Test drive Mercedes-Benz CLA 250e: Υβριδική κομψότητα

Test drive Mercedes-Benz CLA 250e: Υβριδική κομψότητα

Κώστας Παστρίμας
Test drive Mercedes-Benz CLA 250e: Υβριδική κομψότητα
H Plug-in υβριδική έκδοση του γερμανικού 4θυρου αποδεικνύει ότι η οικονομία, η ομορφιά και ο premium χαρακτήρας μπορούν να συνδυαστούν.

Η δεύτερη γενιά της Mercedes-Benz CLA μάς έχει δώσει ένα αυτοκίνητο πιο ώριμο και ακόμα πιο ολοκληρωμένο από τον προκάτοχό του. Το 4θυρο σεντάν των Γερμανών, που φλερτάρει σαφώς περισσότερο με την κουπέ πλευρά της προσωπικότητάς του, προσφέρει όλα όσα υπόσχεται όσον αφορά το στιλ και το πρεστίζ, αλλά και την οικονομία που προσφέρει το υβριδικό σύστημα κίνησης.

Στην πορεία προς τον ηλεκτροκίνηση, η Mercedes-Benz προχωρεί γοργά στον εξηλεκτρισμό των μοντέλων της, με δεδηλωμένο το στόχο μέχρι το 2030 η γκάμα της να αποτελείται αποκλειστικά από ηλεκτρικά ή Plug-in υβριδικά οχήματα. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο και η CLA απέκτησε Plug-in υβριδική έκδοση, όπως τα περισσότερα από τα προσθιοκίνητα μοντέλα της μάρκας.

Εξελιγμένο υβριδικό σύστημα

Η βάση για την CLA 250e είναι η «συμβατική» CLA 200. Κάτω από το καπό θα συναντήσουμε το γνωστό 4κύλινδρο τούρμπο βενζινοκινητήρα 1332 κ.εκ. που διαθέτει άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 160 ίππους στις 5500 σ.α.λ. Στην περίπτωση της CLA 250e συνεργάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα απόδοσης 102 ίππων, που είναι ενσωματωμένος στο κιβώτιο ταχυτήτων, που στην περίπτωση αυτού μοντέλου είναι το 8άρι, διπλού συμπλέκτη της Mercedes-Benz. Η κίνηση επομένως μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς. Ο ηλεκτροκινητήρας τροφοδοτείται από μια μπαταρία ιόντων-λιθίου 15,6 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα 10,6 kWh), που είναι τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα.

mercedes cla

Το αποτέλεσμα των παραπάνω συνδυασμού είναι ότι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του 218 ίππους και 450 Nm ροπής, που ασφαλώς αρκούν και με το παραπάνω όχι μόνο για να κινήσουν την CLA 250e με άνεση και ασφάλεια αλλά και να υπερνικήσουν τα 300 περίπου κιλά που προστέθηκαν σε σχέση με τη «συμβατική» CLA 200. Οι αριθμοί των επιδόσεων άλλωστε το επιβεβαιώνουν: 6,8 δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα και μέγιστη ταχύτητα που φτάνει στα 240 χλμ/ώρα.

Άψογη ηλεκτρική λειτουργία

Πιέζοντας το διακόπτη εκκίνησης αρχικά δεν γίνεται τίποτα. Δηλαδή, γίνονται πράγματα και οι οθόνες μπροστά στον οδηγό ανάβουν και τα γραφικά αρχίζουν να κινούνται, αλλά δεν ακούγεται τίποτα. Αν η μπαταρία έχει έστω και λίγο φορτίο, η CLA 250e ξεκινά χρησιμοποιώντας μόνο τον ηλεκτροκινητήρα, που μπορεί να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ταχύτητες μέχρι τα 140 χλμ/ώρα και η πρακτική του αυτονομία εύκολα ξεπερνά τα 50 χιλιόμετρα - τιμή ιδιαίτερα ικανοποιητική. Η λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος είναι υποδειγματική. Όλα γίνονται αθόρυβα -φυσικά- και με απόλυτη ομαλότητα και ευκολία.

mercedes cla

Ο οδηγός της CLA 250e έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης, τα Eco, Comfrort και Sport. Στο Eco χρησιμοποιείται σχεδόν αποκλειστικά ο ηλεκτρικός κινητήρας (όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη) ενώ στο Comfort το αυτοκίνητο προσπαθεί να κάνει όσο γίνεται πιο ισορροπημένη χρήση ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας με προσανατολισμό στην οικονομία. Στη Sport, όπως μαρτυράει το όνομα, o κινητήρας εσωτερικής καύσης δουλεύει διαρκώς και ο ηλεκτροκινητήρας συνεπικουρεί για την επίτευξη των επιδόσεων. Υπάρχουν επίσης το electric mode για ηλεκτρική κίνηση και το battery level που δεν χρησιμοποιεί την μπαταρία, διατηρώντας την ενέργεια για κάποια άλλη στιγμή που θα ζητηθεί. Η φόρτιση της μπαταρίας χρειάζεται περίπου 8 ώρες σε οικιακή παροχή ενώ με ένα wall box δύο ώρες είναι αρκετές.

