3,2,1... Formula 1!
Η Formula1 ετοιμάζεται να μπει στην εποχή των οικολογικών κινητήρων, καθώς από το 2014 τα μονοθέσια θα «φοράνε» τους V6 τούρμπο των 1.6 λίτρων αντί για τους V8 2.4 λίτρων, που υπάρχουν τώρα. Έτσι, η τελευταία χρονιά με τους τωρινούς κινητήρες αναμένεται πολύ ενδιαφέρουσα και ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή, καθώς η αντίστροφη μέτρηση έφτασε στο τέλος της, με το φετινό πρωτάθλημα να ξεκινάει το προσεχές Σαββατοκύριακο (15-17/3) στην Αυστραλία.
Χωρίς HRT, με 11 ομάδες
Κατ' αρχήν, η φετινή F1 θα έχει μια ομάδα λιγότερη, αφού η Hispania Racing δεν άντεξε οικονομικά μη μπορώντας να βρει τα χρήματα που έπρεπε για τη συμμετοχή της και δεδομένου πως δε βρέθηκε αγοραστής μέχρι και τη λήξη της διορίας, που ήταν στις 30 Νοεμβρίου 2012. Γι' αυτό, θα διεξαχθεί με 11 ομάδες και 22 μονοθέσια.
Η εξέλιξη αυτή φέρνει και μια μικρή αναγκαστική αλλαγή στους κανονισμούς, όσον αφορά τις κατατακτήριες δοκιμές. Ο λόγος για το γεγονός ότι θα αποκλείονται έξι μονοθέσια από το πρώτο και το δεύτερο σκέλος αντί για εφτά που ήταν μέχρι πέρυσι, ώστε τα δέκα πρώτα να παλέψουν για την pole position στην τρίτη και τελευταία περίοδο.
«Μπαμ» με Χάμιλτον η Mercedes, άλμα για Πέρεζ!
Και περνάμε στις αλλαγές που έγιναν στους πιλότους, που δεν ήταν λίγες, ώστε να συμπληρωθεί το γκριντ του 2013. Red Bull, Ferrari, Lotus Renault και Toro Rosso ήταν οι μοναδικές που διατήρησαν την ίδια... συνταγή με πέρυσι, με τις υπόλοιπες να αλλάζουν... ρόστερ, έστω και κατά το ήμισυ. Πρώτη απ' όλες η Mercedes, που έκανε το... μπαμ με τον Λιούις Χάμιλτον.
Τα σενάρια... έδιναν και έπαιρναν για αρκετό καιρό από το καλοκαίρι και οι Γερμανοί τα επιβεβαίωσαν τον περασμένο Σεπτέμβριο, όταν ανακοίνωσαν τον Βρετανό. Όσο για τον αντικαταστάτη του στη McLaren, θα είναι ο Σέρχιο Πέρεζ, με τον Μεξικανό να υπογράφει πολυετές συμβόλαιο και να πραγματοποιεί το μεγάλο άλμα στην καριέρα του.
Με τη σειρά της, η Sauber έπρεπε να καλύψει το... κενό του και προώθησε τον συμπατριώτη του, Εστεμπάν Γκουτιέρεζ, ενώ πήρε και τον Νίκο Χάλκενμπεργκ αντί του Καμούι Κομπαγιάσι, ο οποίος έμεινε εκτός της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Επιστροφή Σούτιλ, αλλαγή της τελευταίας στιγμής η Marussia
Από εκεί και πέρα, η Williams διατήρησε τον Παστόρ Μαλντονάντο και προτίμησε τον Βαλτέρι Μπότας, ενώ Caterham και Marussia προχώρησαν σε... λίφτινγκ. Σαρλς Πικ και Γκιέντο φαν ντερ Γκαρντ επιλέχθηκαν από την πρώτη, ενώ οι Ρώσοι αναγκάστηκαν να προβούν σε αλλαγή της τελευταίας στιγμής.
Αφού ανακοίνωσαν τον Μαξ Τσίλτον, έπραξαν το ίδιο και με τον Λουίζ Ράθια, όμως ο τελευταίος δε βρήκε τα χρήματα για τους χορηγούς που είχε υποσχεθεί και η ομάδα στράφηκε στον Ζουλς Μπιανσί. Το γκριντ συμπλήρωσε η Force India. Η ινδική ομάδα είχε επιβεβαιώσει τον Πολ ντι Ρέστα και στις αρχές του μήνα που διανύουμε ανακοίνωσε και την επιστροφή του Άντριαν Σούτιλ, που έμεινε εκτός για ένα χρόνο. Πάντως, το αξιοσημείωτο είναι ότι θα έχουμε πέντε ρούκι, με τους Γκουτιέρεζ, φαν ντερ Γκαρντ, Μπότας, Τσίλτον, Μπιανσί να πραγματοποιούν το ντεμπούτο τους.
