BMW M Driving Experience: Ο παράδεισος του οδηγού

Νίκος Γιαννούλας
BMW M Driving Experience: Ο παράδεισος του οδηγού
Επ' ευκαιρία της γνωριμίας μας με τη νέα M2 στην πίστα των Σερρών, οδηγήσαμε επίσης τις Μ3 Touring και την plug-in υβριδική XM, σε μια ημέρα που θα μπορούσε να είναι ο παράδεισος κάθε petrolhead.

Έχοντας σαν κύριο μενού τη νέα, δεύτερη γενιά της M2 διαθέσιμη για μια πρώτη γνωριμία στην πίστα των Σερρών, η BMW Hellas μας έδωσε τη σπάνια ευκαιρία να δοκιμάσουμε και λίγο από Μ3 Touring και XM.


Φυσικά ο πρώτος ρόλος ανατέθηκε στο μικρότερο μοντέλο της γκάμας που επιμελείται ο M Division της βαυαρικής μάρκας και το οποίο σφύζει από μηχανολογική και ψηφιακή ιδιαιτερότητα.


Η ντίβα της ημέρας


Βασισμένη στο πλαίσιο των M3 και M4, η M2 είναι μικρή μόνο σε διαστάσεις. Με 460 ίππους από το τρίλιτρο εξακύλινδρο twin turbo μοτέρ και 550 Nm να σφυροκοπούν τους πίσω τροχούς, το αυτοκίνητο δείχνει ότι μόνο σε μια πίστα μπορεί να ξεδιπλώσει πλήρως τον χαρακτήρα της.


Πολύ σοφά λοιπόν επιλέχθηκαν οι Σέρρες και η ομάδα του BMW Driving Experience με πρώτο τη τάξει τον Θωμά Παπαπάσχο, έτσι ώστε με ασφάλεια να επιχειρήσουμε μια πρώτη γνωριμία μαζί της.

Σέρρες
Ο CEO της BMW Hellas κ. Αντρέας Ζίμπεν, κατά την ενημέρωση των δημοσιογράφων.


Κατ' αρχάς, το αυτοκίνητο έχει μια σχεδόν αστείρευτη δυνατότητα παραμετροποίησης όλων των ψηφιακών συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, έως και την πλήρη απενεργοποίησή τους. Έτσι μπορεί να μετατρέπεται από όπλο για οδήγηση στην πίστα σε άνετο GT για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, με το πάτημα ενός κουμπιού -στο οποίο όμως ο οδηγός πρέπει να έχει αποθηκεύσει τις ιδανικές για αυτόν από εκατοντάδες διαθέσιμες ρυθμίσεις.


Στην πίστα το αυτοκίνητο έχει τέτοιο περιθώριο πρόσφυσης και τόσο καλή ισορροπία, που πρώτα σε κυριεύει το αίσθημα του τρόμου με την ταχύτητα που κρατάει στις στροφές και μετά η υποψία για απώλεια πρόσφυσης. Τιμόνι νυστέρι, ακούραστα φρένα και κινητήρας για σεμινάριο απόκρισης, ζητούν όριο που δύσκολα μπορεί να προσεγγίσει ακόμα και έμπειρος οδηγός.

Σέρρες


Οι επιδόσεις καταιγιστικές -τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4.1 δλ.- και ο ήχος εθιστικός, με αποτέλεσμα η αίσθηση στη γρήγορη οδήγηση να αγγίζει το ιδανικό. Προσθέστε στα παραπάνω την εξαιρετική θέση οδήγησης και την απόκοσμα γρήγορη απόκριση του αυτόματου κιβωτίου των 8 σχέσεων και το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο σχεδόν αγωνιστικού χαρακτήρα, με το οποίο μπορείς να κυκλοφορείς καθημερινά στο δημόσιο δρόμο.


