Audi: H ιστορία των SUV ξαναγράφεται με το activesphere concept (vid)

Audi: H ιστορία των SUV ξαναγράφεται με το activesphere concept (vid)

Κώστας Παστρίμας
Audi: H ιστορία των SUV ξαναγράφεται με το activesphere concept (vid)
Το νέο ηλεκτρικό πρωτότυπο της Audi πηγαίνει την τεχνολογία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου ένα βήμα μπροστά.

Ως το τέταρτο μοντέλο μίας πολύ ενδιαφέρουσας σειράς από concept μοντέλα της Audi, το activesphere σηματοδοτεί την κορύφωση των sphere που έφερε στο προσκήνιο η μάρκα με τους τέσσερις κύκλους. Μετά το skysphere roadster που παρουσιάστηκε το 2021, αλλά και τα grandsphere και urbansphere που είδαμε τον Απρίλιο του 2022, ένα τετράθυρο crossover coupé με ευέλικτη σχεδίαση αμαξώματος κάνει τώρα το ντεμπούτο του.

Με μήκος στα 4,98 μέτρα, το κομψό αυτό concept είναι κάτι περισσότερο από ένα luxury sports car, αφού διαθέτει μεγάλη απόσταση από το έδαφος και ζάντες 22 ιντσών που αναδεικνύουν τις εκτός δρόμου δυνατότητες. Ταυτόχρονα, με το πάτημα ενός διακόπτη το sportback πίσω μέρος του activesphere μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup με active-back χώρο φόρτωσης – ιδανικό για τη μεταφορά εξοπλισμού αναψυχής, όπως ηλεκτρικά ποδήλατα ή εξοπλισμό για καλοκαιρινά και χειμερινά χόμπι.

audi activesphere

Συνδυάζοντας ορισμένες φαινομενικά αντικρουόμενες παραμέτρους, το Audi activesphere αναδεικνύεται ως ένα ευέλικτο crossover, με σύστημα κίνησης και ανάρτηση που το καθιστούν εξίσου ικανό τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου. Το τιμόνι και τα πεντάλ επιτρέπουν στον οδηγό να ελέγχει το αυτοκίνητο, ενώ παράλληλα υπάρχει προηγμένου επίπεδου αυτόνομη οδήγηση για πιο χαλαρές διαδρομές. Ως ένα τόσο κομψό και δυναμικό κουπέ, διαθέτει κλασικές αναλογίες και γραμμές, αλλά μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα, μπορεί να μετατραπεί σε ένα pickup για τη μεταφορά σπορ εξοπλισμού καθώς υπάρχει αρκετός χώρος ακόμη και για δύο ηλεκτρικά ποδήλατα.

Το concept σχεδιάστηκε στο Audi Design Studio στο Μαλιμπού των ΗΠΑ, σε απόσταση αναπνοής από τον Pacific Coast Highway, τον θρυλικό παραλιακό αυτοκινητόδρομο. Ο διευθυντής του στούντιο Gael Buzyn και η ομάδα του είναι τα δημιουργικά μυαλά πίσω από αυτό το πρότζεκτ και το περιγράφουν ως εξής: «Το activesphere είναι μοναδικό. Πρόκειται για έναν νέο τύπο crossover που συνδυάζει έξυπνα την κομψότητα ενός Audi Sportback, την πρακτικότητα ενός SUV και πραγματικές εκτός δρόμου δυνατότητες».

Με τεχνολογία προηγμένης ηλεκτροκίνησης και ιδιαίτερα ταχεία φόρτιση χάρη στη μεταβλητή πλατφόρμα PPE της Audi, το activesphere εντάσσεται στην οικογένεια των concept μοντέλων. Η αυτονομία ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα, ενώ επιτυγχάνονται σύντομοι χρόνοι φόρτισης χάρη στην τεχνολογία 800 Volt.

Το Audi Dimension αλλάζει τα δεδομένα

Το καινοτόμο Audi Dimension συνδυάζει τον φυσικό με τον εικονικό κόσμο (δηλαδή, κάτι σαν μία μικτή πραγματικότητα) προβάλλοντας ψηφιακό περιεχόμενο στα οπτικά πεδία των επιβαινόντων σε πραγματικό χρόνο. Τα high-tech ακουστικά προσφέρουν μια εικόνα του πραγματικού περιβάλλοντος και της διαδρομής, ενώ ταυτόχρονα εμφανίζουν περιεχόμενο 3D και διαδραστικά στοιχεία – τα οποία είναι ανεξάρτητα διαμορφώσιμα για οδηγούς και επιβάτες.

Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να εμφανιστούν όλες οι χρήσιμες πληροφορίες για τον οδηγό, όπως η κατάσταση οδήγησης και η πλοήγηση. Ταυτόχρονα, οι χρήστες των ακουστικών μπορούν να δουν τις περιοχές ελέγχου και άλλες εικονικές απεικονίσεις. Η μικτή πραγματικότητα δίνει στους χρήστες τη δυνατότητα να αλληλοεπιδρούν ακριβώς με αυτές τις πραγματικές, αλλά κρυφές από το μάτι και ευαίσθητες στην αφή ζώνες, καθώς τα ακουστικά απεικόνισης εμφανίζουν και εκτελούν λειτουργίες αντιδρώντας σε πραγματικό χρόνο κάθε φορά που οι χρήστες τις αγγίζουν.

Εξωτερικός σχεδιασμός

Οι διαστάσεις του -4,98 μέτρα σε μήκος, 2,07 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος- φέρνουν το Audi activesphere στα υψηλότερα επίπεδα της premium κατηγορίας. Χαρακτηριστικό ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι το μεγάλο μεταξόνιο των 2,97 μέτρων, διασφαλίζοντας μέγιστο χώρο για τα πόδια των επιβατών. Οι εμπρός και πίσω πρόβολοι είναι αντίστοιχα κοντοί για μια πολύ πιο συμπαγή και δυναμική εμφάνιση.

Οι μεγάλοι τροχοί 22 ιντσών και η εντυπωσιακή απόσταση από το έδαφος, η χαρακτηριστική επίπεδη καμπίνα και το δυναμικό τόξο της οροφής προσδίδουν στο concept αναλογίες που παραπέμπουν ξεκάθαρα σε ένα σπορ αυτοκίνητο. Τα ελαστικά 285/55 είναι ικανά για όλους τους τύπους εδάφους και το μεγάλο τους πέλμα τους ενισχύει το ταπεραμέντο του activesphere για χρήση εκτός δρόμου. Οι τροχοί διαθέτουν μεταβλητά τμήματα: για χρήση εκτός δρόμου, ανοίγουν για βέλτιστο αερισμό, ενώ στην άσφαλτο κλείνουν για βέλτιστη αεροδυναμική. Οι εικονικοί εξωτερικοί καθρέφτες στις δύο μπροστινές πόρτες έχουν επίσης σχεδιαστεί ειδικά για να ελαχιστοποιούν τον συντελεστή οπισθέλκουσας.

audi activesphere

Οι γυάλινες επιφάνειες αποτελούν σημαντικό στοιχείο του αμαξώματος του concept. Το μπροστινό μέρος του activesphere ξεχωρίζει από την Singleframe μάσκα της μάρκας, που εν μέρει είναι διάφανη για να προσφέρει στους επιβάτες ανεμπόδιστη θέα μέσα από το μεγάλο frunk (το μπροστινό αποθηκευτικό χώρο). Γυάλινες επιφάνειες υπάρχουν και στα χαμηλά πλαϊνά στις πόρτες, οι οποίες δίνουν την εντύπωση πως απαλλοτριώνουν τα όρια μεταξύ του φυσικού και του εσωτερικού κόσμου όταν το activesphere βρίσκεται σε λειτουργία εκτός δρόμου. Η φαρδιά, κυρτωμένη πόρτα του χώρου αποσκευών έχει ένα μεγάλο κρύσταλλο για βέλτιστο φωτισμό, ενώ ακόμη και η ίδια η οροφή είναι ελεγχόμενα διαπερατή, αφήνοντας να περάσει το άπλετο φως της ημέρας στην καμπίνα.

Η απόσταση του activesphere από το έδαφος είναι μεταβλητή. Κάτι ιδανικό για χρήση εκτός δρόμου, αφού μπορεί να αυξηθεί κατά 40 χιλιοστά από το στάνταρ ύψος των 208 χιλιοστών ή να μειωθεί κατά την ίδια τιμή στην οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Κάτι που ωφελεί τόσο το κέντρο βάρους όσο και την αεροδυναμική στην γρήγορη οδήγηση. Η γωνία προσέγγισης του Audi activesphere για τις εκτός δρόμου διαδρομές είναι στις 18,9 μοίρες για τη γωνία προσέγγισης και στις 28,1 μοίρες για την διαφυγής.

