Τα νέα ιταλικά γήπεδα
Γουέστ Μπρομ – Τσέλσι με επιστροφή, αν ο Αζάρ πετύχει το πρώτο γκολ (21+).
Τον Σεπτέμβριο του 2011 η Γιουβέντους εγκαινίαζε το νέο ιδιόκτητο γήπεδο της, κάνοντας ένα βήμα μάλλον αυτονόητο για τα κορυφαία ευρωπαϊκά πρωταθλήματα αλλά παράλληλα... πρωτόγνωρο και τεράστιο για ένα από αυτά τα πρωταθλήματα: Το ιταλικό. Σχεδόν έξι χρόνια μετά, στο Τορίνο απολαμβάνουν σε όλα τα επίπεδα το αποτέλεσμα της επένδυσης τους, γεγονός που αποτελεί αυτομάτως απόδειξη ότι θα πρέπει να ακολουθήσουν κι άλλοι. Κάποιοι το έχουν ήδη κάνει, κάποιοι άλλοι βάζουν μπρος για να το κάνουν, αντιλαμβανόμενοι ότι είναι απαραίτητο στο σύγχρονο ποδόσφαιρο να έχεις το δικό σου σπίτι.
Οι Σασουόλο και Ουντινέζε είναι δύο ομάδες που παρουσιάζονται, είτε τα τελευταία χρόνια είτε διαχρονικά, σαν μοντέλα λειτουργίας για τις υπόλοιπες ιταλικές των κυβικών τους. Αυτό δεν το δείχνουν μόνο με την συνετή οικονομική πολιτική τους ή με την στήριξη τους σε νεαρούς ταλαντούχους ποδοσφαιριστές. Το δείχνουν και με το πώς χειρίστηκαν το θέμα του γηπέδου, αφού οι Νεροβέρντι αγόρασαν το MAPEI Stadium ενώ οι Φριουλάνι ανακατασκεύασαν το Φρίουλι και χαίρονται πλέον την σύγχρονη Dacia Arena. Στα χνάρια τους αποφάσισε να προχωρήσει τώρα και η Αταλάντα, η οποία αγόρασε το Atleti Azzurri d' Italia από τον δήμο του Μπέργκαμο.
Η δημοτική αρχή είχε ανακοινώσει ότι περίμενε τις καλύτερες προσφορές και αυτή έγινε φυσικά από την Αταλάντα, η οποία συμφώνησε στο ποσό των (μόλις) 8,6 εκατ. ευρώ. Από την στιγμή που έγινε αυτό, βάσει των προϋποθέσεων που είχε θέσει ο δήμος, μέσα στους επόμενους έξι μήνες θα πρέπει το κλαμπ να παρουσιάσει το πλάνο του για τον εκμοντερνισμό του γηπέδου, την μερική (πιθανότατα) ή ολική (πολύ δύσκολο) ανακατασκευή του, η οποία θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα έξι χρόνια το αργότερο. Με αυτό τον τρόπο οι Μπεργκαμάσκι, οι οποίοι βγάζουν τρελά ταλέντα και έχουν ήδη πάρει και υπολογίζουν ότι θα πάρουν κι άλλα (πολλά) λεφτά από αυτά, μπαίνουν σε άλλο μονοπάτι, καλύτερο, σε ό,τι αφορά τη συνολική λειτουργία τους ως κλαμπ και την εκμετάλλευση του δικού τους, πλέον, γηπέδου. Και μετά από Γιουβέντους, Σασουόλο, Ουντινέζε και Αταλάντα, υπάρχουν άλλες τέσσερις ομάδες που έχουν ήδη ανακοινώσει ότι είναι αποφασισμένες να προχωρήσουν στην κατασκευή νέου γηπέδου.
Το νέο γήπεδο της Ρόμα είναι μια πονεμένη ιστορία... Οι Αμερικάνοι ανακοίνωσαν αμέσως μετά την αγορά των μετοχών από την οικογένεια Σένσι, το καλοκαίρι του 2011, ότι στα άμεσα πλάνα τους ήταν το να αποκτήσουν οι Τζαλορόσι όσο το δυνατόν πιο γρήγορα το δικό τους σπίτι. Εντός του 2014 το υπολόγιζαν αρχικά οι Τόμας Ντι Μπενεντέτο και Τζέιμς Παλότα, στη συνέχεια ο δεύτερος, ο οποίος έγινε πρόεδρος και αφεντικό, έκανε λόγο για 2016 και τώρα ζητάει υπομονή ως το 2020. «Η πρώτη πέτρα θα μπει προς το τέλος του 2018 με Ιανουάριο του 2019», ήταν η σχετική ατάκα του Παλότα μετά την έγκριση που πήρε, τουλάχιστον αρχικά, το priject της Ρόμα από τον δήμο της ιταλικής πρωτεύουσας.
Ενα project που προβλέπει την κατασκευή γηπέδου 55.000 θέσεων και πολλούς εμπορικούς χώρους. Αυτό το δεύτερο, προφανώς, δεν άρεσε και τόσο στον δήμο της Ρώμης, ο οποίος ενέκρινε μεν το πλάνο αλλά το... πετσόκοψε όπου μπορούσε. Οι τρεις πύργοι του Libeskind για παράδειγμα, οι οποίοι θα ήταν η αιχμή του δόρατος στον εμπορικό τομέα, θα πρέπει να... εξαφανιστούν και η Ρόμα πήρε νέα προθεσμία ως τις 10 Ιουνίου για να παρουσιάσει ένα νέο σχέδιο. Ενα σχέδιο με το ίδιο γήπεδο αλλά με διαφορετικά τα γύρω-γύρω ώστε να δοθεί η οριστική έγκριση και να μπουν τα πράγματα σε μια σειρά. Οσο εύκολο είναι αυτό με την γραφειοκρατία βέβαια, από την στιγμή που ο δήμος της Ρώμης έφτασε στο σημείο, πριν δύο χρόνια, να απαιτήσει από τους Τζαλορόσι να αναλάβουν τα έξοδα ακόμη και για την κατασκευή... γραμμής Μετρό που θα ενώνει το γήπεδο με το αεροδρόμιο Fiumicino.
