Δες όλα τα ηλεκτρικά scooter και βρες αυτό που σου ταιριάζει, πατώντας εδώ. Και πάτα εδώ για να βρεις όλα τα καταστήματα στα οποία μπορείς να βρεις και να δεις από κοντά τα ηλεκτρικά scooter της EMW.

Αν θέλεις να δεις ένα ηλεκτρικό scooter σε δράση, πάτα εδώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!