Παρουσιάστηκε η Επιτροπή για την πίστα F1 στη Δραπετσώνα

Νίκος Τσιώκος
Παρουσιάστηκε η Επιτροπή για την πίστα F1 στη Δραπετσώνα
Η Επιτροπή Ανάληψης Αγώνων Formula1 συστάθηκε και παρουσιάστηκε σήμερα σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, με τον Δημήτρη Γιαννακόπουλο να είναι μέλος. Το gazzetta.gr ήταν εκεί.

Ένα ακόμα βήμα έγινε σήμερα σε ό,τι αφορά τη διεξαγωγή ενός Γκραν Πρι της Formula1 στην Ελλάδα. Η προσπάθεια που καταβάλει η Dielpis Formula1 και ο Θανάσης Παπαθεοδώρου είναι τεράστια, ενώ υπάρχει στήριξη ακόμα και από τον πρωθυπουργό.

Σήμερα, λοιπόν, παρουσιάστηκε στο ξενοδοχείο King George η Ελληνική Εκτελεστική Επιτροπή Ανάληψης Αγώνων Αυτοκινήτου F1. Αυτή αποτελείται από τον Δήμαρχο Δραπετσώνας-Κερατσινίου, Λουκά Τζανή, το μέλος του Παγκοσμίου Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, Βασίλη Δεσποτόπουλο, αλλά και τον πρόεδρο της ΚΑΕ Παναθηναϊκός, Δημήτρη Γιαννακόπουλο. Επίσης, μέλη είναι ο πρώην Υπουργός, κ. Βαλυράκης, και οι κ.κ. Ποταμιανός, Λυμπεράκης, Νικολάου, Μάνταλας, Λουκίδης.

Παρουσιαστής της εκδήλωσης ήταν ο γνωστός δημοσιογράφος Τάκης Πουρναράκης, ο οποίος τόνισε το στόχο στο ξεκίνημα της ομιλίας του. «Η προσπάθεια για τη δημιουργία ενός θεματικού πάρκου πολλών δράσεων είναι ένα βήμα πριν πάρει σάρκα και οστά. Στόχος είναι η προώθηση του έργου στο επόμενο στάδιο, ενώ προχωράει το θέμα του επενδυτή», είπε, αφού προβλήθηκε ένα βίντεο που παρουσίαζε τη Θεμιστόκλεια πίστα, όπως θα είναι το όνομά της.

Στη συνέχεια, παρουσιάστηκε μια σκιτσογραφία, που σατίριζε τον ποδηλατικό γύρο της Γαλλίας, με τον κ. Τζανή να παίρνει τον λόγο. «Είναι μια εικόνα, 1000 λέξεις. Σατιρίζει τον ποδηλατικό γύρο της Γαλλίας και δείχνει όλες τις χώρες της Ευρωζώνης, με την Ελλάδα να είναι σε ελεύθερη πτώση. Πρέπει να σταματήσουμε αυτόν τον κατήφορο», δήλωσε για το σκίτσο και συνέχισε με τα προβλήματα που έχουμε στέλνοντας το δικό του μήνυμα.

«Καλύτεροι κι από το Μόντε Κάρλο»

«1000 συμπολίτες μας είναι στα συσσίτια, ενώ υπάρχουν και 10.000 διακοπές ρεύματος. Φτάνει πια. Δε θέλουμε τον οίκτο οι Έλληνες, είμαστε άνθρωποι αγωνιστές και πρέπει να διαμορφώσουμε το μέλλον. Και θέλω να στείλω κι ένα μήνυμα. Το Κερατσίνι και η Δραπετσώνα δε θα υποταχθούν ποτέ στα συμφέροντα ιδιοκτητών. Τους καλούμε να συνεργαστούν, αρκεί να εξυπηρετήσουν και τα δικά μας συμφέροντα.

Η πίστα Formula1 στη Δραπετσώνα δε φέρνει απλά την καρό σημαία, την κάνει καλύτερη και από το Μόντε Κάρλο. Στην αρχή αυτού του έργου κάποιοι μας χλεύασαν, αλλά τώρα παίρνει σάρκα και οστά. Το έχει εγκρίνει η δημαρχία, το έχουν εγκρίνει δημόσια Υπουργοί, ενώ υπάρχει στήριξη και από τον πρωθυπουργό.

