Ώρα για τη... νέα Formula1!
Η ώρα της Formula1 έφτασε. Το φετινό πρωτάθλημα είναι διαφορετικό λόγω των πολλών και σημαντικών αλλαγών που έχουν γίνει κυρίως στους τεχνικούς κανονισμούς. Οι κινητήρες έχουν αλλάξει και κατά συνέπεια τα μονοθέσια δεν είναι τα ίδια με τις προηγούμενες χρονιές. Ενόψει, λοιπόν, της έναρξης της νέας σεζόν το gazzetta.gr σας παρουσιάζει όσα πρέπει να γνωρίζετε για τη φετινή F1.
Νέοι κινητήρες και όχι μόνο!
Όπως προαναφέραμε, η σημαντικότερη αλλαγή είναι των κινητήρων, με τους V6 1.6 λίτρων τούρμπο να αντικαθιστούν τους V8 2.4 λίτρων. Βέβαια, υπάρχουν και άλλες πάρα πολλές, τις οποίες επισημάναμε σε προηγούμενο άρθρο και αφορούν τις αεροτομές, το ρύγχος και όχι μόνο, καθώς έχουν αλλάξει ακόμα και κανονισμοί που αφορούν τη βαθμολογία και τις ποινές.
Φινάλε στο Άμπου Ντάμπι
Ωστόσο, οι αλλαγές δεν περιορίζονται στους κανονισμούς, καθώς έγιναν και στο καλεντάρι. Η αυλαία θα ανοίξει και πάλι στην Αυστραλία, όμως το φινάλε φέτος θα δοθεί στο Άμπου Ντάμπι και όχι στη Βραζιλία.
Επίσης, ο αγώνας το Γκραν Πρι του Μπαχρέιν μετατράπηκε σε νυχτερινό, ενώ βγήκαν εκτός η Κορέα και η Ινδία για να μπουν η Ρωσία και η Αυστρία, Ακόμη, ούτε φέτος μπόρεσε να συμπεριληφθεί το Νιού Τζέρσεϊ, με το αγωνιστικό πρόγραμμα να συμπεριλαμβάνει εκ νέου 19 αγώνες αντί για 20.
Το καλεντάρι
Ημ/νία Γκραν Πρι Πίστα
14-16 Μαρτίου Αυστραλίας Άλμπερτ Παρκ
28-30 Μαρτίου Μαλαισίας Σεπάνγκ
4-6 Απριλίου Μπαχρέιν Σακχίρ
18-20 Απριλίου Κίνας Σανγκάη
9-11 Μαΐου Ισπανίας Καταλούνια
22-25 Μαΐου Μονακό Μόντε Κάρλο
6-8 Ιουνίου Καναδά Ζιλ Βιλνέβ
20-22 Ιουνίου Αυστρίας Σπίλμπεργκ
4-6 Ιουλίου Μεγάλης Βρετανίας Σίλβερστοουν
18-20 Ιουλίου Γερμανίας Χοκενχάιμ
25-27 Ιουλίου Ουγγαρίας Ουγγαρόρινγκ
22-24 Αυγούστου Βελγίου Σπα
5-7 Σεπτεμβρίου Ιταλίας Μόντσα
19-21 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρης Μαρίνα Μπέι
3-5 Οκτωβρίου Ιαπωνίας Σουζούκα
10-12 Οκτωβρίου Ρωσίας Σότσι
31 Οκτωβρίου-2 Νοεμβρίου ΗΠΑ Όστιν
7-9 Νοεμβρίου Βραζιλίας Ιντερλάγκος
21-23 Νοεμβρίου Άμπου Ντάμπι Γιας Μαρίνα
Διατήρησαν δίδυμο οι Mercedes, Marussia
Μόνο δύο είναι οι ομάδες που διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο με πέρυσι. Πρόκειται για τις Mercedes, Marussia, με την πρώτη να κρατάει τους Λιούις Χάμιλτον, Νίκο Ρόζμπεργκ και τη δεύτερη τους Μαξ Τσίλτον, Ζουλς Μπιανσί. Από εκεί και πέρα, ο Κίμι Ραϊκόνεν επέστρεψε στη Ferrari και πήρε τη θέση του Φελίπε Μάσα, ο οποίος... την έκανε για τη Williams.
Από τη μεριά του, ο Ντάνιελ Ρικιάρντο αντικατέστησε στη Red Bull τον Μαρκ Γουέμπερ, που αποσύρθηκε από την ενεργό δράση, ενώ ο Παστόρ Μαλντονάντο πήγε στη Lotus αντί του Ραϊκόνεν. Η McLaren προτίμησε τον ρούκι Κέβιν Μάγκνουσεν αντί του Σέρχιο Πέρεζ, που πήγε στη Force India, όπου επέστρεψε ο Νίκο Χούλκενμπεργκ.
