Ασταμάτητη βροχή, Αλόνσο κορυφή!
Επεισοδιακές έμελλε να είναι οι κατατακτήριες δοκιμές του Σίλβερστοουν, με τις οποίες συνεχίστηκε το Γκραν Πρι της Μεγάλης Βρετανίας. Η βροχή έκανε ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία της, η διαδικασία διεκόπη για λίγο παραπάνω από 1,5 ώρα και ο Φερνάντο Αλόνσο πανηγύρισε την πρώτη pole position, έπειτα από αυτή στη Σιγκαπούρη το 2010.
Εκπλήξεις στο Q1
Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή! Στην πρώτη περίοδο δεν έλειψαν οι εκπλήξεις, με τον Τζένσον Μπάτον να μένει εκτός, αφού δεν κατάφερε να κάνει καλύτερο χρόνο από αυτόν του Νίκο Ρόζμπεργκ και κατετάγη 18ος.
Όσον αφορά τις καιρικές συνθήκες, το ψιλόβροχο είχε ξεκινήσει και οι πιλότοι σχημάτισαν ουρά στο πιτ λέιν, ώστε με που άναψε το πράσινο φως βγήκαν αμέσως στην πίστα για να προλάβουν τη δυνατή βροχή.
Έτσι, άπαντες έκαναν τις προσπάθειές τους, με συνέπεια να υπάρχει πολλή κίνηση. Μάλιστα, λίγο έλειψε οι Κίμι Ραϊκόνεν και Ρομάν Γκροζάν να συγκρουστούν μεταξύ τους. Επίσης, να σημειωθεί ότι με την ολοκλήρωση της περιόδου ο Τίμο Γκλοκ γλίστρησε στη γραμμή εκκίνησης-τερματισμού και βρέθηκε ένα βήμα από το να χτυπήσει στον τοίχο, κάτι που ευτυχώς για τον ίδιο δεν έγινε.
Από εκεί και πέρα, από το πρώτο σκέλος αποκλείστηκαν και οι Βίταλι Πετρόφ, Χέικι Κοβαλάινεν, Γκλοκ, Πέντρο ντε λα Ρόσα, Ναράιν Καρθικέγιαν, Σαρλ Πικ, με τον τελευταίο να περιμένει την απόφαση των αγωνοδικών αν θα αγωνιστεί ή όχι, καθώς δεν κάλυψε το 107%.
Δυνάμωσε η βροχή και διακοπή
Ωστόσο, όλα έγιναν στη δεύτερη περίοδο, κατά τη διάρκεια της οποίας η βροχή δυνάμωσε σε βαθμό που δεν μπορούσαν να συνεχιστούν οι προσπάθειες των πιλότων. Ο Αλόνσο είπε στην ομάδα του πως θα πρέπει να διακοπεί η διαδικασία και αυτό έγινε 6:19 πριν την ολοκλήρωση της περιόδου. Η βροχή ήταν πολύ δυνατή για περίπου μια ώρα και άπαντες έσπευσαν στα γκαράζ των ομάδων τους να περιμένουν με αγωνία το τι μέλλει γενέσθαι.
Με αυτόν τον τρόπο, οι οπαδοί βρήκαν την ευκαιρία να το διασκεδάσουν αποθεώνοντας μέχρι και το ιατρικό αυτοκίνητο, που έμπαινε στην πίστα για εκτίμηση της κατάστασης. Ακόμη και οι ομάδες το διασκέδασαν, με όσους είχαν παραμείνει στις κερκίδες να αποθεώνουν τους αγαπημένους τους πιλότους, όταν ο σκηνοθέτης τους έδειχνε στην οθόνη. Συνέπεια της δυνατής βροχόπτωσης, λοιπόν, ήταν να διακοπεί η διαδικασία για 1 ώρα και 37 λεπτά.
Επανεκκίνηση και εκτός ο Ρόζμπεργκ
Με την επανεκκίνηση των κατατακτηρίων, οι ομάδες προτίμησαν να μη ρισκάρουν κι επέλεξαν τα βρόχινα ελαστικά. Ο Λιούις Χάμιλτον έκανε πρώτο χρόνο, οι Νίκο Χάλκενμπεργκ, Μίκαελ Σουμάχερ ακολούθησαν και άλλη μια έκπληξη ήρθε με τον αποκλεισμό του Νίκο Ρόζμπεργκ. Ο Γερμανός έμεινε στην 13η θέση, καθώς δεν κατόρθωσε να βελτιώσει το χρόνο του.