Μετά είναι και οι Διεθνείς Ομοσπονδίες και οι φορείς που διοργανώνουν αγώνες, που έχουν αγκαλιάσει το εγχείρημα. Είναι μια ευκαιρία ζωής για την πατρίδα. Εμείς θα προχωρήσουμε και είμαστε αποφασισμένοι να πάμε μπροστά. Τα συμφέροντα θα πρέπει να εξυπηρετούν αυτά του έθνους και οι ιδιοκτήτες θα πρέπει να συνεργαστούν. Αν δεν το κάνουν, θα πρέπει να προχωρήσουμε σε απαλλοτροίωση της γης».

Στη συνέχεια, μίλησε ο πρόεδρος της Επιτροπής, Χρήστος Κύρτσος. «Είναι τιμή για μένα να προωθήσω μια ιδέα που εμένα προσωπικά αποτελεί παιδικό μου όνειρο. Να προωθήσω την υλοποίησή του έργου. Είναι μία εκτελεστική επιτροπή με επιχειρηματίες, επιστήμονες και ανθρώπους από τον χώρο του αυτοκινήτου. Ρόλος της είναι να μαζέψει οπαδούς και να υλοποιήσει το έργο με στάδια», ήταν τα λόγια του.

«Ελάτε μαζί στο μέλλον να πάμε μπροστά»

Το δικό του μήνυμα έστειλε και ο κ. Βαλυράκης προσκαλώντας τους πάντες να ακολουθήσουν στο μέλλον και να πάνε όλοι μαζί μπροστά. «Είναι όνειρο εδώ και πολλά χρόνια να προβάλλουμε την Ελλάδα, με τα μάρμαρα, με τον Παρθενώνα και τώρα με έναν αγώνα Formula1. Τώρα έρχεται να γίνει πραγματικότητα.

Είναι μια διοργάνωση πιο σημαντική από τους Ολυμπιακούς Αγώνες γιατί γίνονται στην Ελλάδα κάθε 100 χρόνια, ενώ η F1 θα γίνεται κάθε χρόνο. Η πίστα αποτελεί μοναδικό brand name για την Ελλάδα και τον τουρισμό της. Το έργο αναδεικνύει πως προτεραιότητα είναι ο τουρισμός και είναι εθνικής σημασίας. Στόχος της Επιτροπής είναι να προωθήσει την υλοποίηση του έργου. Είναι μια συγκυρία μοναδική.

Η Ελλάδα έχει βγει και πάλι στις διεθνείς αγορές για να δανειστεί και το κατάφερε με χαμηλό επιτόκιο. Πρέπει να έχουμε εμπιστοσύνη στον εαυτό μας. Μπορεί κανείς να πετύχει σαν τους Έλληνες; Μπορούμε να πετύχουμε. Η Δραπετσώνα είναι ένα γκέτο βιομηχανικό, σήμερα είναι ένας σκουπιδότοπος, μια μεγάλη αντίθεση σε μία από τις πιο ωραίες περιοχές της Μεσογείου.

Η Δραπετσώνα που δεν έχει ζωή και το Κερατσίνι θα είναι καλύτερο κι απ' το Μόντε Κάρλο. Ένα έργο που έρχεται να συνδυάσει την έξοδο από την κρίση, οικονομικά και ηθικά οφέλη και τη μυθολογία. Γιατί μη ξεχνάμε ότι οι πρώτοι αγώνες με τροχούς, οι γνωστές αρματοδρομίες, ξεκίνησαν στην Ελλάδα.

Έτσι, δεχόμαστε τους αγώνες F1 ως Ολυμπιακό άθλημα. Σε αυτό έρχεται να συμπράξει ο κοινωνικός τομέας, ο εργασιακός και η ανάπτυξη. Η πρόσκληση είναι: ''ελάτε μαζί στο μέλλον να πάμε μπροστά για τη Δραπετσώνα, για την Ελλάδα, για το λιμάνι''».

«Να αγκαλιάσουμε το έργο»

Με τη σειρά του, ο Δημήτρης Γιαννακόπουλος αναφέρθηκε στη δήλωση που είχε κάνει πριν το τελευταίο ματς του Παναθηναϊκού με την ΤΣΣΚΑ και τόνισε πως όλοι πρέπει να αγκαλιάσουν αυτό το έργο. «Ναι, έκανα αυτή τη δήλωση γιατί ο Παναθηναϊκός είναι οι Έλληνες.