Το γκριντ του 2013
Red Bull
Σεμπάστιαν Φέτελ
Μαρκ Γουέμπερ
Ferrari
Φερνάντο Αλόνσο
Φελίπε Μάσα
McLaren
Τζένσον Μπάτον
Σέρχιο Πέρεζ
Mercedes
Λιούις Χάμιλτον
Νίκο Ρόζμπεργκ
Lotus Renault
Κίμι Ραϊκόνεν
Ρομάν Γκροζάν
Force India
Πολ ντι Ρέστα
Άντριαν Σούτιλ
Sauber
Νίκο Χάλκενμπεργκ
Εστεμπάν Γκουτιέρεζ
Scuderia Toro Rosso
Ντάνιελ Ρικιάρντο
Ζαν Ερίκ Βερν
Williams
Παστόρ Μαλντονάντο
Βαλτέρι Μπότας
Caterham
Σαρλς Πικ
Γκιέντο φαν ντερ Γκαρντ
Marussia
Μαξ Τσίλτον
Ζουλς Μπιανσί
Τα νέα μονοθέσια
Σειρά παίρνουν τα νέα μονοθέσια, τα οποία θα δούμε φέτος στις πίστες. Οι περισσότερες ομάδες τα... έχτισαν βασιζόμενοι στα περσινά και στα δυνατά σημεία που είχαν, ενώ κάποιες άλλες έστρεψαν περισσότερο την προσοχή τους στο να παρουσιάσουν ένα ανταγωνιστικό «όπλο», που δε θα περιλαμβάνει πολλές αδυναμίες.
Μάλιστα, η μοναδική δουλειά που είχαν οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί ήταν το σκαλοπάτι στο ρύγχος, καθώς οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν τη χρησιμοποίηση ειδικού πλαστικού πάνελ, το οποίο θα το καλύπτει για λόγους αισθητικής. Βέβαια, αυτό αφέθηκε στην κρίση των ομάδων, με την πλειοψηφία να προτιμά την κάλυψη του ρύγχους.
Σε ό,τι έχει να κάνει με το ποια είναι τα νέα μονοθέσια που θα δούμε, πρόκειται για τη Red Bull RB9, τη Ferrari F138, τη McLaren MP4-28, τη Lotus E21, τη Mercedes F1 W04, τη Sauber C32, τη Force India VJM06, τη Williams FW35, την Toro Rosso STR8, την Caterham CT03 και τη Marussia MR02. Μάλιστα, εξ' αυτών η C32 είναι το φαβορί για το πιο όμορφο μονοθέσιο του φετινού γκριντ διαθέτοντας μια... άγρια ομορφιά με το γκρι-ανθρακί χρώμα.
Πρόβλημα με Νιου Τζέρσεϊ, «ναυάγιο» για GP Ευρώπης
Ακολουθούν οι πίστες, που θα φιλοξενήσουν φέτος τους κορυφαίους του σπορ. Όπως γράψαμε και πιο πάνω η πρεμιέρα θα γίνει στο Άλμπερτ Παρκ της Αυστραλίας (15-17/3), ενώ το φινάλε θα δοθεί και πάλι στο Ιντερλάγκος της Βραζιλίας (22-24/11). Ωστόσο, μεγάλος ντόρος έγινε για το Γκραν Πρι του Νιου Τζέρσεϊ, το οποίο ήταν στο καλεντάρι για να έχουμε 20 αγώνες, αφού ήρθε να αντικαταστήσει το Γκραν Πρι της Ευρώπης, με τη Βαλένθια να αποχωρεί για οικονομικούς λόγους.
Οι Αμερικανοί παρουσιάστηκαν ανέτοιμοι και ο Μπέρνι Έκλεστοουν προσπάθησε να βρει τη λύση την ύστατη στιγμή. Ο ισχυρός άνδρας του αθλήματος επιχείρησε να επαναφέρει το Ευρωπαϊκό GP με βασικές υποψήφιες χώρες την Τουρκία και τη Γαλλία. Οι διαπραγματεύσεις, όμως, με αμφότερες «ναυάγησαν» και κατά συνέπεια θα γίνουν 19 αγώνες αντί για 20.