Μπροστά του αύριο στον αγώνα θα είναι οι Πολ ντι Ρέστα, Καμούι Κομπαγιάσι, ενώ πίσω του οι Ντάνιελ Ριτσιάρντο, Μπρούνο Σένα, Ζαν Ερίκ Βερν και Σέρχιο Πέρεζ. Μαρκ Γουέμπερ, Ρομάν Γκροζάν, Φελίπε Μάσα, Κίμι Ραϊκόνεν, Παστόρ Μαλντονάντο, Φερνάντο Αλόνσο και Σεμπάστιαν Φέτελ ήταν οι επόμενοι που μπήκαν στην πρώτη δεκάδα.
Μάλιστα, ο Αλόνσο χρειάστηκε να κόψει και ταχύτητα στο τελευταίο κομμάτι λόγω κίτρινης σημαίας, αφού ο Γκροζάν ήταν το δεύτερο θύμα της βροχής και κατέληξε στην αμμοπαγίδα. Όμως, ο χρόνος του Ισπανού ήταν αρκετός για να του δώσει τη δυνατότητα να διεκδικήσει την pole position.
Μεγάλη μάχη, ο Αλόνσο στην pole
Και φτάνουμε στο τρίτο και τελευταίο σκέλος των κατατακτηρίων του Σίλβερστοουν. Εκεί δόθηκαν μεγάλες μάχες με τα χρονόμετρα. Μάλιστα, σε ένα σημείο πολλοί πίστεψαν ότι η Ferrari θα έκανε το 1-2, καθώς Αλόνσο και Μάσα μείωναν ο ένας το χρόνο του άλλου. Ο πρώτος, τελικά, πανηγύρισε την κατάκτηση της pole position για πρώτη φορά, έπειτα από το 2010 και το Γκραν Πρι της Σιγκαπούρης, ενώ ο δεύτερος αρκέστηκε στην πέμπτη θέση.
Μπροστά από τον Βραζιλιάνο κατετάγησαν οι Γουέμπερ, Σουμάχερ, Φέτελ, ενώ οι Ραϊκόνεν, Μαλντονάντο, Χάμιλτον, Χάλκενμπεργκ, Γκροζάν συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα, με τον τελευταίο να μη γράφει χρόνο λόγω της εξόδου του στο δεύτερο σκέλος. Έτσι, απομένει να δούμε αν θα διατηρήσει την πρωτιά ο Αλόνσο και στον αγώνα, ώστε να αυξήσει κι άλλο τη διαφορά από τους έτερους διεκδικητές του τίτλου.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Αλόνσο Ferrari 1:46.515 1:56.921 1:51.746 25 γύροι
Γουέμπερ Red Bull 1:47.276 1:55.898 1:51.793 23 γύροι
Σουμάχερ Mercedes 1:46.571 1:55.799 1:52.020 22 γύροι
Φέτελ Red Bull 1:46.279 1:56.931 1:52.199 23 γύροι
Μάσα Ferrari 1:47.401 1:56.388 1:53.065 24 γύροι
Ραϊκόνεν Lotus Renault 1:47.309 1:56.469 1:53.290 24 γύροι
Μαλντονάντο Williams 1:46.449 1:56.802 1:53.539 25 γύροι
Χάμιλτον McLaren 1:47.433 1:54.897 1:53.543 25 γύροι
Χάλκενμπεργκ Force India 1:46.334 1:55.556 1:54.382 22 γύροι
Γκροζάν Lotus Renault 1:47.043 1:56.388 No time 20 γύροι
Ντι Ρέστα Force India 1:47.582 1:57.009 19 γύροι
Κομπαγιάσι Sauber 1:46.649 1:57.071 18 γύροι
Ρόζμπεργκ Mercedes 1:47.724 1:57.108 17 γύροι
Ριτσιάρντο Toro Rosso 1:47.266 1:57.132 18 γύροι
Σένα Williams 1:47.105 1:57.426 19 γύροι
Βερν Toro Rosso 1:47.705 1:57.719 18 γύροι
Πέρεζ Sauber 1:46.494 1:57.895 19 γύροι
Μπάτον McLaren 1:48.044 12 γύροι
Πετρόφ Caterham 1:49.027 10 γύροι
Κοβαλάινεν Caterham 1:49.477 10 γύροι
Γκλοκ Marussia 1:51.618 10 γύροι
Ντε λα Ρόσα Hispania Racing 1:52.742 11 γύροι
Καρθικέγιαν Hispania Racing 1:53.040 10 γύροι
Q1 107% 1:53.718
Πικ Marussia 1:54.143 10 γύροι
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!