Είναι η Ελλάδα σαν χώρα και όχι θέμα Παναθηναϊκού ή Ολυμπιακού. Για να έρθουμε στο δικό μας θέμα, περιμέναμε αρκετά, βρέθηκαν άνθρωποι με προσωπικό κόστος και όλοι πρέπει να αγκαλιάσουμε το έργο. Εγώ θα κάνω ό,τι μπορώ για να πάρει αυτό σάρκα και οστά».

«Υπόθεση όλων»

«Είναι υπόθεση όλων. Βούληση και όρεξη υπάρχουν. Μπορούμε να καταφέρουμε αυτό που είναι όνειρο και πόθος όλων των Ελλήνων», αρκέστηκε να πει ο Υφυπουργός Μεταφορών, ενώ δε θέλησε να πει κάτι ο βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Βασίλης Καπερνάρος, όταν του ζητήθηκε να μιλήσει για την προσπάθεια αυτή.

Δεσποτόπουλος: «Αν θέλει το κράτος...»

Από την πλευρά του, ο κ. Δεσποτόπουλος τόνισε πως αν το κράτος θέλει να βγάλει τις απαραίτητες άδειες, τότε δε θα υπάρχει κανένα πρόβλημα για ένα θέμα που απασχολεί τη χώρα μας από το 1968! «Το θέμα διεξαγωγής αγώνων Formula1 απασχολεί την Ελλάδα από το 1968. Από τότε οι πάντες έχουν ενδιαφερθεί.

Όμως, πάντα ναυαγούσε είτε για οικονομικούς λόγους είτε λόγω απροθυμίας. Οι αγώνες συνδυάζονται πάντα με τον τουρισμό. Η πίστα θα μπορούσε να αποτελέσει πόλος έλξης για τους τουρίστες λόγω της θάλασσας, της αρχαιολογίας, των πάντων. Έχουν δείξει μεγάλο ενδιαφέρον και ο Ζαν Τοντ και ο Μπέρνι Έκλεστοουν.

Όλοι έχουν ενδιαφερθεί και έχουν πει ότι είναι πολύ ωραία ιδέα, αλλά μέχρι εκεί. Είναι η πρώτη φορά που είπε ο πρωθυπουργός ''μόλις είστε έτοιμοι σας βγάζω εγώ σ' ένα μήνα τις άδειες'', ενώ θεωρούσαμε πως θα θέλαμε μια τριετία. Υπάρχει η διαβεβαίωση και η δυνατότητα. Αν θέλει το κράτος, μπορεί να βγάλει τις άδειες αυτές».

Παπαθεοδώρου: «Είμαστε στην pole position»

Τελευταίος έμεινε ο επικεφαλής του πρότζεκτ και ο άνθρωπος που προσπαθεί να φέρει την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στην Ελλάδα. Στάθηκε στη στήριξη που είχε και δεν είχε, στο ενδιαφέρον των Ζαν Τοντ, Μπέρνι Έκλεστοουν, ενώ παρουσίασε την πίστα και τις κατασκευές που θα γίνουν.

Επίσης, δήλωσε αισιόδοξος ότι η Ελλάδα είναι στην pole position αυτή τη στιγμή για να φιλοξενήσει ένα Γκραν Πρι σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες που έχουν τον ίδιο στόχο στο μέλλον. «Λέγομαι Θανάσης Παπαθεοδώρου και είμαι καλά (γέλια). Είναι μια περίοδος καλή για τους φίλους της Formula1.

Εμείς μπορούμε και διαπραγματευόμαστε στα ίσια με άλλες χώρες-κολοσσούς και πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή είμαστε στην pole position. Ο Μπέρνι Έκλεστοουν βάζει κάθε μέσο για να είμαστε εκεί. Κάποτε θα έλεγαν ότι είναι ένα σενάριο φαντασίας ή ένα πρωταπριλιάτικο αστείο. Διένυσα αποστάσεις, χρειάστηκε να παραβώ τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας μέχρι να καταφέρω να δω τη διαδρομή που έχουμε φτιάξει σήμερα.

Είναι ένα μεγάλο στοίχημα και στην αρχή δεν είπα τίποτα σε κανέναν από τους συνεργάτες μου. Όταν έφτασα σε ένα σημείο εφικτό για να πω κάτι, τότε τους ανακοίνωσα ότι σχεδιάζω πίστα Formula1. Άπαντες δώσαμε ψυχή, σώμα και χρόνο για να φτάσουμε εδώ που είμαστε τώρα. Λέγοντας τους συνεργάτες μου, εννοώ τον κ. Δεσποτόπουλο και τον κ. Τζανή.