Μαζί με την ινδική ομάδα σε... πλήρες λίφτινγκ προχώρησε και η Caterham, η οποία προτίμησε τους Μάρκους Έρικσον και Καμούι Κομπαγιάσι. Ο νεαρός Ντανιίλ Κβιάτ ήταν αυτός που αντικατέστησε τον Ρικιάρντο στην Toro Rosso, με τον Άντριαν Σούτιλ να παίρνει θέση στη Sauber και τον Σεργκέι Σιρότκιν να περιμένει για το ντεμπούτο του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, καθώς προτιμήθηκε να παραμείνει ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ.
Το γκριντ
Red Bull
Σεμπάστιαν Φέτελ
Ντάνιελ Ρικιάρντο
Caterham
Μάρκους Έρικσον
Καμούι Κομπαγιάσι
Lotus
Ρομάν Γκροζάν
Παστόρ Μαλντονάντο
Ferrari
Κίμι Ραϊκόνεν
Φερνάντο Αλόνσο
Marussia
Μαξ Τσίλτον
Ζουλς Μπιανσί
McLaren
Κέβιν Μάγκνουσεν
Τζένσον Μπάτον
Toro Rosso
Ζαν Ερίκ Βερν
Ντανιίλ Κβιάτ
Force India
Σέρχιο Πέρεζ
Νίκο Χούλκενμπεργκ
Mercedes
Νίκο Ρόζμπεργκ
Λιούις Χάμιλτον
Williams
Φελίπε Μάσα
Βαλτέρι Μπότας
Sauber
Εστεμπάν Γκουτιέρεζ
Άντριαν Σούτιλ
Η διαφορά στην αεροτομή
Διαφορετικά ελέω των αλλαγών στους κανονισμούς είναι τα μονοθέσια. Η διαφορά τους, παρά ταύτα, είναι στην αεροτομή μπροστά, με κάποιες... μύτες να είναι λίγο πιο μεγάλες από τις υπόλοιπες.
Αναλυτικά:
Με προβλήματα για τη διατήρηση των σκήπτρων
Η Red Bull είναι στην κορυφή της F1 τα τελευταία τέσσερα χρόνια και στόχος της είναι να διατηρήσει για μια ακόμα σεζόν τα σκήπτρα. Όμως, το έργο της φέτος φαντάζει να είναι λίγο δύσκολο, καθώς τα προβλήματα στις χειμερινές δοκιμές δεν ήταν λίγα δείχνοντας πως χρειάζεται περισσότερη δουλειά στην RB10. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστική η δήλωση του Χέλμουτ Μάρκο ότι οι «κόκκινοι ταύροι» έχουν μείνει δύο μήνες πίσω.
Caterham για το επόμενο βήμα
Η Caterham παρουσίασε τη CT05 έχοντας στόχο να κάνει το επόμενο βήμα. Πέρυσι είδε μονοθέσιό της να περνάει στο Q2 στις κατατακτήριες δοκιμές και φέτος επιθυμεί να υπάρχει πιο συχνά αυτό το... φαινόμενο, ώστε να κυνηγάει το κάτι παραπάνω.
Με καθυστέρηση η νόμιμη Lotus
Πολύς ντόρος έγινε για τη νομιμότητα της αεροτομής της Ε22. Το... καμπανάκι χτύπησε για τη Lotus, που δούλεψε και κατάφερε με καθυστέρηση ενός μήνα να φέρει στο... φως το νέο της μονοθέσιο, το οποίο σύμφωνα με τους ανθρώπους της ομάδας είναι καθόλα νόμιμο.
F14T για το comeback
Η Ferrari άφησε τον κόσμο να επιλέξει το όνομα του νέου της μονοθεσίου. Αυτό είναι η F14T, με την οποία στη Scuderia ελπίζουν να επιστρέψουν εκεί που έχουν συνηθίσει να είναι, στην κορυφή. Η ιταλική ομάδα δεν έχει δει τίτλο από το 2007, όταν ο Ραϊκόνεν πανηγύρισε το πρωτάθλημα στους οδηγούς και επιθυμεί το μεγάλο comeback έχοντας στο... ρόστερ της δύο από τους κορυφαίους πιλότους του σπορ.
Marussia για... πολλά και λίγα
Με την MR03 η Marussia ελπίζει σε καλύτερες ημέρες όντας έτοιμη για κάποια έκπληξη, όποτε κι αν αυτή γίνει. Όπως και η Caterham, η ρωσική ομάδα αναζητεί τους πρώτους της βαθμούς στην F1, ενώ έχει διατηρήσει το ίδιο οδηγικό δίδυμο με πέρυσι.
