Πώς βγάζουμε το αυτοκίνητο από την κατάψυξη! (pics)
Οι πολικές θερμοκρασίες δεν αποτελούν συνηθισμένο φαινόμενο στην Ελλάδα, ιδιαίτερα στην Αττική και νοτιότερα. Γι' αυτό και πολλοί οδηγοί τρέμουν τέτοιες καιρικές συνθήκες, επειδή κρύβουν ιδιαιτερότητες, τις οποίες δεν γνωρίζουν πώς θα αντιμετωπίσουν. Το παγωμένο παρμπρίζ με τους κολλημένους προφυλακτήρες, η πόρτα που δεν ανοίγει, ο κινητήρας σε…κατάψυξη χρειάζονται ειδική αντιμετώπιση, για να αποφύγουμε τις δυσάρεστες εκπλήξεις. Και μην ξεχνάτε, ότι νούμερο ένα κανόνας ασφαλείας είναι να βλέπουμε καλά, δηλαδή δεν ξεκινάμε –όσο και να βιαζόμαστε- αν δεν είναι καθαρές όλες οι γυάλινες επιφάνειες του αυτοκινήτου μας, μπροστά πίσω και πλευρικά.
Ας τα δούμε όμως όλα αυτά με τη σειρά.
1.Παγωμένο παρμπρίζ
Εδώ είναι καλό να λειτουργούμε προληπτικά και να καλύπτουμε τις κρύες νύχτες το παρμπρίζ με ειδικό προστατευτικό. Αν πιάσει πάντως πάγο, απαγορεύεται δια ροπάλου το ζεστό νερό, γιατί μπορεί να διαλύσει το κρύσταλλο. Εδώ υπάρχει μόνον η παλιά, δοκιμασμένη λύση του ξύστη, του οποίου η χρήση έχει τα δικά της μυστικά. Ετσι τραβάμε τον ξύστη από τα άκρα προς τα μέσα και από πάνω προς τα κάτω και αποφεύγουμε τις κυκλικές κινήσεις. Δεν φτάνουμε όμως εντελώς έως τα άκρα, για να μην κάνουμε ζημιά στις λαστιχένιες τσιμούχες, ενώ κρατάμε τον ξύστη σε μικρή γωνία με το παρμπρίζ και δεν τον πιέζουμε με δύναμη.
2.Κολλημένοι υαλοκαθαριστήρες
Τους ανασηκώνουμε από το βράδυ, για να μην τους δούμε κολλημένους την άλλη ημέρα το πρωί. Αν έχουν κολλήσει πάντως, δεν τους τραβάμε με δύναμη, γιατί καταστρέφονται εύκολα. Το καλύτερο είναι να τους ραντίσετε ελαφρά με αντιψυκτικό για το παρμπρίζ, να περιμένετε λίγο να δράσει και μετά να προσπαθήσετε να τους ανασηκώσετε απαλά.
3.Θολωμένο παρμπρίζ
Καθαρίστε καλά το παρμπρίζ και τα παράθυρα εσωτερικά, γιατί έτσι θολώνουν δυσκολότερα. Επίσης το νερό που απορροφούν οι μοκέτες και τα πατάκια από τα παπούτσια μας συμβάλλει στο θόλωμα των γυάλινων επιφανειών, οπότε να τα τινάζετε όσο γίνεται καλύτερα, πριν μπείτε στο αυτοκίνητο.
4.Δεν ανοίγει η πόρτα
Αν παγώσει η πόρτα και δεν ανοίγει, πιέστε την προσεκτικά προς το εσωτερικό του αυτοκινήτου. Με λίγη τύχη, σπάει έτσι ο πάγος και λύνεται το πρόβλημα. Σε καμία περίπτωση δεν τραβάμε με βία την πόρτα, γιατί κάνουμε ζημιά στις ευαίσθητες ελαστικές τσιμούχες της. Αν δεν βοηθήσει η πίεση, κοιτάξτε μήπως ανοίγει κάποια άλλη πόρτα του οχήματος και μετά περάστε στο κάθισμα του οδηγού και ανοίξτε τη θέρμανση, μόλις βάλετε μπροστά το μοτέρ. Όταν θα έχετε φτάσει στον προορισμό σας, θα ανοίγει η πόρτα του οδηγού. Βοήθεια μπορεί να δώσει και το ζεστό νερό. Μπορείτε να ρίξετε λίγο ζεστό νερό γύρω από το πλαίσιο της πόρτας, προσέχοντας όμως πολύ, ώστε να μην πέσει πάνω στο τζάμι.