Το activesphere σηματοδοτεί την πρώτη φορά που ένα μοντέλο με Sportback hatchback στιλ ενσωματώνει τα σχεδιαστικά στοιχεία και τον τεχνολογικό εξοπλισμό ενός allroad. Για το λόγο αυτό, η Audi αποκαλεί τη νέα εκδοχή αμαξώματος «active Sportback» ώστε να υπάρξει και μία διαφοροποίηση από το allroad. Μια άλλη νέα διαφοροποίηση από το allroad, αφορά στο ότι το activesphere concept διαθέτει σκούρα, γυαλιστερά Arctic Teal φινιρίσματα, μπροστά και πίσω, καθώς και στα πλαϊνά κάτω από τις πόρτες και τις ματ επιφάνειες που δημιουργούν μία οπτική αντιπαράθεση στο δάπεδο και την καμπίνα.

Όπως και στο πρωτότυπο grandsphere της Audi, έτσι και οι πόρτες του activesphere είναι προσαρτημένες στις κολόνες A- και C μπροστά και πίσω και ανοίγουν σε αντίθετες κατευθύνσεις. Δεν υπάρχει ούτε εδώ μεσαία κολόνα, κάτι που σημαίνει ότι ολόκληρος ο εσωτερικός χώρος διανοίγεται διάπλατα στους επιβάτες.

Μινιμαλιστικό εσωτερικό

Όταν το Audi activesphere concept κινείται στο αυτόνομο πρόγραμμα οδήγησης, το ταμπλό, το τιμόνι και τα πεντάλ εξαφανίζονται από το οπτικό πεδίο των επιβατών. Εάν ο οδηγός θέλει να αναλάβει δράση και να πιάσει το τιμόνι, τότε το ταμπλό, μαζί με το τιμόνι αναδιπλώνεται από τη χωνευτή του θέση κάτω από το παρμπρίζ. Τα χειριστήρια MMI στις πόρτες είναι αφής και πάντα προσβάσιμα, για πλήρη έλεγχο των παραθύρων και των ρυθμίσεων των καθισμάτων. Η αρχιτεκτονική και η αίσθηση του χώρου στο Audi activesphere καθορίζονται σε μεγάλο βαθμό από την μακριά κεντρική κονσόλα.

Για πρώτη φορά, το νέο σύστημα συνδυάζει τη φυσική πραγματικότητα και την ψηφιακή σφαίρα για να δημιουργήσει έναν νέο κόσμο: την Audi Dimension. Το κεντρικό στοιχείο του νέου συστήματος είναι τα ακουστικά μεικτής πραγματικότητας – διαθέσιμα ξεχωριστά για τον οδηγό και τον κάθε επιβάτη. Οι χρήστες έχουν πρόσβαση σε ένα ολοκληρωμένο ψηφιακό οικοσύστημα την στιγμή που βρίσκονται στο Audi activesphere.

audi activesphere

Αρχικά, τα γυαλιά VR περιορίζονταν στην απεικόνιση μιας εικονικής πραγματικότητας χωρίς στοιχεία πραγματικού κόσμου. Ωστόσο, η τεχνολογία εξελίχθηκε προς την επαυξημένη πραγματικότητα, όπου ο πραγματικός κόσμος εμπλουτίζεται με εικονικό περιεχόμενο. Η μικτή πραγματικότητα είναι πλέον σε θέση να απεικονίσει εικονικό περιεχόμενο στον πραγματικό κόσμο και στις τρεις διαστάσεις. Το activesphere της Audi είναι το πρώτο που χρησιμοποιεί μια πρωτοποριακή εκδοχή αυτής της τεχνολογίας, η οποία με τη σειρά της προσθέτει τη διάσταση της αλληλεπίδρασης στη διάσταση των υπερκείμενων πραγματικών και ψηφιακών κόσμων. Το καινοτόμο σύστημα φέρνει τις επιφάνειες ελέγχου και τις οθόνες στο οπτικό πεδίο του χρήστη και ενώ βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.

