Χθες τα γενέθλια, σήμερα το δώρο και η νίκη για Φερστάπεν

Γρήγορο Στοίχημα σε Κορυφαίες Αποδόσεις, Άμεσες Αναλήψεις (21+)!
Όταν ένας οδηγός της Formula1 γιορτάζει τα γενέθλιά του στην πίστα, το καλύτερο δώρο που μπορεί να κάνει στον εαυτό του είναι η νίκη. Αυτό έπραξε και ο Μαξ Φερστάπεν, ο οποίος το Σάββατο (30/9) έγινε 20 ετών και την Κυριακή (1/10) πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στη σεζόν και τη δεύτερη στην καριέρα του.
Ο Ολλανδός έφυγε πολύ καλά στην εκκίνηση, διατήρησε τη θέση του από τον Βαλτέρι Μπότας κι έμεινε κοντά στον Λιούις Χάμιλτον. Όταν βρήκε την ευκαιρία, πέρασε τον Βρετανό και διατηρήθηκε στην κορυφή ακόμα και στο πιτ στοπ του, ώστε να ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά, μετά την Ισπανία πέρυσι.
Όσο για τον Χάμιλτον, έφυγε εξίσου καλά, όμως από τη στιγμή που έχασε την πρωτιά, δεν μπορούσε να πιάσει τον αντίπαλό του, με αποτέλεσμα να μείνει δεύτερος. Τρίτος τερμάτισε ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, που βγήκε νικητής από δύο μάχες. Στην αρχή του αγώνα κέρδισε αυτή με τον Μπότας και στο τέλος αυτή με τον Σεμπάστιαν Φέτελ.
Το Σαββατοκύριακο ήταν καταστροφικό για τη Ferrari, καθώς τα προβλήματα του Γερμανού χθες ήταν το λιγότερο. Σήμερα ο Κίμι Ραϊκόνεν αντιμετώπισε πρόβλημα στον κινητήρα του λίγο πριν την εκκίνηση, επέστρεψε στα πιτς για να διορθωθεί το πρόβλημα, αυτό δεν έγινε ποτέ και ο Iceman έμεινε στο γκαράζ της Scuderia.
Από τη μεριά του, ο Φέτελ είχε δύσκολο έργο, εκκινώντας από την 20ή και τελευταία θέση, τη στιγμή που δέχτηκε και ποινή 20 θέσεων, αφού χρησιμοποίησε πέμπτο κινητήρα εσωτερικής καύσης, πέμπτο MGU-H και πέμπτο τούρμπο στη σεζόν. Ο τετράκις παγκόσμιος πρωταθλητής έδειξε από νωρίς την επιθυμία του να... σώσει την παρτίδα και το έπραξε όσο μπορούσε.
Κέρδισε αρκετές θέσεις στην εκκίνηση, έφτασε στη δεκάδα και κέρδιζε θέσεις με αργά και σταθερά βήματα. Σε πρώτη φάση βρέθηκε να παλεύει με τον Μπότας, τον οποίο πέρασε στο πιτ στοπ, αλλά τη μεγάλη μάχη την έδωσε με τον Ρικιάρντο.
Έφτασε μία... ανάσα από το βάθρο, αλλά προς το φινάλε είδε τα ελαστικά του να... παραδίδουν πνεύμα. Μάλιστα, είχε και επαφή με τον Λανς Στρολ, που είχε μείνει έναν γύρο πίσω, ώστε να πάρει στην... πλάτη το πίσω αριστερό ελαστικό του.
Παρά το συμβάν, το οποίο είναι υπό έρευνα από τους αγωνοδίκες, ο Φέτελ τερμάτισε τέταρτος, πήρε όσο το δυνατόν περισσότερους βαθμούς και ακινητοποίησε το μονοθέσιό του, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας για να επιστρέψει στα πιτς με... βόλτα με το μονοθέσιο του Πασκάλ Βερλάιν.
Από εκεί και πέρα, ο Μπότας ήρθε πέμπτος, με τους Σέρχιο Πέρεζ, Στόφελ Φαντόρν, Στρολ, Φελίπε Μάσα να ακολουθούν και τον Εστεμπάν Οκόν να συμπληρώνει τη δεκάδα. Τέλος, πλην του Ραϊκόνεν, εκτός αγώνα τέθηκε και ο Κάρλος Σάινθ.
