Η αεροδυναμική απόδοση της νέας Porsche Macan

Η αεροδυναμική απόδοση της νέας Porsche Macan

Πάνος Σεϊτανίδης
Η αεροδυναμική απόδοση της νέας Porsche Macan
Ενώ η παγκόσμια πρεμιέρα του δημοφιλούς γερμανικού SUV πλησιάζει, οι Γερμανοί μοιράζονται όλο και περισσότερα για αυτό.

Μερικά μόνο 24ωρα απομένουν για την επίσημη πρεμιέρα της νέας γενιάς της Porsche Macan. Η συμπλήρωση μίας δεκαετίας από το λανσάρισμά της, φέρνει τη δεύτερη γενιά η οποία θα είναι αμιγώς ηλεκτρική.

Παρότι όμως το τι κρύβει στα σωθικά της αλλάζει, δεν αλλάζουν οι παραδοσιακές αρχές που τη διακρίνουν. Με την αεροδυναμική απόδοση της να αποτελεί ένα από τα ατού της.

«Όταν σχεδιάζουμε ένα νέο μοντέλο, αυτό που προέχει είναι η δυναμική και η ακρίβεια οδήγησης. Αυτό σημαίνει Porsche. Είναι στο DNA μας. Αλλά εξίσου σημαντική είναι και η αποδοτικότητα και το design» δηλώνει ο Γιόργκ Κρένερ, Αντιπρόεδρος της σειράς προϊόντων Macan. «Η πρόκληση για μας ήταν να διαφυλάξουμε την ταυτότητα της επιτυχημένης σειράς μοντέλων Macan ικανοποιώντας παράλληλα τις απαιτήσεις αεροδυναμικής για να διασφαλίσουμε υψηλή αποδοτικότητα και, άρα, μεγάλη αυτονομία. Ήταν, επομένως, σημαντικό να υπάρχει στενή συνεργασία μεταξύ των επικεφαλής των δύο ομάδων κατά τα στάδια ανάπτυξης στο τμήμα Σχεδιασμού, αλλά και κατά τις δοκιμές αεροδυναμικής στην υπερσύγχρονη αεροδυναμική σήραγγα της Porsche».

Η Porsche Macan σε φαση δοκιμών

Μέσα από αυτήν την ομαδική προσπάθεια, η Porsche δηλώνει πως κατόρθωσε να συνδυάσει το σχεδιαστικό DNA της με αεροδυναμική που βελτιώνει την αυτονομία. Αυτή η επιτυχία δεν οφείλεται μόνο στις εντυπωσιακές γραμμές του μοντέλου αλλά και στα στοιχεία της τεχνολογίας Porsche Active Aerodynamics (PAA) και σε άλλα εξειδικευμένα χαρακτηριστικά.

«Τα ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία συμβάλλουν από κοινού σημαντικά στη βελτίωση της αυτονομίας» εξηγεί ο Τόμας Βάιγκαντ, Διευθυντής Αεροδυναμικής και Αερακουστικής. «Έχουμε ένα αυτόματα εκτεινόμενο πίσω spoiler και ενεργά πτερύγια στις μπροστινές εισαγωγές αέρα».

Όμως και στο κάτω μέρος του αμαξώματος υπάρχουν μεταβλητά στοιχεία. Το δάπεδο του οχήματος είναι επίπεδο και κλειστό όπως το δάπεδο ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου, ακόμη και στην περιοχή του πίσω άξονα. Τα αεροδυναμικά βοηθήματα που βρίσκονται εκεί είναι εύκαμπτα και εγγυώνται χαμηλή αντίσταση του αέρα κατά την επιστροφή – μια πρωτοποριακή λύση σε συνδυασμό με τους αεροδυναμικούς, αρκετά κλειστούς τροχούς και το αεροδυναμικά βελτιωμένο περίγραμμα των ελαστικών. Κατά την κανονική πορεία σε έναν επαρχιακό δρόμο, η Macan προσαρμόζει αυτόματα τα ιδανικά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της. Το πίσω spoiler μετακινείται στη θέση Εco, τα πτερύγια αέρα κλείνουν και το ύψος του σασί χαμηλώνει. Σε αυτές τις συνθήκες, ο Wiegand και η ομάδα του μέτρησαν συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 (παλαιότερα 0,35).

Η νέα Porsche Macan σε φάση δοκιμών εξέλιξης

Χάρη σε όλα αυτά τα χαρακτηριστικά η νέα Macan αποτελεί ένα από τα πιο αεροδυναμικά SUV – με μέγιστη επίδραση στη βελτίωση της αποδοτικότητας. Η ηλεκτρική αυτονομία κατά WLTP μπορεί να ξεπεράσει τα 500 χιλιόμετρα για όλες τις παραλλαγές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!