5.Κρύος κινητήρας
Ελέξτε σε ένα συνεργείο ή βενζινάδικο μέχρι ποιες θερμοκρασίες σας καλύπτει το αντιψυκτικό του κινητήρα σας και συμπληρώστε οπωσδήποτε, αν διαπιστώσετε ότι δεν αρκεί για επίπεδα κάτω από το μηδέν. Απαράβατος κανόνας: Δεν ξεκινάμε ποτέ, αν έχει πιάσει πάγο ο κινητήρας.
6.Οδήγηση με κρύο κινητήρα
Ξεκινώντας με κρύο κινητήρα αποφεύγουμε οπωσδήποτε τις υψηλές στροφές, ενώ δεν ζορίζουμε τη μίζα αν δεν παίρνει αμέσως μπροστά το αυτοκίνητο. Σε τέτοιες περιπτώσεις γυρνάμε τη μίζα για περίπου πέντε δευτερόλεπτα και αν δεν πάρει εμπρός ο κινητήρας, επαναλαμβάνουμε την προσπάθεια μετά από τουλάχιστον μισό λεπτό. Ετσι αποφεύγουμε τη φθορά της μίζας, αλλά και το μπούκωμα του κινητήρα. Σημαντικό: Όταν βάζουμε μπροστά το αυτοκίνητό μας τον χειμώνα, κλείνουμε προηγουμένως οτιδήποτε καταναλώνει ενέργεια, όπως για παράδειγμα τον κλιματισμό, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, τα φώτα, τους υαλοκαθαριστήρες, κλπ.
7.Βοήθεια με καλώδια
Ο πιο συνηθισμένος λόγος που μένει το αυτοκίνητό μας στον δρόμο τον χειμώνα, είναι η άδεια μπαταρία. Γιαυτό είναι απαραίτητο, να έχουμε μαζί μας καλώδια, ώστε να μπορούμε να τη συνδέσουμε με τη γεμάτη μπαταρία ενός άλλου οχήματος και να πάρει από αυτήν ενέργεια.
8.Μία άγνωστη ιδιαιτερότητα
Μην ανησυχήσετε, αν δείτε ότι δεν λειτουργεί το σύστημα start and stop με το οποίο απενεργοποιείται κανονικά σε κάθε στάση ο κινητήρας του αυτοκινήτου σας για εξοικονόμηση καυσίμου. Τα συγκεκριμένα συστήματα είναι έτσι ρυθμισμένα, ώστε να τίθενται εκτός λειτουργίας, αν πέσει η θερμοκρασία κοντά ή κάτω από το μηδέν.
9.Το σετ «Πρώτων Βοηθειών»
Ακόμη και ο πιο ικανός και έμπειρος οδηγός σηκώνει τα χέραι ψηλά, αν βρεθεί τον χειμώνα σε δύσκολη θέση και δεν έχει μαζί του ορισμένα σύνεργα. Ο χειμερινός εξοπλισμός μας πρέπει να περιλαμβάνει λοιπόν οπωσδήποτε αλυσίδες, καλώδια μπαταρίας, ξύστη, γάντια (καλύτερα αδιάβροχα), φακό, κάλυμμα παρμπρίζ και αντιψυκτικό για το νερό του παρμπρίζ.
10. The Day After
Μόλις περάσει ο χιονιάς, πλένουμε το αυτοκίνητό μας, για να φύγουν οι λάσπες και τα αλάτια. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο ξέπλυμα του αυτοκινήτου από κάτω, γιατί εκεί μπορεί να πιάσει σκουριά, χωρίς να το πάρετε είδηση.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!