Ξεκινήσαμε ανάποδα, από την τοπική αυτοδιοίκηση. Η πρώτη παρουσίαση έγινε το 2011 και αρχικά ήταν 3-4 δημοσιογράφοι που το πίστεψαν. Στη συνέχεια, κυκλοφόρησε η είδηση στα ΜΜΕ και μέχρι σήμερα υπάρχουν ακόμη 3-4 που το πιστεύουν. Αποσπάσαμε θετικά σχόλια, που μας βοήθησαν γιατί κινούμασταν αργά, όχι εμείς, το κράτος.

Είχα καταντήσει γραφική φιγούρα και κάποιοι εγκατέλειψαν την προσπάθεια, αλλά καλύτερα έτσι γιατί είμαστε πιο καθαροί. Ο κ. Δεσποτόπουλος έδωσε τον φάκελο υποψηφιότητας και μέσα σε 2-3 ημέρες είχαμε απαντήσεις. Ο Ζαν Τοντ έλεγε ότι μας στηρίζει και μας παρότρυνε να συνεχίσουμε. Ο Μπέρνι Έκλεστοουν ήθελε να συναντηθούμε όλο το τιμ μαζί και να συζητήσουμε.

Έτσι, συναντηθήκαμε τον Μάιο του 2012 στο Μόντε Κάρλο και είπε ότι θέλουμε να το κάνουμε. Τότε ήταν μια δύσκολη περίοδος, καθώς είχαμε εκλογές και ήμασταν χωρίς ηγεσία. Μας είπε να έχουμε επαφές με τον πρωθυπουργό μετά τις εκλογές. Όταν, όμως, ήρθα στην Ελλάδα προσγειώθηκα μεταφορικά και πραγματικά.

Κάποιοι μου ζητούσαν φωτογραφία με τον Μπέρνι, αλλά εγώ δεν πήγα για τουρισμό ή για να έχω κάτι στο αρχείο μου. Πήγα με γνώμονα ότι θα συναντηθούμε ξανά στο μέλλον για νέες συζητήσεις. Για να προχωρήσει το έργο, πρέπει να αναφερθώ σε έναν άνθρωπο, που το προώθησε στον πρωθυπουργό και του ανέλυσε όλα τα οφέλη που θα έχει. Αυτός ο άνθρωπος είναι ο καθηγητής, κ. Μουρμούρας, που είναι σύμβουλος οικονομικών του πρωθυπουργού. Είχαμε έναν ελεύθερο χώρο, είχαμε το έδαφος.

Το λιμάνι είναι η πύλη εισόδου της χώρας, έχει μεγάλο brand name και είναι ένας ιστορικός χώρος. Εκεί υπάρχει ο τάφος του Θεμιστοκλή, ενώ έγινε και η ναυμαχία της Σαλαμίνας. Υπάρχουν 770 στρέμματα, όπου θα φτιάξουμε μαρίνα, εγκαταστάσεις για αγώνες και άλλων αθλημάτων, καθώς και μια βάση υδροπλάνων.

Έτσι, θα έχουμε ένα αεροδρόμιο, ώστε ακόμα και να είναι κάποιος σε νησί να μπορεί να έρθει στους αγώνες μέσα σε μισή ώρα. Επίσης, θα υπάρχει το κτίριο των πιτ στοπ, που θα έχει τη μορφή εμπορικού πλοίου (δίπλα υπήρχε και η μακέτα) για να διαφημίσουμε την ελληνική ναυτιλία. Επίσης, θα γίνουν γραφεία για τα μέσα ενημέρωσης, της διοίκησης και απέναντι θα είναι οι κερκίδες.

Το υαλουργείο που είναι δίπλα θα μετατραπεί σε ξενοδοχείο 5 αστέρων. Το δίπλα κτίριο θα το μετατρέψουμε σε καζίνο, ενώ θα διατηρήσουμε τους χώρους τέχνης με γκάλερι. Η τρίτη ενότητα είναι συνεδρίων και εκθέσεων, ενώ θα γίνει και εμπορικό κέντρο με βάση ένα συγκρότημα δύο ουρανοξυστών. Ο ένας θα έχει γραφεία και ο άλλος ένα τμήμα του γραφεία και ο υπόλοιπος επίσης ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων.

