Test Ride Voge AC525X: Η γυμνή αλήθεια

Νίκος Γιαννούλας
Test Ride Voge AC525X: Η γυμνή αλήθεια
Τι θέλει ένας αναβάτης για να απολαύσει τη βόλτα του; Σύμφωνα με την Voge μόνο τα απαραίτητα, αλλά σε σωστές δόσεις.

Ένα στιβαρό πλαίσιο. Έναν «γεμάτο» κινητήρα. Λειτουργικές αναρτήσεις. Γραμμικά φρένα. Σωστή θέση οδήγησης. Πέντε πράγματα σωστά συνδυασμένα και ο μοτοσικλετιστής, ασχέτως ίππων, ηλεκτρονικών βοηθημάτων και λοιπών περιφερειακών, απολαμβάνει οδήγηση.

Test Ride Voge AC525X

Το μυστικό είναι η ισορροπία, δηλαδή η ιδανική συνεργασία όλων των παραπάνω, σε σχέση πάντα με την απόδοση του κινητήρα. Και όταν προκύπτει αυτή η ισορροπία, τότε είτε οι ίπποι είναι 20 είτε 120, το αποτέλεσμα είναι απολαυστικό, με εξαιρετικό έλεγχο που αναβαθμίζει τόσο την εμπειρία οδήγησης, όσο και την ενεργητική ασφάλεια.

Που βρίσκεται όμως η νέα Voge AC525X σε ένα ιδεατό διάγραμμα απόδοσης σε σχέση με όλα τα παραπάνω; Σχεδόν στο κέντρο, είναι η απάντηση.

Θετική εντύπωση με την πρώτη επαφή

Χωρίς στοιχεία εντυπωσιασμού αλλά με σωστές αναλογίες και προσεγμένη συναρμογή και βαφή, η Voge AC525X είναι λιτή οπτικά, αλλά με προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια. Μας εντυπωσίασε η χρήση καλύμματος στον ομφαλό της κλειδαριάς για το άνοιγμα της σέλας, ο οποίος βρίσκεται σε σημείο που μπορεί να μαζέψει πολύ σκόνη και λάσπη. Επίσης στα θετικά στοιχεία περιλαμβάνεται η προσεγμένη βαφή, οι σωστές κολλήσεις στο πλαίσιο, η εξάτμιση «κόσμημα» και το αλουμινένιο ψαλίδι. Η επένδυση του καθίσματος δείχνει ανθεκτική και δεν γλιστρά, ενώ οι διακόπτες έχουν σωστή εργονομία και πολύ ποιοτική λειτουργία.

Test Ride Voge AC525X

Οι ακτινωτοί τροχοί με διάμετρο 19 ίντσες εμπρός και 17 πίσω είναι επίσης πολύ προσεγμένοι και με την κατάλληλη εικόνα για μια νεο-ρετρό scrambler μοτοσικλέτα. Τα φώτα επίσης, με led λαμπτήρες παντού, έχουν πολύ καλή απόδοση, ενώ εντυπωσιακά είναι τα φλας με το μικρό τους μέγεθος και το ελλειπτικό σχήμα.

Test Ride Voge AC525X

Η έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών που παίζει το ρόλο των οργάνων είναι ευανάγνωστη, με αυτόματη λειτουργία ημέρας (λευκό φόντο) και νύχτας (μαύρο φόντο), εύκολο μενού και πληθώρα ενδείξεων. Να σημειώσουμε την ένδειξη πίεσης ελαστικών, η οποία χρειάζεται λίγο χρόνο περιστροφής των τροχών για να ενεργοποιηθεί και τη δυνατότητα σύνδεσης smartphone μέσω bluetooth.

Test Ride Voge AC525X

Το μενού της οθόνης είναι εύχρηστο και προσβάσιμο μέσω δύο μόλις διακοπτών, ενώ η θέση που αυτή έχει τοποθετηθεί δεν είναι «διακοσμητική», αλλά εντός του οπτικού πεδίου του αναβάτη.

Test Ride Voge AC525X

Ο τελευταίος, αν έχει ύψος μεταξύ 1,75 και 1,85 μέτρων θα βρει τη θέση οδήγησης ιδανική, με το τιμόνι σε σωστή απόσταση, τα μαρσπιέ σε κατάλληλο ύψος και τη σέλα άνετη και υποστηρικτική, να βρίσκεται σε ύψος από το έδαφος μόλις 82 εκατοστά. Διευκολύνοντας έτσι το πάτημα και των δύο ποδιών εν στάσει, σχεδόν για όλα τα αναστήματα. Όλα τα παραπάνω, δημιουργούν το ιδανικό προοίμιο μιας ευχάριστης βόλτας.