Υπάρχει ένα μεγάλο "αλλά" ωστόσο, που σκιάζει τον εξαιρετικό χαρακτήρα του μοντέλου. Η τιμή των 92.000 ευρώ, η οποία με ορισμένα από τα υπέροχα προαιρετικά στοιχεία εξοπλισμού, μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τις 100.000 ευρώ.


Στο δρόμο με M3 Touring και XM


Μια μικρή γεύση τόσο της M2 όσο και των M3 Touring και XM μας περίμενε αφού ολοκληρώσαμε τους 6 γύρους στην πίστα που μας αναλογούσαν με τη βενιαμίν των M.


Μια υπέροχη ορεινή διαδρομή πέριξ των Σερρών μας έβαλε για λίγο στον κόσμο των 510 ίππων της -τετρακίνητης πλέον- M3 Touring, αλλά και της θωριώδους XM με τους 653 ίππους, οι οποίοι όμως έχουν να κινήσουν περίπου 2,8 τόνους.

Σέρρες
Η αγωνιστική BMW M4 των 1.040 ίππων των drift brothers (Ελίας & Γιοχάνες Χουντόντζι) ήταν και αυτή στην ημερίδα του BMW M Driving Experience. Όχι μόνο ως έκθεμα. 


Η έκπληξη σε αυτές τις συνθήκες δεν ήρθε από την αναμενόμενα κοφτερή M2 και την καταιγιστική όσο και απόλυτα υπάκουη M3 Touring, αλλά από την κολοσσιαία XM, η οποίο έχει απίστευτη πρόσφυση, ακρίβεια και φρένα. Κοιτώντας εξωτερικά αυτό το δωρικού τύπου SUV αμάξωμα με μήκος 5,1 μέτρων, αδυνατείς να πιστέψεις ότι μπορεί να στρίβει "όπως έρχεται", να ελέγχει την υπερβολική του μάζα με απόλυτα ακρίβεια και ταυτόχρονα να μην αφήνει λιωμένους δίσκους και τακάκια μετά την κατάβαση από μια ορεινή διαδρομή.

Σέρρες


Η XM είναι τόσο απίστευτα ουσιαστική στην οδήγηση, όσο απίστευτα υπερβολική δείχνει οπτικά. Στον αντίποδα, η M3 Touring είναι ένα understatement. Ένα station wagon με αγωνιστικό dna, ικανό να "καθαρίσει" από το διάβα του κάθε άλλο αυτοκίνητο μέχρι το επίπεδο των supercars. Εκπληκτικά ταχύ και ταυτόχρονα απόλυτα ελεγχόμενο, μπορεί να βάλει στο δρόμο χωρίς πρόβλημα και τους 510 ίππους, χάρη στο σοφιστικέ σύστημα τετρακίνησης που δεν είναι εκεί για να "σκοτώσει", αλλά για να μεγεθύνει την απόλαυση.


Όπως και η M2 ωστόσο, αμφότερες οι M3 Touring και XM κοστίζουν τόσο, που η ανάγνωση των τιμών τους απαιτεί την πρότερη κατάποση ηρεμιστικών φαρμάκων. Αν όμως έχετε την απορία, δείτε τις τιμές τους με ένα κλικ εδώ.


Τι μας διδάσκουν οι BMW M


Μετά από μια ονειρεμένη ημέρα με τις νεότερες υλοποιήσεις του M Division, το κυρίως συμπέρασμα είναι ένα: Ο συνδυασμός της κορυφαίας μηχανολογίας με την αρτιότερη ψηφιακή τεχνολογία είναι ικανός να δημιουργήσει αυτοκίνητα τα οποία, παρά την κτηνώδη δύναμη, μπορούν να οδηγηθούν με πρωτόγνωρη ευκολία και παράλληλα να προσφέρουν μοναδική συγκίνηση. Οι Βαυαροί γνωρίζουν πολύ καλά τη συνταγή αυτής της επιτυχίας διαχρονικά.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!