Το καλεντάρι του 2013
Ημ/νία Γκραν Πρι Πίστα
15-17 Μαρτίου Αυστραλίας Άλμπερτ Παρκ
22-24 Μαρτίου Μαλαισίας Σεπάνγκ
12-14 Απριλίου Κίνας Σανγκάη
19-21 Απριλίου Μπαχρέιν Σακχίρ
10-12 Μαΐου Ισπανίας Καταλούνια
23-26 Μαΐου Μονακό Μόντε Κάρλο
7-9 Ιουνίου Καναδά Ζιλς Βιλνέβ
28-30 Ιουνίου Μεγάλης Βρετανίας Σίλβερστοουν
5-7 Ιουλίου Γερμανίας Νίρμπουργκρινγκ
26-28 Ιουλίου Ουγγαρίας Βουδαπέστη
23-25 Αυγούστου Βελγίου Σπα
6-8 Αυγούστου Ιταλίας Μόντσα
20-22 Σεπτεμβρίου Σιγκαπούρης Μαρίνα Μπέι
4-6 Οκτωβρίου Κορέας Γέονγκαμ
11-13 Οκτωβρίου Ιαπωνίας Σουζούκα
25-27 Οκτωβρίου Ινδίας Νέο Δελχί
1-3 Νοεμβρίου Άμπου Ντάμπι Γιας Μαρίνα
15-17 Νοεμβρίου ΗΠΑ Όστιν
22-24 Νοεμβρίου Βραζιλίας Ιντερλάγκος
Οι αλλαγές στους κανονισμούς και στα ελαστικά
Για το τέλος αφήσαμε τις όποιες αλλαγές έχουν γίνει στους κανονισμούς, αλλά και στα ελαστικά της Pirelli. Ήδη, έχουμε αναφερθεί σε αυτές που έγιναν στις κατατακτήριες δοκιμές και στο σκαλοπάτι στο ρύγχος. Επίσης, απαγορεύτηκε από τη FIA το ενεργό διπλό DRS, το οποίο είχε εξελίξει η Mercedes το 2012, ενώ οι δοκιμές ακαμψίας για την εμπρός πτέρυγα έχουν γίνει πιο αυστηρές, τη στιγμή που πραγματοποιήθηκαν και μικρές αλλαγές στο μπροστινό roll structure.
Ακόμη, αυξήθηκε το ελάχιστο βάρος από τα 640 στα 642 κιλά, ώστε να αντισταθμιστεί η αύξηση του βάρους των νέων ελαστικών, και επιπλέον σε όλα τα σασί θα εφαρμόζεται μεγαλύτερο στατικό φορτίο, αφού μέχρι τώρα ελεγχόταν μόνο ένα με υψηλότερα φορτία και τα επόμενα δοκιμάζονταν με φορτία 20% μικρότερα.
Παράλληλα, διαγράφηκε η περίπτωση της «Ανωτέρας Βίας» όταν ένα μονοθέσιο σταματά στην πίστα κατά τις κατατακτήριες δοκιμές, με τη FIA να καθορίζει πόσο καύσιμο θα χρησιμοποιούσε το μονοθέσιο για να επιστρέψει στα πιτς και να το προσθέτει στο ελάχιστο του ενός λίτρου, και απαγορεύτηκαν στις ομάδες οι εργασίες για οχτώ ώρες το βραδύ της Πέμπτης αντί για έξι, με δυο εξαιρέσεις να επιτρέπονται αντί για τέσσερις.
Όσον αφορά τα ελαστικά, έχουν γίνει πιο μαλακά από πέρυσι, καθώς έχει τροποποιηθεί η δομή και ο σκελετός τους προσφέροντας καλύτερη πρόσφυση, καλύτερο κράτημα και μεγαλύτερη ταχύτητα, αλλά και λιγότερη διάρκεια ζωής, ενώ η σκληρή γόμα άλλαξε και χρώμα, από ασημί σε πορτοκαλί.
Αυτό σημαίνει ότι οι πιλότοι θα χρειάζονται τουλάχιστον δυο με τρία πιτ στοπ σε κάθε αγώνα, με τα ελαστικά να παίζουν για μια ακόμα χρονιά πολύ μεγάλο ρόλο στην έκβαση του αποτελέσματος και τις ομάδες να δουλεύουν αρκετά στις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, ώστε να βρουν το καλύτερο στήσιμο για τη σωστή διαχείρισή τους. Με αυτόν τον τρόπο, όλα είναι έτοιμα για την έναρξη του πρωταθλήματος και όλοι ελπίζουμε να δούμε μεγάλες μάχες εντός των σιρκουί και κυρίως για την κατάκτηση του τίτλου.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!