Subaru WRX STI: Είτε ηλεκτρικό είτε… καθόλου

Subaru WRX STI: Είτε ηλεκτρικό είτε… καθόλου

Subaru WRX STI: Είτε ηλεκτρικό είτε… καθόλου
Η αυστηρή νομοθεσία για τις εκπομπές ρύπων των νέων αυτοκινήτων, καθιστά αμφίβολη την παραγωγή της επόμενης γενιάς του σπορ σεντάν.

Κάθε πιθανή εναλλακτική για να καταστεί «βιώσιμη» η επόμενη γενιά του WRX STI, εξετάζει η Subaru. Όπως ανακοίνωσε η ιαπωνική εταιρεία, μία από τις πιθανότητες είναι ο εξηλεκτρισμός του σπορ σεντάν, ώστε να παραμείνει στην παραγωγή. Αιτία είναι η αυστηρή νομοθεσία – τόσο στην Ευρώπη όσο και στη Βόρεια Αμερική – που καθιστά ασύμφορο το λανσάρισμα ενός αυτοκινήτου με τόσο υψηλές εκπομπές ρύπων και κατανάλωση.

Στην ανακοίνωσή της, η Subaru αναφέρει ότι δεν θα κατασκευαστεί η επόμενη γενιά θερμικού κινητήρα του WRX STI για την υπάρχουσα πλατφόρμα του WRX. Αυτό σημαίνει ότι αν υπάρξει επόμενο WRX STΙ αυτό θα είναι είτε αμιγώς ηλεκτρικό (δανειζόμενο τεχνολογία από το SUV Solterra με δύο ηλεκτρικά μοτέρ που θα χαρίζουν τετρακίνηση), είτε plug-in υβριδικό.

Subaru WRC STI

Στη δεύτερη περίπτωση, ένας ηλεκτροκινητήρας θα ενισχύει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, προσφέροντας την απαραίτητη επιπλέον δύναμη ενώ ταυτόχρονα θα κρατά σε χαμηλά επίπεδα την κατανάλωση και τους ρύπους. Είναι πολύ πιθανό η Subaru να ζητήσει τη βοήθεια της Toyota, προκειμένου να διατηρήσει το WRX STI στη… ζωή. Άλλωστε το Solterra έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί παράλληλα με το – επίσης ηλεκτρικό – Toyota bZ4X.

Το νέο Subaru WRX κυκλοφορεί μόνο στις ΗΠΑ, καθώς οι υψηλές εκπομπές ρύπων καθιστούν «απαγορευτική» την εισαγωγή του στην Ευρώπη. Εφοδιάζεται με τετρακύλινδρο boxer 2,4 λίτρων, ο οποίος με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει ισχύ 271 ίππων και ροπή 350 Nm. Συνδυάζεται είτε με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο είτε με το νέο αυτόματο 8 σχέσεων, ενώ στάνταρ είναι η τετρακίνηση Subaru Symmetrical All-Wheel Drive και το σύστημα Active Torque Vectoring.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!