Όταν ο οδηγός πατήσει δυνατά το γκάζι στο πάτωμα η CLA 250e θα επιστρατεύσει όλη τη διαθέσιμη δύναμη. Αν μέχρι εκείνο τη σημείο κινείται ηλεκτρικά, η είσοδος του βενζινοκινητήρα κάποιες φορές γίνεται λίγο απότομα και όταν οι στροφές του αυξηθούν κάνει αισθητή την παρουσία του μέσα στην καμπίνα. Αυτό όμως μάλλον γίνεται γιατί σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις είτε δεν λειτουργεί είτε δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου. Η μεταφορά της δύναμης στους τροχούς πάντως είναι εντελώς απροβλημάτιστη και εύκολα ελεγχόμενη και το 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη λειτουργεί υποδειγματικά.

mercedes cla

Το βασικό ζητούμενο στη δημιουργία μιας plug-in υβριδικής έκδοσης είναι φυσικά η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και της εκπομπής ρύπων. Κι εδώ η CLA 250e πετυχαίνει την αποστολή της. Καλύτερος σύμμαχος σε αυτό είναι η μεγάλη αυτονομία όταν κινείται αποκλειστικά ηλεκτρικά. Αυτό επιτρέπει η πλειονότητα των καθημερινών μετακινήσεων να πραγματοποιείται χωρίς να χρειαστεί να λειτουργήσει ο κινητήρας βενζίνης. Και όταν αδειάσει η μπαταρία, το υβριδικό σύστημα βοηθάει η κατανάλωση να κρατηθεί χαμηλά, στην περιοχή ανάμεσα στα 7 και στα 8 λίτρα/100 χλμ, τιμή που είναι πολύ καλή για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου.

Εξωτερικά η υβριδική CLA 250e διαφέρει ελάχιστα από τις «συμβατικές» CLA και εντοπίζεται στα διακριτικά e και EQ Power. Ο σχεδιασμός της δεύτερης γενιάς κάνει το αυτοκίνητο να δείχνει σύγχρονο και επιβλητικό από όλες τις πλευρές. κυριαρχούν οι καμπύλες γραμμές και το τελικό αποτέλεσμα είναι τόσο επιτυχημένο που η CLA μπορεί εύκολα να χαρακτηριστεί ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα ολόκληρης της γκάμας της Mercedes-Benz.

Premium εσωτερικό

Είναι το εσωτερικό της CLA όμως που η premium αίσθηση κυριαρχεί. Πρωταγωνιστής φυσικά είναι το ταμπλό, με τις δύο μεγάλες οθόνες μπροστά από τον οδηγό (που περιέχουν τον πίνακα οργάνων και το infotainment MBUX) και τους στρογγυλούς αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας στο κέντρο του. Αμέσως μόλις μπεις μέσα στην CLA αντιλαμβάνεσαι την ποιότητα και την πολυτέλεια. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι φυσικά ιδιαίτερα ποιοτικά, με μαλακά πλαστικά στα περισσότερα σημεία, μεταλλικούς διακόπτες και εντυπωσιακά γυαλιστερά πλαστικά στην κονσόλα.

mercedes cla

Η πολυτέλεια συνοδεύεται και από μεγάλη ευρυχωρία τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες, που έχουν άπλετο χώρο για τα πόδια και τα κεφάλια τους, ενώ άνετα θα βολέψουν -και θα φορτίσουν- τις συσκευές και τα υπόλοιπα μικροαντικείμενά τους. Στον τομέα της πρακτικότητας ωστόσο εντοπίζεται το μεγαλύτερο κόστος της ενσωμάτωσης του υβριδικού συστήματος, το οποίο έχει «κλέψει» λίγα λίτρα από το χώρο αποσκευών και έχει μειώσει τη χωρητικότητά του στα 390 λίτρα. Ο χώρος ωστόσο που αντικρίζεις όταν ανοίγεις την πίσω πόρτα δεν δίνει καθόλου την αίσθηση ότι είναι μικρός, αντίθετα έχει καλό σχήμα και επίπεδο κατώφλι φόρτωσης.

Πολυτέλεια εν κινήσει

Η «αρχοντιά» της CLA 250e συνεχίζεται και εν κινήσει. Παρά την αύξηση στο βάρος, η εμπειρία οδήγησης παραμένει κορυφαία, κυρίως όσον αφορά την άνεση. Αν και θα περίμενε κανείς τα παραπάνω μαζί με τις σφικτές αναρτήσεις να επηρεάσουν την άνεση, η CLA περνάει πάνω από τις ανωμαλίες του δρόμου με χαρακτηριστική... άνεση και χωρίς να τις μεταφέρει στους επιβάτες.

Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, όπως και η σταθερότητα στον ανοιχτό δρόμο. Τα περιθώρια πρόσφυσης είναι υψηλά και οι σχετικά σφικτές αναρτήσεις ελέγχουν εύκολα το αμάξωμα, με το τιμόνι (που βαραίνει στο πρόγραμμα Sport) να είναι άμεσο και ακριβές. Τα φρένα χρειάζονται λίγη εξοικείωση, καθώς κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος μπορεί να ενεργοποιηθεί το ABS χωρίς να το περιμένεις, κάτι που έχει μάλλον να κάνει με το πέρασμα από την ανάκτηση ενέργειας στο καθαυτό φρενάρισμα, ωστόσο αυτό συνηθίζεται εύκολα και ο οδηγός απολαμβάνει τη δύναμή τους. Συνολικά, η CLA 250e είναι ένα αυτοκίνητο που το χαίρεσαι είτε το οδηγείς είτε είσαι επιβάτης.

mercedes cla

Οι τιμές της CLA 250e ξεκινούν από τα 49.100 ευρώ, τιμή που για τα δεδομένα της κατηγορίας θα χαρακτηριζόταν απλώς λογική. Αν συνυπολογίσουμε όμως ότι η «συμβατική» CLA 200 κοστίζει σχεδόν 36.000, ενώ η 2λιτρη CLA 250 των 224 ίππων ξεπερνάει τις 47.000, η 250e δεν φαντάζει πια τόσο ακριβή.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!