Renault: Χέρι-χέρι με Geely και Aramco

Renault: Χέρι-χέρι με Geely και Aramco

Κώστας Παστρίμας
Renault: Χέρι-χέρι με Geely και Aramco
Η Renault διαχωρίζει τους κλάδους ηλεκτρικών και θερμικών αυτοκινήτων και βάζει συνεταίρους στον δεύτερο.

Η Renault πρόκειται να προχωρήσει σε μιας μεγάλης κλίμακας αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων της, όπως αποκαλύπτεται από τον διεθνή Τύπο (Reuters). Το πλάνο της γαλλικής εταιρείας είναι να δημιουργήσει μια μονάδα που θα είναι αποκλειστικά εστιασμένη στα ηλεκτρικά οχήματα και θα έχει την έδρα της στη Γαλλία. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης, τα υβριδικά συστήματα και τα συστήματα μετάδοσης θα είναι ευθύνη ενός άλλου, ξεχωριστού κλάδου, που θα δραστηριοποιείται σε άλλες χώρες (Ισπανία, Πορτογαλία, Τουρκία, Ρουμανία και Λατινική Αμερική).

Μέρος του σχεδίου αυτού είναι στο δεύτερο κλάδο, αυτόν που θα ασχολείται με τα θερμικά οχήματα, να πάρουν μερίδιο και άλλοι συνέταιροι. Ένας από αυτούς θα είναι, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, η κινεζική Geely, που είναι ιδιοκτήτρια της Volvo, θα είναι ένας από τους μετόχους. Ο άλλος θα είναι μάλλον ο σαουδαραβικός πετρελαϊκός κολοσσός Aramco.

Απόλυτος έλεγχος στα ηλεκτρικά

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, Η Renault σκοπεύει να παραμείνει ο πλειοψηφικός μέτοχος στο τμήμα ηλεκτρικών οχημάτων, το οποίο θα απασχολεί περίπου 10.000 άτομα και είναι πιθανό να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το δεύτερο εξάμηνο του 2023. Αλλά θα διατηρήσει μόνο ένα μειοψηφικό μερίδιο στον κλάδο των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που θα έχει παρόμοιο εργατικό δυναμικό. Ωστόσο, θα παραμείνει μέτοχος με σημαντικό ποσοστό. Η Renault θα κατέχει μερίδιο 40% στη σε αυτήν τη μονάδα, ενώ η Geely θα κατέχει επίσης το 40% και η Aramco το υπόλοιπο 20%.

Το σκεπτικό πίσω από τη συμμετοχή μιας εταιρείας πετρελαίου είναι ότι θα βοηθούσε στην ανάπτυξη του πράσινου υδρογόνου και των υποδομών που απαιτούνται για να καταστούν βιώσιμα τα αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου υδρογόνου παράλληλα με τα ηλεκτρικά με μπαταρία.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι τα άλλα μέλη της συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi δεν αναφέρονται πουθενά σε αυτήν τη συμφωνία, κυρίως η Nissan, και δεν φαίνεται να έχουν συμμετοχή στη νέα οντότητα που θα διαχειρίζεται τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!