Στη συνέχεια μπορεί με χειρονομίες να ελέγξει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ η διεπαφή χρήστη (η εικονική οθόνη στα ακουστικά) αντιδρά σε αλλαγές σε πραγματικό χρόνο, όπως ένα συμβατικό όργανο. Στο πρόγραμμα εκτός δρόμου, για παράδειγμα, μπορούν να προβληθούν 3D εικονογραφήματα υψηλής ανάλυσης από το πραγματικό τοπίο και να εμφανιστούν πληροφορίες σχετικά με την πλοήγηση και τον προορισμό. Οι πληροφορίες για την οδική ασφάλεια, δηλαδή ειδοποιήσεις για κυκλοφοριακή συμφόρηση ή ολισθηρούς δρόμους, μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν και σε αυτή την περίπτωση.

audi activesphere

Ταυτόχρονα, οι χρήστες μπορούν να ελέγχουν πλήρως το κλιματισμό, καθώς και να περιηγούνται στο μενού του ηχοσυστήματος με τις μουσικές επιλογές, το οποίο κάθε επιβάτης μπορεί να χρησιμοποιήσει ξεχωριστά. Επειδή τα ακουστικά έχουν σχεδιαστεί με ακρίβεια για να ταιριάζουν με τη γεωμετρία του εσωτερικού του activesphere, μπορούν ακόμη και να προβάλλουν εικονικές κάρτες ευρετηρίου στην κεντρική κονσόλα για να απεικονίσουν την πρόσβαση σε περιεχόμενο ιστού. Δεδομένου ότι οι αισθητήρες των ακουστικών μεικτής πραγματικότητας υπολογίζουν κάθε τι το εσωτερικό με ακρίβεια χιλιοστού, το εικονικό περιεχόμενο μπορεί να είναι σύμφωνα με τις προσωπικές απαιτήσεις και ακόμη και να χρησιμοποιηθεί για ατομική αλληλεπίδραση.

Οι πληροφορίες σχετικά με το ίδιο το αυτοκίνητο, την αυτονομία της μπαταρίας και τους πλησιέστερους σταθμούς φόρτισης είναι επίσης προσβάσιμες εντός και εκτός του οχήματος. Και όταν απαιτείται, υπάρχουν εκ των προτέρων προειδοποιήσεις όπως για τη χαμηλή πίεση των ελαστικών καθώς και την υπηρεσία πρόγνωσης καιρού ως κριτήριο για την επιλογή μιας διαδρομής.

PPE – προσαρμοσμένη τεχνολογία κίνησης

Το πρωτότυπο activesphere χρησιμοποιεί την πιο προηγμένη πλατφόρμα για ηλεκτρικά συστήματα πρόωσης: την Premium Platform Electric ή PPE. Όπως και τα σχετικά πρωτότυπα Audi grandsphere και Audi urbansphere, το activesphere βασίζεται σε αυτό το μεταβλητό σύνολο μαζικής παραγωγής. Εξελίσσεται από την Audi μαζί με την Porsche AG – τα νέας γενιάς αυτοκίνητα παραγωγής της Audi που βασίζονται στην PPE θα παρουσιαστούν, το ένα μετά το άλλο, πριν από το τέλος του 2023. Τα μοντέλα που βασίζονται στην πλατφόρμα PPE έχουν σχεδιαστεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά συστήματα κίνησης με μπαταρία και ως εκ τούτου μπορούν να επωφεληθούν πλήρως από όλα τα οφέλη αυτής της τεχνολογίας.

audi activesphere

Η καρδιά για όλα τα μελλοντικά μοντέλα με πλατφόρμα PPE αφορά στη τεχνολογία φόρτισης 800 Volt. H οποία διασφαλίζει ότι η μπαταρία, όπως αυτή του Audi e-tron GT quattro, μπορεί να φορτιστεί σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα σε σταθμούς ταχείας φόρτισης με ισχύ έως 270 kW. Αυτή η τεχνολογία θα εισέλθει για πρώτη φορά στις μεσαίες και πολυτελείς κατηγορίες μεγάλου όγκου μέσω της πλατφόρμας PPE.

Η πλατφόρμα PPE επιτρέπει χρόνους φόρτισης που πλησιάζουν μια στάση ανεφοδιασμού ανάλογα με εκείνη ενός συμβατικού αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Μόλις 10 λεπτά είναι αρκετός χρόνος για να τροφοδοτηθεί με αρκετή ενέργεια το ηλεκτρικό concept και να κινηθεί για περισσότερα από 300 χιλιόμετρα. Και αυτό επειδή η μπαταρία υψηλής τάσης, των 100 kWh μπορεί να φορτίζεται από το 5% έως το 80% του περιεχομένου της μέσα σε λιγότερο από 25 λεπτά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!