Εξαντλητικές δοκιμές για τη νέα ηλεκτρική Porsche Macan

Εξαντλητικές δοκιμές για τη νέα ηλεκτρική Porsche Macan

Πάνος Σεϊτανίδης
Εξαντλητικές δοκιμές για τη νέα ηλεκτρική Porsche Macan
Το πρωτότυπο του διαδόχου του επιτυχημένου SUV έχει κάνει 3μιση εκατομμύρια δοκιμών υπό ακραίες συνθήκες.

Δέκα χρόνια μετά την κυκλοφορία της στην αγορά η Macan είναι πλέον έτοιμη να υποδεχτεί τη δεύτερη γενιά μοντέλων της που αυτήν τη φορά θα είναι πλήρως ηλεκτρικά.

Ως το πρώτο μοντέλο της Porsche με τη νέα τεχνολογία Premium Platform Electric (PPE), το εν λόγω SUV έρχεται σύμφωνα με τη γερμανική μάρκα να ταράξει τα νερά. Και για να είναι ετοιμοπόλεμο, περνάει από μία σειρά δοκιμών υπό πραγματικές συνθήκες, με την Porsche φυσικά να χρησιμοποιεί καμουφλαρισμένα πρωτότυπα.

H νεά Porshe Macan στη φάση δοκιμών εξέλιξης

Ταυτόχρονα, οι προσομοιώσεις τόσο σε υπολογιστικά προγράμματα όσο και στην αεροδυναμική σήραγγα, παρέχουν όλο και πιο ακριβή αποτελέσματα συνεπικουρώντας τις δοκιμές στο δρόμο.

Δοκιμές δυναμικής οδήγησης υπό ακραίες συνθήκες

Η Porsche δημιούργησε τη νέα Macan εστιάζοντας στη δυναμική οδήγηση αλλά στοχεύοντας παράλληλα και σε μια οικεία αίσθηση ελέγχου του οχήματος. Αυτά τα βασικά χαρακτηριστικά του κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων κατέχουν κεντρική θέση στο πλαίσιο των δοκιμών του εν λόγω μοντέλου.

H νεά Porshe Macan στη φάση δοκιμών εξέλιξης

Κατά τις δοκιμές αντοχής η προσομοίωση της διάρκειας ζωής του οχήματος πραγματοποιείται κάτω από ιδιαίτερα σκληρές συνθήκες λειτουργίας που λίγοι μόνο πελάτες θα συναντήσουν: εκείνοι που λατρεύουν να φτάνουν στα άκρα. Μέχρι σήμερα, τα καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της πλήρως ηλεκτρικής Macan έχουν διανύσει πάνω από τριάμισι εκατομμύρια χιλιόμετρα σε πίστες δοκιμών και δημόσιους δρόμους.

Για τον έλεγχο της συνέργειας όλων των ενεργών στοιχείων οδήγησης κάτω από ακραίες κλιματικές και άλλες συνθήκες, τα πρωτότυπα δοκιμάζονται σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

Ο αντιπρόεδρος της σειράς προϊόντων Macan, Γιοργκ Κέρνερ, εξηγεί: «Καλύπτουμε κάθε εύρος θερμοκρασίας. Από μείον 30 βαθμούς Κελσίου στη Σκανδιναβία μέχρι τους 50 βαθμούς Κελσίου που βιώσαμε στην Κοιλάδα του Θανάτου στην Καλιφόρνια. Ασφαλώς, ένα SUV πρέπει να μπορεί να κινείται πάνω σε κάθε λογής επιφάνεια. Γι’ αυτό, οι δοκιμές μας δεν πραγματοποιούνται μόνο στην άσφαλτο, αλλά και εκτός δρόμου, σε χαλίκι, σε χιόνι και σε πάγο».

H νεά Porshe Macan στη φάση δοκιμών εξέλιξης

Σε αυτές τις περιπτώσεις, το σύστημα τετρακίνησης της πλήρως ηλεκτρικής Macan προσαρμόζεται ανάλογα. Η Porsche χρησιμοποιεί κατ’ αποκλειστικότητα την τελευταία γενιά κινητήρων μόνιμου μαγνήτη PSM στον μπροστινό και στον πίσω άξονα. Με τη λειτουργία overboost παράγουν ισχύ πάνω από 450 kW, προσφέρουν άριστη αποδοτικότητα και εγγυώνται απόλυτη σταθερότητα στην παραγωγή ισχύος. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα Διαχείρισης Πρόσφυσης Porsche διαχειρίζεται την κατανομή των πάνω από 1.000 Nm ροπής σχεδόν ακαριαία.

Για να εγγυηθούν την απόλυτη ισορροπία μεταξύ των υψηλών επιδόσεων και της άνεσης που χαρακτηρίζουν τη Macan, οι μηχανικοί της γερμανικής μάρκας σχεδίασαν ένα σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Ανάρτησης με τεχνολογία δύο βαλβίδων στα αμορτισέρ, αερανάρτηση, εγκάρσιο μπλοκέ διαφορικό στον πίσω άξονα και για πρώτη φορά, ενεργό πίσω άξονα με γωνία διεύθυνσης έως πέντε μοίρες.

H νεά Porshe Macan στη φάση δοκιμών εξέλιξης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!