Ένας εντελώς νέος κινητήρας

Στα βασικά του χαρακτηριστικά, το δικύλινδρο εν σειρά σύνολο των 494 κ.εκ. που φορά η νέα Voge AC525X δεν αλλάζει σημαντικά σε σχέση με το απερχόμενο της AC500. Ωστόσο, η η αλλαγή στη διάμετρο και στη διαδρομή των εμβόλων, καθώς και -πιθανότατα- η βελτίωση στα χαρακτηριστικά λειτουργίας του ψεκασμού, έχουν μεταμορφώσει τον κινητήρα σε ένα βελούδινο σύνολο, με πολύ μεστή λειτουργία στις χαμηλές στροφές και λιγότερους κραδασμούς σε όλο το φάσμα λειτουργίας.

Test Ride Voge AC525X

Με διάμετρο και διαδρομή 68 χιλ. ο κινητήρας γεωμετρικά δεν είναι προορισμένος για λειτουργία σε πενταψήφιο νούμερο στροφών και αυτό γίνεται άμεσα κατανοητό από την ισχύ που αυξάνεται έως τις 8.000 σ.α.λ. Έως εκεί όμως είναι συνεχώς παρούσα, με μεστή ώση, χωρίς κενά. Επίσης άψογη είναι η λειτουργία του ψεκασμού σε όλο το φάσμα των στροφών.

Αρωγός των παραπάνω το πολύ ακριβές και με μαλακό συμπλέκτη κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο έχει λίγο μεγαλύτερες διαδρομές στον επιλογέα από αυτές που θα θέλαμε, χωρίς όμως αυτό να ενοχλεί. Σωστά διατεταγμένες οι έξι σχέσεις μετάδοσης, εξασφαλίζουν μέγιστη ταχύτητα στο κοντέρ περίπου 170 χλμ./ώρα. Ωστόσο ο αναβάτης δεν έχει νόημα να πιέζει, καθώς η «καλή» περιοχή λειτουργίας είναι μεταξύ 4 και 8.000 σ.α.λ.

Test Ride Voge AC525X

Οι επιδόσεις δεν αποτελούν το ατού της Voge AC525X, αυτό όμως είναι ένα ακόμα θετικό στοιχείο που συμβάλλει στην ισορροπημένη απόδοση που αναφέρθηκε στην αρχή. Οι 47,6 ίπποι στις 8.500 σ.α.λ. και τα 44,5 Nm στις 7.000 σ.α.λ. είναι νούμερα επαρκή ακόμα και για ταξίδια ή για σπορ οδήγηση. Από την άλλη πλευρά όμως δεν είναι σε θέση να φέρουν σε δύσκολη θέση το πλαίσιο και τα ελαστικά. Το αποτέλεσμα είναι να μπορείς να «στύβεις» το μοτέρ σε όλες τις συνθήκες, χωρίς να νιώθεις ποτέ ότι φτάνεις σε επικίνδυνο όριο.

Test Ride Voge AC525X

Χωρίς κραδασμούς, με γεμάτη απόδοση από χαμηλές στροφές, ο νέος κινητήρας έχει αρκετά ακόμα πλεονεκτήματα που κερδίζουν τον αναβάτη. Ο ήχος είναι ένα από αυτά, χάρη στα μικρά «σκασίματα» στις χαμηλές σ.α.λ. και το στακάτο τέμπο στις ψηλότερες. Η εξάτμιση λοιπόν δεν είναι μόνο χάρμα ιδέσθαι αλλά και ακουστικό. Ταυτόχρονα, στο τέλος της βόλτας, η ένδειξη της μέσης κατανάλωσης στα 4,2 λίτρα/100 χλμ., χωρίς την παραμικρή συγκράτηση στο τέρμα άνοιγμα του γκαζιού, μόνο χαμόγελα μπορεί να γεμίσει τον αναβάτη. Μάλιστα με τέτοια κατανάλωση, η αυτονομία που επιτρέπει το ρεζερβουάρ των 19 λίτρων ξεπερνά τα 400 χιλιόμετρα.