Έτσι, στη βαθμολογία η διαφορά των Χάμιλτον, Φέτελ αυξήθηκε στους 34 βαθμούς, με τον Βρετανό να είναι, πλέον, στους 281 και τον Γερμανό στους 247, ενώ τρίτος είναι ο Μπότας με 222. Στους κατασκευαστές η Mercedes ξέφυγε στους 503, βάζοντας τις βάσεις για ένα ακόμα πρωτάθλημα, με τη Ferrari να βρίσκεται στους 385 και τη Red Bull να είναι τρίτη με 270.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα
Φερστάπεν Red Bull Νικητής
Χάμιλτον Mercedes +12.770
Ρικιάρντο Red Bull +22.519
Φέτελ Ferrari +37.362
Μπότας Mercedes +56.021
Πέρεζ Force India +78.630
Φαντόρν McLaren +1 γύρο
Στρολ Williams +1 γύρο
Μάσα Williams +1 γύρο
Οκόν Force India +1 γύρο
Αλόνσο McLaren +1 γύρο
Μάγκνουσεν Haas +1 γύρο
Γκροζάν Haas +1 γύρο
Γκασλί Toro Rosso +1 γύρο
Πάλμερ Renault +1 γύρο
Χούλκενμπεργκ Renault +1 γύρο
Βερλάιν Sauber Ferrari +1 γύρο
Έρικσον Sauber Ferrari +2 γύροι
Εγκατέλειψαν
Σάινθ Toro Rosso 29ο γύρο
Δεν εκκίνησαν
Ραϊκόνεν Ferrari
Βαθμολογία οδηγών
Χάμιλτον 281
Φέτελ 247
Μπότας 222
Ρικιάρντο 177
Ραϊκόνεν 138
Φερστάπεν 93
Πέρεζ 76
Οκόν 57
Σάινθ 48
Χούλκενμπεργκ 34
Μάσα 33
Στρολ 32
Γκροζάν 26
Φαντόρν 13
Μάγκνουσεν 11
Αλόνσο 10
Πάλμερ 8
Βερλάιν 5
Κβιάτ 4
Έρικσον 0
Τζιοβινάτσι 0
Γκασλί 0
Βαθμολογία κατασκευαστών
Mercedes 503
Ferrari 385
Red Bull 270
Force India 133
Williams 65
Toro Rosso 52
Renault 42
Haas 37
McLaren 23
Sauber 5
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!
TH.L.
Rodos 9 Στην εκκίνηση της Σιγκαπούρης είναι ξεκάθαρο ότι ο Vettel δεν ξεκινά εξίσου γρήγορα με τον Verstappen, και κανείς από τους δυο πρώτους δεν εκκινεί τόσο καλά όσο ο Raikkonen. Ο Vettel για να υπερασπιστεί την θέση του τείνει όσο πιο δεξιά μπορεί που συναντά τον Verstappen και τον Raikkonen που ο Verstappen δεν μπορεί να στρίψει ούτε δεξιά ούτε αριστερά και ο Raikkonen πάει να τους περάσει και τους δυο από την εσωτερική. Ουτώς ή άλλος ο Raikkonen δεν μπορούσε να πάει παρά μόνο ευθεία ή αριστερά όπου θα έπεφτε πάνω στους άλλους δυο πράγμα που δεν έκανε. Βέβαια ήταν αγωνιστικό συμβάν καθώς δεν μπορούμε να ενοχοποιήσουμε κάθε ενέργεια των οδηγών να υπερασπιστούν την θέση τους γιατί τότε το θέαμα θα ήταν μηδαμινό σαν να ήταν οδηγοί-ρομπότ αλλά πρέπει να αναφέρουμε ποιος είχε το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης. Ας μην λησμονούμε όμως ότι γενικότερα ο Vettel έχει ευνοηθεί από το γεγονός στο Αζερμπαιτζάν που δεν τιμωρήθηκε με αποβολή από ένα Grand Prix και αποτελεί ένα γεγονός που είναι αναμφισβήτητο ότι έπρεπε να είχε τιμωρηθεί και δεν έγινε για να μην λήξει πρόωρα το ενδιαφέρον του πρωταθλήματος. Ίσως τώρα η τύχη λόγω αυτού του γεγονότος να τον τιμωρεί για το πόσο άδικα τυχερός στάθηκε , και μιλώ για την συμπεριφορά του, αν ο Hamilton σταμάτησε νωρίτερα από όσο έπρεπε ευθύνεται ως εκεί άλλα αυτό δεν σημαίνει πως άξιζε να τον 'τρακάρει' εφόσον ο κανονισμός αναφέρει ότι ο πρώτος καθορίζει το ρυθμό.
rodos9
εκει ηταν δικαιωμα του χαμιλτον να φρεναρει οπου και οπως ηθελε.. τωρα ο πρωτος δεν μπορει να κλεισει τον δευτερο τριτο τεταρτο στην εκκινιση???? τι ν απω τοσο λαθος το βλεπω?? και δεν νομιζω να φοραω κοκκινα γυλια γτ απο μονακο και μετα βλεπω και λεω οτι τα ασιμη ειναι σε πιο καλη κατασταση, αλλα οχι και ετσι να τα λεμε ολα οπως θελουμε... 2 αγωνες π θεωριτηκα και στις πολ φαινοταν οτι κατι παει να κανει η φερραρι ολο ατυχεια η κατι γινεται... τεσπα !!!!