McLaren α λα... Mercedes
Θέλοντας να αφήσει πίσω την περσινή κάκιστη σεζόν, η McLaren είναι έτοιμη για πολύ περισσότερα πράγματα ενόψει της φετινής. Η MP4-29 είναι... ντυμένη στα χρώματα της Mercedes στην τελευταία χρονιά της συνεργασίας τους, καθώς το 2015 θα συνεχίσει με τη Honda, και ελπίζει σε μία ανταγωνιστική χρονιά, που θα τη φέρει σε θέση ακόμα και να διεκδικήσει τίτλο.
Toro Rosso σε... ρηχά νερά
Η STR9 της Toro Rosso είναι από τα μονοθέσια με κινητήρα Renault και αντιμετώπισε επίσης προβλήματα στις δοκιμές εξέλιξης. Οι Ιταλοί θέλουν να είναι σε ένα μέτριο επίπεδο ανταγωνισμού, όμως δείχνουν πως θα κινηθούν σε... ρηχά νερά.
Force India για το κάτι παραπάνω
Στο κάτι παραπάνω ελπίζει η Force India έχοντας τον κινητήρα της Mercedes στη VJM07. Η ινδική ομάδα θέλει να συνεχίσει να βλέπει τα μονοθέσιά της εντός της πρώτης δεκάδας και γιατί όχι στο βάθρο.
Mercedes τίτλου
Τον πρώτο λόγο για τον τίτλο φέτος φαίνεται πως τον έχει η Mercedes. Η γερμανική ομάδα ήταν η μοναδική που πέρυσι μπορούσε να... χτυπήσει τη Red Bull, αλλά υστερούσε σε ρυθμό στους αγώνες, τον οποίο άργησε να βρει, με αποτέλεσμα να μάχεται με τη Ferrari για τη δεύτερη θέση. Στις δοκιμές εξέλιξης έδειξε πως φέτος θα πρωταγωνιστήσει όντας έτοιμη για τον πρώτο τίτλο στην εποχή Βολφ.
Με Martini η Williams
Η Williams είχε... ντύσει την FW36, αρχικά, μπλε, που είναι το χρώμα της, όμως στη συνέχεια ήρθε το μεγάλο... deal με τη Martini, την οποία επανέφερε στο σπορ, ύστερα από αρκετό χρώμα. Οι Βρετανοί ελπίζουν στην... αναγέννηση του Μάσα και στο ταλέντο του Μπότας, προκειμένου να αφήσουν πίσω τις κακές σεζόν των τελευταίων ετών και να πλασαριστούν όσο το δυνατόν ψηλότερα στη βαθμολογία.
Με την ίδια... άγρια ομορφιά η Sauber
Το γκρι-ανθρακί διατήρησε η Sauber στη C33, το οποίο της δίνει την ίδια... άγρια ομορφιά με πέρυσι. Ωστόσο, στην ελβετική ομάδα ελπίζουν σε καλύτερες ημέρες, καθώς η περσινή χρονιά δεν τους πήγε και τόσο καλά όσο θα θέλανε.
Νέα δομή στις γόμες
Στα ελαστικά τώρα, οι γόμες είναι οι ίδιες με πέρυσι. Πρόκειται για την πολύ μαλακή, τη μαλακή, τη μέση, τη σκληρή, ενώ για βροχερές συνθήκες υπάρχουν η ενδιάμεση και η βρόχινη. Ωστόσο, όλες τους έχουν μια νέα δομή, με τα χαρακτηριστικά τους να τα παρουσιάζουμε επίσης σε προηγούμενο αφιέρωμα.
Τι θα δούμε φέτος
Για το τέλος αφήσαμε το... συμπέρασμα που έχει βγει από τις μέχρι στιγμής δοκιμές εξέλιξης. Η Red Bull αντιμετώπισε πολλά προβλήματα, με τους Φέτελ, Ρικιάρντο να... ταλαιπωρούνται αρκετά και τους «κόκκινους ταύρους» να χρειάζονται δουλειά.
Γεγονός, που αμφισβητεί το αν ο Φέτελ θα είναι και φέτος πρωταθλητής. Αντίθετα, η Mercedes δείχνει πιο έτοιμη απ' όλες τις ομάδες, ενώ περισσότερες ελπίδες δείχνουν να έχουν για καλά αποτελέσματα και όσες έχουν τον κινητήρα τους.
Βέβαια, αν κάποια μπορέσει να την ανταγωνιστεί, αυτή θα είναι η Ferrari, που φέτος είναι πιο... διψασμένη από ποτέ. Έτσι, ευχόμαστε άπαντες να έχουμε μια καλή και ανταγωνιστική σεζόν, με την ελπίδα να δούμε πολλές μάχες ακόμα και για την πρωτιά και όχι ο τίτλος σε οδηγούς και κατασκευαστές να κριθεί πριν καν ξεκινήσει η σεζόν.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!