Η ώρα της «λυπητερής» για τα ανασφάλιστα οχήματα

Gazzetta team
Η ώρα της «λυπητερής» για τα ανασφάλιστα οχήματα
Προ των πυλών βρίσκεται η διαδικασία αποστολής των ειδοποιητηρίων σε όσους έχουν ανασφάλιστα οχήματα και ενώ η διαδικασία έχει παγώσει» προς το παρόν, πλησιάζει η μέρα εκείνη που όλοι οι ανασφάλιστοι οδηγοί θα βρεθούν αντιμέτωποι με τις συνέπειες των αποφάσεών τους

Σε μία ύστατη προσπάθεια να δώσουν σε όλους τους οδηγούς τη δυνατότητα να συμμορφωθούν με τους νόμους, τους δίνεται η δυνατότητα να ασφαλίσουν το όχημά τους μέχρι τις 14 Ιουλίου και να γλιτώσουν χρόνο, κόπο και κυρίως χρήμα. Σε αντίθετη περίπτωση τότε θα ισχύσει το ηλεκτρονικό παράβολο ύψους 250€ υπέρ του Δημοσίου.

Οι ιδιοκτήτες, λοιπόν, αφού πληρώσουν το αντίτιμο αυτό θα έχουν τη δυνατότητα να ασφαλίσουν το όχημά τους, ενώ στην περίπτωση που και πάλι δεν προβούν σε ασφάλιση, τότε τα πρόστιμα θα είναι ακόμα μεγαλύτερα, ενώ θα συνοδεύονται και από άλλου είδους κυρώσεις.

Η περιπέτεια όμως δεν τελειώνει εδώ καθώς σε περίπτωση που προκληθεί ατύχημα όπου υπαίτιος είναι ο οδηγός του ανασφάλιστου οχήματος, οφείλει να πληρώσει τις αποζημιώσεις ο ίδιος και όπως ξέρουμε όλοι, δεν είναι ένα ευκαταφρόνητο ποσό η ζημιά ενός αυτοκινήτου και σίγουρα ξεπερνά κατά πολύ την αξία μίας ετήσιας ασφάλειας.

Αλλά το θέμα είναι μόνο οικονομικό; Τελικά η ασφάλεια του αυτοκινήτου τι είναι;

 

Η ασφάλεια ή όχι ενός αυτοκινήτου είναι θέμα υπεύθυνης στάσης του οδηγού τόσο προς τον ίδιο του τον εαυτό όσο και απέναντι στον οδηγό που κινείται στο ίδιο οδικό δίκτυο με εκείνον, απέναντι στον πεζό που διασχίζει τον ίδιο δρόμο.

Ο οδηγός που έχει αποφασίσει την μη ασφάλιση του οχήματος του θέτει τον εαυτό του αλλά και τον συνάνθρωπό του με αυτή την έκνομη πράξη σε κινδύνους και συνέπειες ανυπολόγιστης αξίας για να αποφύγει ένα μικρό κόστος.

Και ναι μεν αυτή είναι η απόφασή του αλλά δεν είναι και η απόφαση ενός άλλου ανθρώπου τον οποίο εκθέτει έμμεσα και άμεσα σε κίνδυνο. Παράλληλα δεν υπάρχει κάποιος διαχωρισμός ανάμεσα σε εκείνους που δεν επιλέγουν να προχωρήσουν με βάση τις κοινωνικές επιταγές της υπεύθυνης οδηγικής συμπεριφοράς και σε εκείνους που το επιλέγουν αλλά καλούνται να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες σε περίπτωση που εμπλακούν σε κάποιο ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα.

Η υπευθυνότητα ενός καλό οδηγού στηρίζεται και χαρακτηρίζεται πρωτίστως από την αλληλεπίδρασή τους με τους υπόλοιπους συνοδηγούς. Αυτό ως δεδομένο, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιλογή να αφήσεις το όχημά σου ανασφάλιστο μιας γενικότερης συμπεριφοράς που φέρνει σε μεγάλη αμηχανία το κοινωνικό σύνολο εν γένει.

Σε αυτή την περίπτωση, λοιπόν, εμπλοκής σε ατύχημα με ανασφάλιστο όχημα, πρέπει αρχικώς να κληθεί η Τροχαία, για την καταγραφή των στοιχείων τόσο του οδηγού όσο και του ανασφάλιστου οχήματος, ενώ έπειτα από αυτό ξεκινάει «το τρέξιμο της γραφειοκρατίας» .

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!