Οσα χρόνια προσπαθεί η Ρόμα να βρει άκρη για την κατασκευή του νέου γηπέδου της, άλλα τόσα και περισσότερα χρειάστηκε η Φιορεντίνα μέχρι να πείσει την δημοτική αρχή της Φλωρεντίας ότι αξίζει να συνεργαστούν. Οι Ντιέγκο και Αντρέα Ντέλα Βάλε δεν έκρυψαν ποτέ ότι το μεγάλο τους όνειρο είναι να βάλουν τους Βιόλα σε ένα υπερσύγχρονο γήπεδο, το οποίο θα σημαίνει και μια νέα εποχή όχι μόνο για την ομάδα αλλά και γενικά για την πόλη. Αυτή η εποχή τελικά, σε θεωρητικό επίπεδο τουλάχιστον, δεν απέχει πολύ αφού πριν δύο ομάδες τα νέα ήταν ευχάριστα.
Στις 10 Μαρτίου η Φιορεντίνα επισημοποίησε την συμφωνία της με τον δήμο, ο οποίος θα στηρίξει την κατασκευή του νέου γηπέδου, χωρητικότητας 40.000 θεατών. Στον περιβάλλοντα χώρο θα υπάρχει ένα ξενοδοχείο 200 δωματίων, εστιατόρια, πάρκα και άλλοι εμπορικοί χώροι, με τη συνολική επένδυση να υπολογίζεται στα 420 εκατ. ευρώ και με τους Βιόλα να στοχεύουν στο να αρχίσουν τα έργα στο δεύτερο μισό του 2019 και να έχουν ολοκληρωθεί το 2021. Και σε αντίθεση με την Ρώμη, στη Φλωρεντία η δημοτική αρχή δεσμεύτηκε ότι θα βοηθήσει 100% για την κατασκευή νέας γραμμής Μετρό ώστε να υπάρχει ευκολότερη πρόσβαση στο νέο βιολετί παλάτι.
Επί πολλά χρόνια ο Μάσιμο Τσελίνο προσπαθούσε να φτιάξει νέο γήπεδο για την Κάλιαρι αλλά δεν τα κατάφερε ποτέ. Ο ίδιος κατηγορούσε τον δήμο για αυτό, ο δήμος κατηγορούσε τον (τότε) πρόεδρο και το αποτέλεσμα ήταν οι Ροσομπλού να παραμένουν στο Sant Elia, το οποίο ανακατασκευάστηκε ως ένα βαθμό. Αυτό, όμως, δεν είναι αρκετό για τον Τόμας Τζουλίνι, ο οποίος αγόρασε τις μετοχές από τον Τσελίνο και υποσχέθηκε δύο πράγματα: Μονιμοποίηση στη Serie A και κατασκευή νέου γηπέδου. Αυτό το νέο γήπεδο, σύμφωνα με το πλάνο που παρουσίασε η Κάλιαρι, θα ονομάζεται Sardegna Arena, θα έχει χωρητικότητα 21.000 θέσεων και το κόστος του θα φτάσει στα 55 εκατ. ευρώ.
Οπως έχει ανακοινωθεί από τους εμπλεκόμενους, τα 10 εκατ. ευρώ θα τα βάλει το κλαμπ, η κατασκευαστική εταιρεία άλλα 10, ο δήμος άλλα τόσα, οι τράπεζες θα δανείσουν 19 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα 6 θα είναι από χορηγούς. Τα έργα, αν όλα πάνε καλά, θα αρχίσουν το 2018 και οι Ροσομπλού θα μπουν στο νέο τους γήπεδο το 2020.
Η μεγάλη έκπληξη έρχεται από την Εμπολι, η οποία βάζει κι αυτή μπρος για να μπει σε μια νέα εποχή, ελπίζοντας ότι αυτή θα έχει ως αποτέλεσμα να αυξηθούν τα έσοδα της και έτσι να καταφέρει να σταθεροποιηθεί στα σαλόνια του Calcio. Πριν δύο εβδομάδες, στις 29 Απριλίου για την ακρίβεια, οι Τοσκανοί παρουσίασαν το πλάνο τους για το νέο Carlo Castellani, το οποίο, όπως είπε η δήμαρχος Μπρέντα Μπαρνίνι, θα σηματοδοτήσει μια «ατζούρα επανάσταση». Σύμφωνα με το project που παρουσιάστηκε, το νέο γήπεδο θα χωράει 20.266 θεατές, θα κοστίσει 25 εκατ. ευρώ και από αυτά το κλαμπ θα βάλει τουλάχιστον το 20%. Από το Carlo Castellani θα παραμείνει μόνο η εξέδρα Maratona και από εκεί και πέρα θα κατασκευαστούν τα δύο πέταλα και η κεντρική εξέδρα, με τη συνολική έκταση να φτάνει στα 32.750 τετραγωνικά μέτρα ενώ θα προβλέπονται 120 θέσεις για δημοσιογράφους και 20 σουίτες. Στόχος της Εμπολι και του δήμου, είναι να έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες το 2020, έτος κατά το οποίο η ομάδα θα γιορτάσει τα 100 χρόνια από την ίδρυση της.
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.