Test drive Citroen E-C4 X: Pour une vie facile

Test drive Citroen E-C4 X: Pour une vie facile

Νίκος Γιαννούλας
Test drive Citroen E-C4 X: Pour une vie facile
H Citroen επανέρχεται στη μικρή - μεσαία κατηγορία των τετράθυρων αυτοκινήτων με το e-C4 X που ούτε τετράθυρο μοιάζει, ούτε μικρομεσαίο. Κάνει όμως τη ζωή μας πιο εύκολη.

Ευτυχώς τις τελευταίες δεκαετίες η Citroen έχει βρει το βηματισμό της και το διακριτό της ρόλο εντός του group PSA αρχικά και Stellantis εσχάτως, παρουσιάζοντας πολύ ενδιαφέροντα νέα μοντέλα με βάση το dna της μάρκας. Το οποίο περιλαμβάνει την άνεση, την ευκολία, την πρακτικότητα αλλά και τη διαφορετικότητα.

Citroen e C4 X

Δεν αρκεί παρά μια ματιά για να αντιληφθεί καθένας και καθεμιά, κατ' αρχάς, την σχεδιαστική ιδιαιτερότητα του Citroen e-C4 X. Το αυτοκίνητο είναι τετράθυρο αλλά μοιάζει με fastback, έχει χαμηλή γραμμή αμαξώματος αλλά 15,6 εκατοστά απόσταση από το έδαφος και μήκος 4,6 μέτρα. Είναι δηλαδή 24 ολόκληρα εκατοστά μακρύτερο από το αδελφό μοντέλο e-C4, με το οποίο μοιράζονται όλα τα μηχανικά μέρη και το μεταξόνιο των 2,67 μέτρων.

Ο παράδεισος του κουβαλητή

Αυτό σημαίνει ότι όλο το επιπρόσθετο μήκος έχει δοθεί στο χώρο αποσκευών, ο οποίος έχει ένα πολύ βολικό και πρακτικό σχήμα, μαζί με όγκο 510 λίτρων. Ο χώρος φόρτωσης έχει ένα επιπλέον επίπεδο κάτω από το πάτωμα για να τοποθετείται το καλώδιο φόρτισης και άλλα αναγκαία αντικείμενα. Τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν, που σημαίνει ότι είναι δυνατό να φορτωθούν μεγαλύτερα αντικείμενα με όγκο που επεκτείνεται στα 1.360 λίτρα. Από την άλλη πλευρά όμως, το άνοιγμά του χώρου αποσκευών είναι σχετικά μικρό.

Citroen e C4 X

Για τους επιβάτες ο χώρος είναι άνετος αλλά όχι μεγαλύτερος του e-C4, ενώ αρκετοί είναι οι χώροι για την τοποθέτηση αντικειμένων -16 στον αριθμό- με highlight τη συρόμενη θήκη αποθήκευσης και τη βάση στήριξης tablet εμπρός από τον συνοδηγό.

Η σχεδίαση του εσωτερικού δίνει έμφαση στην αίσθηση ευρυχωρίας και είναι αφαιρετική, η καμπίνα όμως είναι εξαιρετικά εξοπλισμένη και ταυτόχρονα εργονομική. Το μόνο μας παράπονο αφορά στις εμπρός ποτηροθήκες, που έχουν πολύ μεγάλο βάθος και μικρή περίμετρο, με αποτέλεσμα τα πλαστικά ποτήρια του καφέ να "χάνονται" ΄μέσα τους και να μην μπορείς να τα πιάσεις από το χείλος τους.

Citroen e C4 X

Το σύστημα πολυμέσων είναι πλήρες και υποστηρίζει ασύρματη επικοινωνία με smartphones Android και iOS, ενώ στην έκδοση της δοκιμής το αυτοκίνητο διέθετε και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, στα οποία περιλαμβάνεται και adaptive cruise control με λειτουργία stop & go.

Γνώριμη ηλεκτροκίνηση

Σε επίπεδο γραμμής κίνησης έχουμε το γνωστό σύνολο τόσο από το e-C4 όσο και από άλλα μοντέλα του group Stellantis, με ηλεκτρικό κινητήρα, που παίρνει ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 50 kWh. Με ισχύ 136 ίππους και ροπή 260 Nm, το ηλεκτρικό μοτέρ προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις από στάση, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να έρχονται σε 9,5 δευτερόλπετα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 150 χλμ./ώρα.

Citroen e C4 X

Η οδηγική εμπειρία μοιάζει πολύ με το στάνταρ C4. To X eίναι ένα αυτοκίνητο που έχει ρυθμιστεί για άνεση και όχι για επιθετική οδήγηση, με μαλακά αμορτισέρ που απορροφούν εξαιρετικά τους κραδασμού και εξασφαλίζουν πρωτόγνωρη ποιότητα κύλισης για την κατηγορία. Ακόμη και σε μερικούς από τους πιο κακοτράχαλους δρόμους ελάχιστοι κραδασμοί φτάνουν στους επιβάτες.

Είναι σταθερό και κινείται στις στροφές χωρίς κανένα δράμα, το τιμόνι είναι ελαφρύ με σχετικά μικρή πληροφορία, αλλά συνολικά η εμπειρία οδήγησης είναι ευχάριστη και κυρίως χαλαρωτική. Από τα τρία προγράμματα οδήγησης το ενδεδειγμένο είναι το normal, ενώ το sport θα χρειαστεί όταν υπάρχει πλήρες φορτίο και απαιτητική διαδρομή. Το eco, το οποίο μειώνει και την απόκριση του κλιματισμού, δεν ενδείκνυται για το ελληνικό καλοκαίρι.

Citroen e C4 X

Μια μικρή συνήθεια χρειάζονται τα φρένα, ειδικά αν έχει επιλεγεί η λειτουργία μέγιστης ανάκτησης ενέργειας B, από τον επιλογέα του κιβωτίου. Η νεκρή διαδρομή είναι αρκετά μεγάλη και η αίσθηση όχι η καλύτερη, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα φρένα δεν είναι επαρκή ή ανθετικά. Το αντίθετο.

Αυτονομία και φόρτιση

Η Citroen ισχυρίζεται ότι το e-C4 X είναι ικανό να καλύψει έως και 360 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο με μια πλήρη φόρτιση της μπαταρίας. Όντως αυτή η τιμή μπορεί να επιτευχθεί σε αστική κυρίως χρήση, ωστόσο στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα 100 - 120 χιλιόμετρα η αυτονομία μειώνεται στα περίπου 200 χλμ. Χάρη στη φόρτιση 100 kW, για τη φόρτιση της μπαταρίας από το 10-80%, απαιτείται περίπου μισή ώρα.

Citroen e C4 X

Χάρη στα μοναδικά του χαρακτηριστικά άνεσης, το νέο Citroen e-C4 X βρίσκει την ιδανική του έκφραση ως ηλεκτρικό. Ελάχιστος θόρυβος, κορυφαία κύλιση, εξαιρετική ευρυχωρία, πρακτικότητα και ευκολία οδήγησης, συνδυάζονται με πολύ χαμηλό κόστος χρήσηςη, καθώς κατά μέσο όρο το αυτοκίνητο απαιτεί ενέργεια περίπου 15 kWh/100 χιλιόμετρα. Αναφορικά με το κόστος αγοράς, αυτό ξεκινά από τις 46.300 ευρώ για τo ηλεκτρικό e-C4 X της δοκιμής μας, χωρίς την επιδότηση του προγράμματος κινούμαι ηλεκτρικά 2.

Φωτογραφίες: Λάμπρος Στοιχειός

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!