MINI Countryman: Οδηγήσαμε το νέο μοντέλο στην Ελλάδα

MINI Countryman: Οδηγήσαμε το νέο μοντέλο στην Ελλάδα

MINI Countryman: Οδηγήσαμε το νέο μοντέλο στην Ελλάδα
Μεγαλύτερη, ποιοτικότερη και πιο τεχνολογικά προηγμένη από ποτέ, η νέα γενιά του Countryman κάνει ήδη τα πρώτα της χιλιόμετρα στους ελληνικούς δρόμους.

Πόσο... μίνι είναι ένα αυτοκίνητο μήκους 4,43 μέτρων; Από πλευράς διαστάσεων καθόλου, καθώς το νέο ΜΙΝΙ Countryman έχει πλέον τις διαστάσεις και το χαρακτήρα του πρώτου ή και μοναδικού οικογενειακού αυτοκινήτου. Από πλευράς χαρακτήρα ίσως σε μεγάλο βαθμό, καθώς η τρίτη γενιά του SUV της ΜΙΝΙ διατηρεί αρκετές από τις αξίες και τα γνωρίσματα της βρετανικής μάρκας.

ΜΙΝΙ Countryman

Το νέο ΜΙΝΙ Countryman βρίσκεται στην Ελλάδα και με σημείο αφετηρίας τον πανέμορφο αλλά και ιστορικό χώρο του Πύργου Μελισσουργού στα Καλύβια Θορικού, κάναμε τα πρώτα χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι του.

Σχεδίαση – διαστάσεις – χώροι

Το νέο MINI Countryman είναι κατά 13,6 εκατοστά μακρύτερο από τον προκάτοχό του, ξεπερνώντας σε μήκος τα 4,43 μέτρα. Τοποθετείται ουσιαστικά στην κατηγορία των C-SUV, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι για τους επιβάτες και τις αποσκευές καλύπτουν τις ανάγκες μίας οικογένειας. Σχεδιαστικά αποτελεί εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου, με νέα οκταγωνική μάσκα και φωτιστικά σώματα LED. Η πίσω κολόνα C ενώνεται με την μεγαλύτερη οροφή του οχήματος και είναι βαμμένη στο ίδιο χρώμα. Οι ράγες οροφής σε Piano Black ανήκουν πλέον στον βασικό εξοπλισμό και μεγιστοποιούν τις δυνατότητες μεταφοράς με μία σχάρα οροφής ή την μπαγκαζιέρα της MINI.

Για όσους αρέσκονται σε εκτός δρόμου διαδρομές, η απόσταση από το έδαφος των 20,2 εκατοστών προσφέρει αυξημένες δυνατότητες. Το νέο MINI Countryman C διατίθεται με ζάντες ελαφρού κράματος σε διάφορα σχέδια και διάμετρο από 17 έως 21 ίντσες.

MINI Countryman

Εσωτερικό

Ένα ΜΙΝΙ με άκρως ευρύχωρο εσωτερικό είναι το νέο Countryman, καθώς μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση πέντε επιβάτες. Η πλάτη των τριών πίσω καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί σε έξι θέσεις με γωνία έως και 12° μοίρες. Το πίσω κάθισμα, το οποίο μπορεί να μετακινηθεί κατά τον διαμήκη άξονα σε μια διαδρομή έως και 13 εκατ., δημιουργεί πρόσθετο χώρο για τα πόδια στο πίσω μέρος ή ακόμη περισσότερο χώρο φόρτωσης. Με την αναδίπλωση της πλάτης του πίσω καθίσματος (40:20:40), η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μπορεί να αυξηθεί από 450 λίτρα στα 1460 λίτρα. Αυτό σημαίνει ότι προσαρμόζεται εύκολα και ευέλικτα στις εκάστοτε ανάγκες.

Στο ταμπλό απουσιάζει ο πίνακας οργάνων. Το ρόλο αυτό παίζει είτε (στις πιο πλούσιες εκδόσεις) το head-up display η μεγάλη και στρογγυλή οθόνη OLED διαμέτρου 240 χιλ. Είναι εξαιρετικής ευκρίνειας και με ωραία γραφικά, απαιτεί όμως χρόνο προσαρμογής ώστε ο οδηγός να αντιληφθεί πού βρίσκεται η κάθε πληροφορία από τα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Τα MINI Experience Modes αλλάζουν την εμφάνιση του κόκπιτ με ένα συνδυασμό οπτικού σχεδιασμού, φωτισμού περιβάλλοντος και ηχητικών μοτίβων. Κάτω από την οθόνη υπάρχει μία μπάρα με αναλογικούς διακόπτες, για το χειρόφρενο, το χειρισμό του αυτόματου κιβωτίου, τη θέση του κινητήρα σε λειτουργία και τα διάφορα driving modes. Για παράδειγμα, το πρόγραμμα sport ονομάζεται go-kart και προσφέρει πιο άμεση απόκριση του κινητήρα, πιο πλούσια πληροφόρηση από το τιμόνι και λειτουργία του κιβωτίου με τέτοιο τρόπο ώστε να διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα.

