Νέο Dacia Duster: Πριν καν το δουν από κοντά, χιλιάδες θέλουν να το αγοράσουν

Νέο Dacia Duster: Πριν καν το δουν από κοντά, χιλιάδες θέλουν να το αγοράσουν

Κώστας Μπιτσικώκος
Νέο Dacia Duster: Πριν καν το δουν από κοντά, χιλιάδες θέλουν να το αγοράσουν
Στις ευρωπαϊκές χώρες αναμένουν με μεγάλο ενδιαφέρον την κυκλοφορία της τρίτης γενιάς του δημοφιλούς SUV.

Μπορεί να μην έχει φθάσει καν στις εκθέσεις της Dacia και το κοινό να το έχει δει μόνο από φωτογραφίες και βίντεο, όμως το νέο Duster γοητεύει ήδη τους Ευρωπαίους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η αγορά της Μ. Βρετανίας, όπου 5.500 άτομα έχουν κάνει εγγραφή για ενημερώσεις στην ειδική πλατφόρμα.

Αλλά και στην Ελλάδα το ενδιαφέρον είναι μεγάλο για το Duster, το οποίο ξεχωρίζει για την αξιοπιστία, την αντοχή του και το εξαιρετικό «value for money». Εμείς το είδαμε από κοντά πριν από λίγους μήνες στο Εστορίλ, λίγο έξω από την Λισσαβώνα, δίπλα στον μανιασμένο Ατλαντικό Ωκεανό.

Το νέο Duster έχει μήκος 4,34 μέτρα, πλάτος 1,81 μέτρα και ύψος 1,66 μέτρα. Ο χώρος αποσκευών φθάνει τα 472 λίτρα (στην έκδοση 4x2), όγκος αρκετός για τις μεταφορικές ανάγκες μίας οικογένειας ή τις δραστηριότητες υπαίθρου. Βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B του Renault Group, όπως τα νέα Sandero, Logan και Jogger. Πέρα από την ευρυχωρία στο εσωτερικό, επιτρέπει στο Duster να κάνει χρήση της υβριδικής τεχνολογίας. Το νέο Duster θα εξακολουθήσει να είναι προσιτό στις περισσότερες οικογένειες, με τη βασική τιμή σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να διατηρείται κάτω από τις 20.000 ευρώ.

Dacia Duster
Φωτογραφία: Dacia

Πότε έρχεται στην Ελλάδα και σε ποιες εκδόσεις

Η πρεμιέρα του για το κοινό θα γίνει το Φεβρουάριο στην έκθεση της Γενεύης και το λανσάρισμά του προγραμματίζεται για την άνοιξη. Στην Ελλάδα συγκεκριμένα το αναμένουμε το καλοκαίρι του 2024.

Πρώτη επιλογή είναι ο TCe 130, τον οποίο χρησιμοποιεί για πρώτη φορά η Dacia. Πρόκεται για τον τρικύλινδρο 1.2 turbo βενζίνης ισχύος 130 ίππων, ο οποίος εφοδιάζεται με τεχνολογία mild hybrid 48V. Το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ ενισχύει τον θερμικό κινητήρα κατά την εκκίνηση ή την επιτάχυνση, περιορίζοντας την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 10%. Η μπαταρία των 0,9 kWh φορτίζεται κατά το φρενάρισμα. Ο κινητήρας TCe 130 συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και με αυτόν κάτω από το καπό του, το νέο Duster θα κυκλοφορήσει σε εκδόσεις 4x2 και 4x4. Στην έκδοση με κίνηση σε όλους τους τροχούς, η απόσταση από το έδαφος είναι 217 χιλιοστά (209 χιλ. στις άλλες εκδόσεις).

Ιδιαίτερα δημοφιλής είναι η έκδοση ECO-G 100. Η Dacia επιμένει στον κινητήρα διπλού καυσίμου (βενζίνης-υγραερίου), επιλογή που της αποφέρει υψηλές πωλήσεις. Η τιμή του υγραερίου είναι η μισή από αυτή της βενζίνης στην Ευρώπη, με το όφελος για τους οδηγούς να είναι αρκετά μεγάλο. Με γεμάτες και τις δύο δεξαμένες καυσίμου (50+50 λίτρα), το Duster ECO-G 100 ίππων έχει αυτονομία έως 1.300 χλμ. Η εναλλαγή από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται – όπως και στο τωρινό μοντέλο – με ένα κουμπί στο ταμπλό. Εδώ η κίνηση περνά στους εμπρός τροχούς.

Δείτε ακόμα: Τι περιλαμβάνουν οι 4 εκδόσεις εξοπλισμού του νέου Duster

Στην κορυφή της γκάμας του νέου Duster τοποθετείται η πλήρως υβριδική έκδοση HYBRID 140. Την τεχνολογία τη γνωρίζουμε από μοντέλα της Renault αλλά και το Dacia Jogger. Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από τον τετρακύλινδρο 1.6 βενζίνης (ισχύος 94 ίππων), δύο ηλεκτροκινητήρες (έναν 49 ίππων και έναν που έχει το ρόλο μίζας-γεννήτριας) και αυτόματο κιβώτιο. Η μπαταρία 1,2 kWh φορτίζει κατά το φρενάρισμα και συνολικά το υβριδικό σύστημα – σύμφωνα με την Dacia – εξασφαλίζει μείωση κατανάλωσης 20% στον μεικτό κύκλο και 40% στην πόλη. Και εδώ το Duster είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο.

Τετρακίνηση με 5 προγράμματα

Στην έκδοση TCe 130, το Duster είναι διαθέσιμο με το σύστημα 4x4 Terrain Control, το οποίο περιλαμβάνει 5 προγράμματα. Η επιλογή τους γίνεται μέσω περιστροφικού διακόπτη.

AUTO: η μετάδοση αυτόματα μοιράζει την ισχύ ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα, ανάλογα με την πρόσφυση σε κάθε τροχό.

SNOW: βελτιώνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, με ειδική ρύθμιση στο ESP και τo πρόγραμμα αντι-ολίσθησης.

MUD/SAND: για επιφάνειες με λάσπη ή άμμο.

OFF-ROAD: για πέρασμα από δύσκολες επιφάνειες. Προσομοιάζει στο 4x4 Lock του τωρινού Duster, προσθέτοντας την αυτόματη κατανομή ροπής στους μπροστινούς και πίσω άξονες, ανάλογα με την πρόσφυση και την ταχύτητα των τροχών.

ECO: δίνει έμφαση στον περιορισμό της κατανάλωσης, ρυθμίζοντας ανάλογα την απόδοση του κλιματισμού και τις επιδόσεις του οχήματος.

Photo Credits: Dacia

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!