Χορευτική χάρη σε κάθε στροφή

Επιλέγοντας περιφερειακά γνωστών οίκων με προσεκτική ρύθμιση και ένα στιβαρό πλαίσιο με σωστή γεωμετρία, η Voge κατάφερε να δημιουργήσει ένα σύνολο που απαιτεί ελάχιστο κόπο για να οδηγηθεί σβέλτα σε κάθε περίπτωση. Αν εξαιρεθεί ο αυτοκινητόδρομος που λόγω πίεσης αέρα κουράζεσαι σε υψηλές ταχύτητες, σε όλες τις υπόλοιπες συνθήκες η Voge AC525X είναι άκρως απολαυστική. Δεν έχει την ακρίβεια μιας σπορ κατασκευής, αλλά χάρη και στην εξαιρετική θέση οδήγησης, προειδοποιεί σε κάθε περίπτωση απώλειας πρόσφυσης αρκετά νωρίς και το όριο πρόσφυσης είναι υψηλό για το χαρακτήρα της.

Test Ride Voge AC525X

Τα ελαστικά διπλής χρήσης Metzeler Tourance με πλάτος 150 χιλ. πίσω και 110 εμπρός εξασφαλίζουν μεγάλο περιθώριο πριν τα πρώτα σημάδια γλιστρήματος, ενώ οι αναρτήσεις της Kayaba με ένα ανεστραμμένο πιρούνι που διαθέτει καλάμια διαμέτρου 41mm και ένα μονό αμορτισέρ με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και μοχλικό σύστημα πίσω, συνδυάζουν επαρκή ενδοτικότητα και σταθερότητα. Τα φρένα της Nissin, με ένα ζεύγος δίσκων διαμέτρου 300mm με δαγκάνες διπλού εμβόλου εμπρός και μια δαγκάνα μονού εμβόλου που επενεργεί σε δίσκο διαμέτρου 220mm πίσω, σταματούν τη μοτοσικλέτας άμεσα και εξασφαλίζουν εξαιρετική αίσθηση στη μανέτα. Το δικάναλο ABS της Bosch βρίσκεται πάντα εκεί με εξαιρετική λειτουργία, για να δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να «στύψει» τα φρένα όταν παραστεί ανάγκη.

Test Ride Voge AC525X

Αξίζει στο σημείο αυτό να σημειώσουμε τις ρυθμιζόμενες μανέτες τόσο του φρένου όσο και του συμπλέκτη, που δείχνουν σε μια ακόμα περίπτωση τη σημασία που έχει δώσει η Voge στο μοντέλο, σε λεπτομέρειες ουσίας. Επίσης το χαμηλό βάρος της μοτοσικλέτας -παρότι ο όγκος της είναι σεβαστός- στα 185 κιλά, βοηθά τόσο την οδική συμπεριφορά, όσο και τις επιδόσεις.

Με άλματα στο μέλλον

Αν πάμε τρία ή τέσσερα χρόνια πίσω στο χρόνο, τότε που οδηγούσαμε τις πρώτες «σοβαρές» μοτοσικλέτες με καταγωγή την Κίνα, το συμπέρασμα ήταν πάντα ότι αποτελούσαν «value for money». Πολύ καλές για τα ελάχιστα χρήματα που κόστιζαν, αλλά όχι στο επίπεδο των ευρωπαϊκών και ιαπωνικών μοτοσικλετών συνολικά ως απόδοση. Η Voge AC525X αποτελεί τον προπομπό μιας νέας τάξης πραγμάτων, όπου οι εξελίξεις δεν είναι γραμμικές αλλά εκθετικές.

Test Ride Voge AC525X

Παρότι αυτή η μοτοσικλέτα έχει μια πολύ δελεαστική τιμή στα 5.945 ευρώ, αν την τοποθετήσεις δίπλα σε ευρωπαϊκές ή ιαπωνικές αντίστοιχες κατασκευές μάλλον δεν θα βρεις την παραμικρή κατασκευαστική διαφορά. Ταυτόχρονα, αν την οδηγήσεις κατ' αντιπαράσταση, θα την βρεις εξίσου αν όχι περισσότερο απολαυστική.

Test Ride Voge AC525X

Εδώ λοιπόν δεν έχουμε να κάνουμε με βήματα, αλλά με άλματα βελτίωσης. Έτσι για όσους αναβάτες ψάχνουν μια μεσαία μοτοσικλέτα που μπορεί να κάνει σχεδόν τα πάντα και με απολαυστικό μάλιστα τρόπο, ας δώσουν ψήφο εμπιστοσύνης στη Voge και στο AC525X.

Στο gmotion by gazzetta επιλέγουμε κορυφαίο εξοπλισμό ασφάλειας και προστασίας μόνο από το motomarket

motomarket

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!