Bαριά και ασήκωτα τα νέα διόδια

Πέτρος Πιτσίνης
Bαριά και ασήκωτα τα νέα διόδια
Πόσο θα κοστίζει η διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα στο νέο αυτοκινητόδρομο και τι θα πληρώνουμε από την Αθήνα έως τα Τρίκαλα, τη Θεσσαλονίκη και την Καλαμάτα;
Μεγάλες επιβαρύνσεις στο πορτοφόλι των οδηγών θα φέρει η σταδιακή ολοκλήρωση των νέων αυτοκινητοδρόμων και μάλιστα σε περίοδο διακοπών, όπου αυξάνεται ο αριθμός των μετακινήσεων από τις πόλεις προς την περιφέρεια και τις τουριστικές περιοχές. Αιτία είναι τα διόδια, που θα αρχίσουν να λειτουργούν και θα αυξήσουν σημαντικά το κόστος των διαδρομών στους υπερσύγχρονους αυτοκινητόδρομους, που τους είχε τόσο μεγάλη ανάγκη η χώρα. Ετσι μετριάζεται η χαρά από το όφελος σε χρόνο και ασφάλεια, καθώς το κόστος μετακίνησης ενδέχεται να αναγκάσει αρκετούς οδηγούς να χρησιμοποιήσουν το παλαιό οδικό δίκτυο. Συγκεκριμένα, τα διόδια για τη διαδρομή Αθήνα – Ιωάννινα θα κοστίζουν 11,50 ευρώ για το τμήμα Ελευσίνα – Πάτρα και 12 ευρώ για το τμήμα Αντιρρίου – Ιωαννίνων, δηλαδή σύνολο 23,50 ευρώ. Αν επιλέξετε να διασχίσετε τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου θα πληρώσετε άλλα 13,30 ευρώ και εφόσον χρησιμοποιήσετε και την Αττική Οδό, φτάνει ο συνολικός λογαριασμός τα 39,60 ευρώ! Ο νέος δρόμος Ξυνιάδα – Τρίκαλα θα κοστίζει 5,05 ευρώ σε διόδια, όμως σε επόμενη φάση θα προστεθούν δύο νέοι σταθμοί στο Λιανοκλάδι και στην Οξύνεια με κόστος 7,95 ευρώ. Στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη, τα διόδια έχουν διαμορφωθεί στα 30,65 ευρώ, χωρίς να υπολογίσουμε βεβαίως ούτε εδώ τη χρήση της Αττικής Οδού. Σχετικά…φρέσκια είναι και η ολοκλήρωση του τμήματος του αυτοκινητόδρομου από την Τρίπολη προς τη νότια Πελοπόννησο. Εδώ έχουμε συνολικό κόστος διοδίων για τη διαδρομή Αθήνα – Καλαμάτα 13,65 ευρώ και για Αθήνα – Σπάρτη 13,45 ευρώ. Για την Εγνατία Οδό αναφέρουμε ενδεικτικά το ύψος των διοδίων για τις διαδρομές Θεσσαλονίκη – Ιωάννινα, που ανέρχεται σε 6,00 ευρώ και Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη, που φτάνει τα 7,20 ευρώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!