Skoda Favorit: Aγοράστηκε στην Αθήνα το 1993 και σήμερα έχει μόλις 37 χλμ. στο οδόμετρο

Skoda Favorit: Aγοράστηκε στην Αθήνα το 1993 και σήμερα έχει μόλις 37 χλμ. στο οδόμετρο

Skoda Favorit: Aγοράστηκε στην Αθήνα το 1993 και σήμερα έχει μόλις 37 χλμ. στο οδόμετρο
Η απίστευτη ιστορία του αυτοκινήτου που πουλήθηκε από τη Βιαμάρ Skoda πριν από 30 χρόνια και διατηρήθηκε μέχρι σήμερα σαν καινούργιο.

Το Favorit λανσαρίστηκε το 1987 και αποτέλεσε το πρώτο αυτοκίνητο της Skoda που ακολουθούσε την – μοντέρνα εκείνη την εποχή – επιλογή «κινητήρας μπροστά και μετάδοση κίνησης μπροστά». Αποτέλεσε τον αντικαταστάτη των γηρασμένων 120/130 και παρέμεινε στην παραγωγή έως το 1994, μετρώντας 783.167 μονάδες. Έδωσε τη θέση του στο Felicia, το οποίο ενσωμάτωνε τεχνολογία από το Volkswagen Group.

Πριν από 30 χρόνια, στην Αθήνα του 1993, μία γυναίκα αγόρασε ένα Favorit από την Βιαμάρ, η οποία ήταν αποκλειστική αντιπρόσωπος και εισαγωγέας της Skoda στην Ελλάδα για περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Η γυναίκα διένυσε 34 χιλιόμετρα μέχρι το σπίτι της και στάθμευσε το Favorit σε ένα υπόγειο πάρκινγκ. Αμέσως μετά αποφάσισε ότι δεν ήθελε να οδηγήσει ξανά και το αυτοκίνητο παρέμεινε για σχεδόν 30 χρόνια στο ίδιο σημείο!

Skoda Favorit

Το λευκό αυτοκίνητο έγινε έτσι το καλύτερα διατηρημένο Skoda Favorit στον κόσμο. Πλέον βρίσκεται στην Τσεχία, τη χώρα όπου κατασκευάστηκε. Πώς επέστρεψε όμως στη... γενέτειρά του;

«Κάποιος ανακάλυψε το αυτοκίνητο το φθινόπωρο του 2022 και το έβγαλε σε δημοπρασία. Μόλις το είδα στο διαδίκτυο, αποφάσισα ότι έπρεπε να κάνω δικό μου αυτό το κομμάτι ιστορίας», δηλώνει ο Γίρι Μιτσάνεκ, σημερινός ιδιοκτήτης του λευκού Favorit. Ο πατέρας του ήταν οδηγός αγώνων με μονοθέσια στην Τσεχοσλοβακία και άλλες χώρε του ανατολικού μπλοκ. «Οι γονείς μου είχαν ένα Favorit για τις καθημερινές τους μετακινήσεις», θυμάται.

Skoda Favorit

Ο Μιτσάνεκ πήρε τηλέφωνο τον μοναδικό του αντίπαλο στο τελευταίο στάδιο της δημοπρασίας, τον Μπόρις Βατσουλίκ, Τσέχο οδηγό αγώνων. «Αναφέραμε ο ένας στον άλλον το ανώτατο όριο χρημάτων που μπορούσαμε να προσφέρουμε και αποφασίσαμε να μην εκτοξεύσουμε την τιμή του. Εγώ μπορούσα να δώσω περισσότερα, οπότε το Favorit έγινε δικό μου», λέει ο Γίρι.

Τελικά πλήρωσε 24.000 ευρώ, τιμή εξαπλάσια από όσο κόστιζε το Favorit πίσω στο 1993. Αν όμως υπολογίσουμε τον πληθωρισμό όλα αυτά τα χρόνια, η τιμή είναι πάνω-κάτω η αντίστοιχη εκείνης πριν από 30 χρόνια.

Skoda Favorit

Το λευκό Favorit μπήκε σε κοντέινερ και ταξίδεψε με πλοίο έως την Γερμανία, όπου το παρέλαβε ο νέος του ιδιοκτήτης. Το αυτοκίνητο έχει ακόμα τα σελοφάν στα καθίσματα, αλλά και τα πατάκια που γράφουν «Η καθαριότητα είναι μισή αρχοντά – Βιαμάρ Skoda»! Υπάρχουν λίγες γρατζουνιές από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα που πάρκαραν δίπλα του στον υπόγειο χώρο στάθμευσης, όμως κατά τα λοιπά είναι σαν να βγήκε μόλις από το εργοστάσιο.

Skoda Favorit

Πρόκειται για τη βασική έκδοση LX του Favorit, όμως υπάρχουν ορισμένα «έξτρα», όπως η απομίμηση ξύλου στο ταμπλό. Στον πίνακα οργάνων δεν υπάρχει στροφόμετρο, καθώς στη θέση του έχει τοποθετηθεί ένα μεγάλο αναλογικό ρολόι. Κινητήρας είναι ο 1.3 βενζίνης, ισχύος 54 ίππων. Αφού ο νέος ιδιοκτήτης του Favorit άλλαξε μπαταρία, λάδια και φίλτρα, ο κινητήρας πήρε αμέσως μπροστά.

Ο Μιτσάνεκ οδήγησε το Favorit για μόλις 3 χλμ. και πλέον το οδόμετρο δείχνει 37 χλμ. Και εκεί θα μείνει, καθώς έχει αποφασίσει να το διατηρήσει στην ίδια κατάσταση.

Skoda Favorit

Photo Credits: Skoda Auto

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!