Βάλαμε μπροστά την ιστορία και τον μύθο, ενώ θα υπάρχει ακόμα και χώρος στάθμευσης, αλλά και νέο δημαρχείο. Επιπλέον, υπάρχει ένας μεγάλος χώρος 220.000 τ.μ., ο οποίος είναι γεμάτος από εργοστάσια και από τοξικά. Όσον αφορά τα οφέλη, θα υπάρχουν 8.500 εργαζόμενοι για τρία χρόνια, 4.600 εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια των αγώνων και άλλοι 2.500 πριν και μετά από αυτούς.

Ακούγεται τις τελευταίες ημέρες ότι ο Παπαθεοδώρου τσακώνεται. Δεν τσακώνομαι με κανέναν, απλά δεν υποχωρώ. Δε θα μπορούσε να είναι καλή η κατάσταση για να ξεκινήσεις έναν αγώνα Formula1.

Αυτοί που παρεξηγούνται καλύτερα όταν βρίσκονται μπροστά μας να παραμερίζουν γιατί μπορεί να είναι και αλήθεια τα όσα λένε. Κρατάμε τη στήριξη του πρωθυπουργού και συστήνονται καθημερινά οι ομάδες εργασίας. Αν γίνεται, θα είμαι κάθε μέρα στην είσοδο των Υπουργείων μέχρι να βρούμε άκρη».

«F1 στην Ελλάδα το 2017»

Ακολούθησαν ερωτήσεις από τους παρευρισκόμενους. Αναλυτικά:

Για το ποιο είναι το κόστος της υλοποίησης, ποια η σύμβαση του έργου και πότε θα δούμε αγώνα F1 στην Ελλάδα: «Το κόστος κατασκευής έχει υπολογιστεί περίπου στα 800 εκατομμύρια ευρώ. Όσο για το συμβόλαιο, ξέρουμε ότι είναι στα 45 εκατομμύρια και αυτή τη στιγμή υπάρχουν χώρες που προσφέρουν και 60, όπως κι εμείς, γιατί ξέρουμε ότι είναι πολλαπλάσια τα έσοδα.

Από εκεί και πέρα, μπορεί να γελάσετε, αλλά έχουμε συζητήσει και για χαμηλότερα από τα 45. Εάν προχωρήσουμε έτσι όπως τα έχουμε σχεδιάσει, τότε θα δούμε αγώνα το 2017», απάντησε ο κ. Παπαθεοδώρου.

Για το ποια είναι η εναλλακτική λύση σε περίπτωση που υπάρξουν εμπόδια: «Γι' αυτό είμαστε εδώ. Να υλοποιήσουμε το όνειρο αυτό. Η πολιτική πρέπει να δημιουργεί εισόδημα και να το μοιράζει σωστά. Είναι ευκαιρία για την πολιτική να εξαγνιστεί, για όσους έχουν κυβερνήσει μέχρι τώρα και γι' αυτούς που θα ακολουθήσουν. Το μέλλον είναι εδώ, το στοίχημα είναι εδώ», σχολίασε ο κ. Βαλυράκης

Γιατί απουσιάζει το Υπουργείο Τουρισμού: Υπήρξε αρχικά παρέμβαση ότι για τον τουρισμό δεν υπάρχει σταθερός φορέας και υπάγεται συνεχώς σε διαφορετικά Υπουργεία, καθώς και ότι πρέπει άπαντες να στηρίξουν τον κ. Παπαθεοδώρου και όλοι στο μέλλον να μιλάνε για τη Dielpis.

«Δε ξέρω γιατί απουσιάζει. Έχει αρχίσει μια στενή συνεργασία με τη Dielpis», ήταν η απάντηση του κ. Βαλυράκη.

Για το πώς θα βγάλει ο επενδυτής τα λεφτά που πρέπει να επενδύσει: «Η προσέγγιση σε επίπεδο μελέτης σκοπιμότητας κρίνεται ιδιαίτερα ελκυστική και προβλέπει απόσβεση των κεφαλαίων σε εννιά χρόνια, κάτι που είναι πολύ σημαντικό», απάντησε και πάλι ο κ. Βαλυράκης.

Τέλος, στο κλείσιμο ο Τάκης Πουρναράκης τόνισε τα εξής: «Η πίστα Formula1 θα είναι παράθυρο για να προβληθεί η επιχειρηματικότητα του επενδυτή παγκοσμίως και ο επενδυτής θα μπορέσει να κερδίσει», ενώ ευχαρίστησε όλους όσους έδωσαν το παρών στην εκδήλωση και ευχαρίστησε τους χορηγούς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!