Τest Drive Hyundai i10 1.0T N Line: Ψηφιακή αναβάθμιση

Τest Drive Hyundai i10 1.0T N Line: Ψηφιακή αναβάθμιση

Νίκος Γιαννούλας
Τest Drive Hyundai i10 1.0T N Line: Ψηφιακή αναβάθμιση
Το ελαφρά ανανεωμένο Hyundai i10 μας συστήνεται εκ νέου κυρίως λόγω των ψηφιακών του αναβαθμίσεων, με στόχο να διατηρήσει την ηγετική του θέση στην κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Η τρίτη γενιά του Hyundai i10, την οποία γνωρίσαμε το 2019 και οδηγήσαμε το 2020, δέχθηκε μικρές αισθητικές επεμβάσεις το 2021 και πλέον περνά μια ακόμα φάση εκσυγχρονισμού, κυρίως στα ψηφιακά της συστήματα.

Ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις...

Ακόμα και μια φιλότιμη προσπάθεια του τύπου «βρείτε τις διαφορές» στην εξωτερική εμφάνιση του ανανεωμένου με το προηγούμενο μοντέλο, μάλλον δεν θα αποδώσει καρπούς. Πρακτικά η σχεδίαση παραμένει ακριβώς η ίδια και μόνο η διαφορετικής αισθητικής ζάντες αλλάζουν, αλλά ποιος αλήθεια μπορεί να προσέξει κάτι τέτοιο.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Έχουμε λοιπόν ανέγγιχτες και τις εξωτερικές διαστάσεις, οι οποίες με μήκος 3,67 μέτρα και πλάτος 1,68 ορίζουν ένα αμιγές μοντέλο της κατηγορίας Α. Χωρίς εκπλήξεις συνεχίζουν και τα μηχανικά μέρη, με διαθέσιμους κινητήρες 1.0 ή 1.2 λίτρων ατμοσφαιρικούς και για τους πιο ανήσυχους ένα σύνολο 1.0 λίτρου με turbo και απόδοση 100 ίππων. Το τελευταίο μάλιστα είναι αυτό που κινεί το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

...μπορείς όμως να την βελτιώσεις

Αρκετά σημεία αναβαθμίστηκαν στο Hyundai i10, απλά δεν είναι άμεσα ορατά. Ή, τουλάχιστον, όχι στο αμάξωμα. Η είσοδος στη θέση οδήγησης δίνει τον τόνο των βελτιώσεων, καθώς πλέον ο πίνακας οργάνων περιλαμβάνει ψηφιακές ενδείξεις. Η οθόνη του συστήματος πολυμέσων είναι 8 ιντσών, η μεγαλύτερη στην κατηγορία.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Tα νέα στοιχεία περιλαμβάνουν την στάνταρ οθόνη LCD 4,2 ιντσών, την ύπαρξη USB-C εμπρός και πίσω, το eCall 2ης γενιάς βασισμένο στο δίκτυο 4G και τη δυνατότητα ενημέρωσης των χαρτών του συστήματος πλοήγησης, Over-the-Air (OTA). Από τα στοιχεία που δεν συναντώνται εύκολα στην κατηγορία του i10 κρατήστε τη δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης τηλεφώνων μέσω Apple CarPlay και Android Auto, την ασύρματη φόρτιση κινητών και την τηλεματική Bluelink, που δίνει τη δυνατότητα μέσω app της απομακρυσμένης επικοινωνίας του οδηγού με το αυτοκίνητο.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Το i10 διέθετε και συνεχίζει να διαθέτει μια από τις πληρέστερες πλατφόρμες συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, με την επωνυμία Hyundai Smart Sense. Σε αυτή, προστέθηκαν σημαντικά νέα στοιχεία τα οποία είναι η Υποβοήθηση Αποφυγής Εμπρόσθιας Σύγκρουσης (FCA) με πρόβλεψη για τον εντοπισμό πεζών, δικυκλιστών ή ποδηλατών, η Υποβοήθηση Διατήρησης Λωρίδας (LFA) και τέλος το Rear Occupant Alert (ROA), που ενημερώνει τον οδηγό με ένα μήνυμα στο πίνακα οργάνων, εάν η πίσω πόρτα έχει ανοίξει κατά τη διάρκεια της διαδρομής.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Χώροι και ποιότητα ανώτερης κατηγορίας

Σε ένα αυτοκίνητο με αυτό το μήκος δεν είναι δυνατόν να περιμένεις κορυφαία ευρυχωρία. Από την άλλη πλευρά, 4 ενήλικες θα βρουν εύκολα τις θέσεις τους, ενώ στο χώρο αποσκευών ο όγκος των 252 λίτρων είναι πολύ καλός για την κατηγορία.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Η συνολική εικόνα στο εσωτερικό είναι αυτή της πληρότητας, που ξεφεύγει από τα δεδομένα της κατηγορίας, ειδικά στην έκδοση N-Line που οδηγήσαμε, το αυτοκίνητο έχει όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης, μια μεγάλη και εύχρηστη οθόνη αφής για το σύστημα infotainment και φυσικά εύκολη ενσωμάτωση smartphone.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024

Το αυτοκίνητο έχει πρακτικές θήκες, καλά σε αίσθηση πλαστικά και επενδύσεις, ενώ δεν υπάρχει πουθενά ακάλυπτο μέταλλο, γεγονός όχι σύνηθες στην κατηγορία Α. Για τους παραπάνω, αλλά και αρκετούς λόγους που θα δούμε στη συνέχεια, η έκδοση αυτή του i10 ξεφεύγει από το στενό όριο που ορίζει η κατηγορία «αυτοκίνητο πόλης».