MINI Countryman

Για πρώτη φορά, το Driving Assistant Plus προσφέρει στο MINI Countryman την επιλογή μερικώς αυτοματοποιημένης οδήγησης επιπέδου 2 σε διαδρομές που μοιάζουν με αυτοκινητόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να αφήσει τα χέρια του από το τιμόνι μέχρι την ταχύτητα των 60 χλμ/ώρα, με την προϋπόθεση ότι συνεχίζει να παρακολουθεί προσεκτικά την κυκλοφορία και παραμένει έτοιμος να επέμβει ανά πάσα στιγμή.

Οδηγώντας το ΜΙΝΙ Countryman C

Διαθέσιμο για την πρώτη οδηγική γνωριμία με το νέο μοντέλο ήταν η βασική έκδοση Countryman C. Λαμβάνει ισχύ 170 ίππων και ροπή 280 Nm από τον τρικύλινδρο 1.5 βενζίνης, που στέλνει την κίνηση στους εμπρός τροχούς και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο (δεν υπάρχουν πάντως paddles για χειροκίνητη αλλαγή σχέσεων). Η επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ/ώρα διαρκεί 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα φθάνει τα 212 χλμ/ώρα. Η ενσωματωμένη ήπια υβριδική τεχνολογία 48V χρησιμοποιείται για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση ενισχύοντας τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στις επιταχύνσεις με ηλεκτρική ισχύ 19 ίππων. Η MINI ανακοινώνει για το Countryman C μέση κατανάλωση 6,1-6,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές CO2 138-146 γρ/χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης την έκδοση diesel 163 ίππων, την τετρακίνητη έκδοση S ALL4 με 218 ίππους και τη σπορ JCW με 301 ίππους (όλες με δίλιτρο μοτέρ). Η γκάμα θα ολοκληρωθεί με τις δύο ηλεκτρικές εκδόσεις, E με 204 ίππους και SE ALL4 με 313 ίππους.

Στη λίγη ώρα που περάσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου Countryman διαπιστώσαμε την εξαιρετική δουλειά που έχει γίνει στον τομέα της ποιότητας κύλισης, της άνεσης και της ηχομόνωσης. Ακόμα και με τους προαιρετικούς τροχούς των 20 ιντσών (ελαστικά 245/40) δεν γίνονται αντιληπτές στο εσωτερικό οι ανωμαλίες του οδοστρώματος.

MINI Countryman

Τα επίπεδα πρόσφυσης του νέου ΜΙΝΙ είναι αρκετά υψηλά, με τις κλίσεις περιορισμένες. Για όσους θέλουν περισσότερες συγκινήσεις κατά την οδήγηση, το πρόγραμμα go-kart είναι η κατάλληλη επιλογή. Βέβαια πιο ασφαλή συμπεράσματα για τη συνολική συμπεριφορά του νέου Countryman θα βγάλουμε όταν κάνουμε την αναλυτική δοκιμή του αυτοκινήτου.

Επίπεδα εξοπλισμού

Στο νέο μοντέλο της ΜΙΝΙ είναι διαθέσιμες τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης. Η δομή εκδόσεων της νέας οικογένειας MINI προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης με τις νέες παραλλαγές Essential, Classic, Favoured και JCW. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται διαφορετικά φινιρίσματα αμαξώματος και οροφής, καθώς και διάφορα εσωτερικά χρώματα. Η έκδοση Favoured με την οροφή αντίθεσης και το πλαίσιο της εμπρός μάσκας σε ζωηρό ασημί, προσδίδει κομψές πινελιές στο Smokey Green χρώμα του αμαξώματος.

Στο εσωτερικό, μια δίχρωμη διαβάθμιση κοσμεί την υφασμάτινη επιφάνεια από το ταμπλό μέχρι τα πάνελ των θυρών. Το καινοτόμο αυτό υλικό είναι κατασκευασμένο από ανακυκλωμένο πολυεστέρα χρησιμοποιώντας μια ειδική διαδικασία πλέξης και συμβάλλει στην άνετη ατμόσφαιρα του εσωτερικού. Εκτός από το θερμαινόμενο σπορ τιμόνι, η έκδοση Favoured διαθέτει διάτρητα σπορ καθίσματα Vescin τα οποία προσφέρονται σε τρία χρώματα με παραδοσιακές ραφές που προσδίδουν έμφαση.

MINI Countryman

Τιμές

Ο τιμοκατάλογος του νέου ΜΙΝΙ Countyman αρχίζει από τα 34.500 ευρώ για το C με τους 170 ίππους. Το τετρακίνητο S ALL4 κοστίζει από 44.600 ευρώ, το diesel D από 39.900 ευρώ, το σπορ JCW All4 από 57.750 ευρώ και το ηλεκτρικό Ε από 43.950. Η τετρακίνητη έκδοση του ηλεκτρικού Countryman τιμάται από 49.950 ευρώ. Υπενθυμίζεται ότι το ηλεκτρικό μοντέλο δικαιούται της κρατικής επιδότησης 8.000 ευρώ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Οι πρώτες παραδόσεις θα γίνουν μέσα στην άνοιξη, ενώ το καλοκαίρι θα αφιχθούν στην Ελλάδα τα πρώτα ηλεκτρικά Countryman.

Photo Credits: BMW Group Ελλάς / Γιώργος Καραγιωργάκης

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!