Έκπληξη η συνολική απόδοση

Τούτη εδώ η έκδοση N Line που οδηγήσαμε, έρχεται να επιβεβαιώσει το γεγονός ότι η Hyundai επενδύει στα μικρά αυτοκίνητα την εποχή που οι περισσότεροι κατασκευαστές τα εγκαταλείπουν, δημιουργώντας μάλιστα μια ευρεία γκάμα εκδόσεων με τρεις κινητήρες, πλέον των εξοπλιστικών πακέτων, που αθροιστικά συνθέτουν αρκετές πιθανές επιλογές για τον υποψήφιο αγοραστή.

Ο κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του αλλά όχι ενοχλητικά, ενώ χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων είναι απολαυστικό, τόσο όσον αφορά την ακρίβεια της λειτουργίας του επιλογέα όσο και την άψογη θέση του. Το μικρό turbo μοτέρ αποδίδει 172 Nm ροπή στις μόλις 1.500 σ.α.λ., με αποτέλεσμα να μην απαιτεί πίεση για σβέλτη κίνηση.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024

Το συμπαγές αμάξωμα των 3,67 μέτρων δεν ξεπερνά σε βάρος τα 1.000 κιλά, οπότε οι 100 ίπποι έχουν σχετικά εύκολο έργο. Αυτό φαίνεται και στις επιδόσεις, αφού η μέγιστη ταχύτητα φτάνει στα 185 χλμ./ώρα και η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε 10,5 δλ.

Το Τurbo i10 είναι πολύ ευχάριστο σε όλες τις συνθήκες. Στην πόλη κινείσαι με λιγότερες σ.α.λ. και αλλαγές σχέσεων, στον επαρχιακό δρόμο υπάρχει αρκετό απόθεμα ισχύος για σβέλτες προσπεράσεις, ενώ στον αυτοκινητόδρομο η μεγαλύτερη ροπή μεταφράζεται σε χαμηλότερες στροφές λειτουργίας του κινητήρα με δεδομένη ταχύτητα. Έτσι, το i10 1.0T N Line είναι πολύ ήσυχο και ξεκούραστο για οδηγό και επιβάτες, συγκριτικά με άλλα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Αναφορικά με την κατανάλωση σε μικτές πραγματικές συνθήκες, το εύρος που καταγράψαμε ήταν από 5,8 – 6,5 λίτρα/100 χλμ. Εδώ φαίνεται λοιπόν ότι ένα μικρό αυτοκίνητο, ακόμα και με δυναμικές επιδόσεις, χάρη στο μικρό του βάρος μπορεί να διατηρεί το κόστος χρήση σε πολύ χαμηλό επίπεδο.

Οι μεγάλοι τροχοί των 16 ιντσών με ελαστικά πλάτους 195 χιλ. εξασφαλίζουν πολύ καλή πρόσφυση, την ίδια στιγμή που η σφιχτή ανάρτηση διατηρεί σε λογικό πλαίσιο τις κλίσεις του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Με αυτά τα δεδομένα είναι προφανές ότι μπορεί το i10 1.0T N Line να είναι ένα καθαρόαιμο αυτοκίνητο πόλης από άποψη διαστάσεων, ωστόσο το εύρος χρήσης του είναι πολύ μεγαλύτερο από τα στενά πλαίσια της πόλης. Το μέγεθος είναι αντιστρόφως ανάλογο των δυνατοτήτων του, αλλά και της απόλαυσης που προσφέρει. Δίχως αμφιβολία είναι το πιο ευχάριστο και ικανό αυτοκίνητο της κατηγορίας Α.

Hyundai i10 1.0T N Line 2024
Image credit: Βασίλης Κωστάκος

Ό,τι πληρώνεις, παίρνεις

Το i10 θα το αγοράζαμε με κλειστά μάτια, αν το ζητούμενο ήταν το μικρότερο αυτοκίνητο με τις μεγαλύτερες δυνατότητες. Από την άλλη πλευρά, οι 19.590 ευρώ που κοστίζει -με έκπτωση λανσαρίσματος 500 ευρώ- το φέρνουν απέναντι σε σημαντικά μεγαλύτερους σε διαστάσεις ανταγωνιστές. Αν κάποιος αναζητά κάτι πιο οικονομικό κυρίως για την πόλη, μπορεί να επιλέξει τη βασική εκδοχή με τον κινητήρα 1.0 των 67 ίππων προς 16.390 ευρώ. Η εγγύηση πέντε ετών χωρίς όριο χιλιομέτρων που συνοδεύει κάθε Hyundai και φυσικά το i10, αποτελεί, τέλος, έναν ακόμα σημαντικό λόγο επιλογής.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!