TH.L.
Έπειτα γενικά η Ferrari κάνει συνεχώς λάθη στρατηγικής που δεν συγχωρούνται για αυτό πολλοί αναφέρουν ότι χάνει από ατυχία. Μια λάθος στρατηγική μπορεί να ονομαστεί ατυχία ενώ ένα λάθος του οδηγού όχι είναι κάτι το χειροπιαστό. Για παράδειγμα στο Grand Prix της Μαλαισίας η Ferrari επιλέγει να βάλει τον Vettel πρόωρα για pitstop ενώ τα ελαστικά του έχουν ακόμη αρκετή δυναμική καθώς δεν μπορεί να περάσει τον Bottas στην πίστα. Μπορεί να τον πέρασε μέσω της στρατηγικής όμως αυτό ήταν η αιτία να μην έχει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του στο τέλος κάτι που του κόστισε την τρίτη θέση μαζί με την κίνηση του Alonso. Όμως η Ferrari αποδεικνύεται κατώτερη των περιστάσεων στα θέματα στρατηγικής και για αυτό χάνει πρωταθλήματα ενώ έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο.
TH.L.
@Rodos9 Κοίτα στην μια περίπτωση στο Αζερπαιτζάν ο αγώνας βρισκόταν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας και άρα μόνο ο πρώτος επέβαλλε τον ρυθμό και οι υπόλοιποι τον ακολουθούν αν ο ρυθμός του είναι εξόφθαλμα τέτοιος που οδηγεί τον δεύτερο πάνω του συνεχώς τότε ναι έχει ευθύνη αλλά ο Hamilton δεν τον έκλεινε σε κάθε στροφή ωστόσο ακόμη και στην εν λόγω στροφή η τηλεμετρία έδειξε ότι δεν φρέναρε περισσότερο από ότι έπρεπε άρα μάλλον ο Vettel είχε αφαιρεθεί. Στην άλλη περίπτωση στην εκκίνηση της Σιγκαπούρης προφανώς ο πρώτος έχει δικαίωμα να κλείσει τους πίσω του οδηγούς όμως με το ενδεχόμενο να τρακάρει και ο ίδιος και πολλοί άλλοι ,άρα στο συγκεκριμένο συμβάν και μόνο το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης το έχει ο Vettel που κλείνει τόσο μέσα αν δεν έκλεινε η εκκίνηση δεν θα είχε τόσο δράμα.
anomalaras13
Μην ξανασχοληθεις με το αθλημα...ακομα και η ανιδεοτητα εχει ορια...αναθεμα και αν ξερεις τι σου γινεται η μαλλον αναθεμα αν ξερεις τις ομαδες του grid
giannulias panagiotis
σε ποιον αναφερεσαι φιλε μου?
giannulias panagiotis
βρε φιλε μου θα μας τρελλανεις?ποιον προσπερασε?2 δυνατους ειχε να περασει περασε τον εναν,ακου εκλεισε στοματα και τον ρικιαρντο να περναγε παλι 4ος θα τερματιζε αφου τα λαστιχα ειχαν τελειωσει,πολυ καλος οδηγος ειναι αλλα μην θεοποιειτε τα αυτονοητα,φιλικα παντα
Kostas Giannakis
αν το εκανε ο χαμιλτον ομως θα λεγατε για οδηγαρα,οτι απεδειξε ποιος ειναι ο καλυτερος,ποιος αξιζει το πρωταθλημα κλπ.μονο και μονο που ξεκινησε τελευταιος και βρεθηκε ποσα δευτερολεπτα μπροστα απο τη μια μερσεντες και σχεδον στο βαθρο λεει πολλα.μην κρατατε 2 μετρα και 2 σταθμα
giannulias panagiotis
φιλε μου αντιπαθω τον χαμιλτον και ειμαι φερραρικος,αλλα δεν μπορω να θεοποιησω κανεναν ο οποιος προσπερναει καρα σε σχεση με το δικο του αυτοκινητο και οταν φτανει σε αντιστοιχα με το δικο του το ενα το περναει στα πιτς με ωραια στρατηγικη και το επομενο απλα δεν.....τα ιδια θα ελεγα και για τον χαμιλτον και για τον οποιονδηποτε,οι αποψεις μου για τους οδηγους διαφερουν κατα πολυ απο την μαζα,αν θες ενα παραδειγμα, ο σενα θεωρειται κορυφαιος και σωστα,αλλα στην εποχη του σε απολυτη ταχυτητα κορυφαιος ηταν ο μανσελλ,αλλο που ο σεννα ηταν πιο ολοκληρωμενος,οπως και στην σημερινη εποχη αυτος που εχει την απολυτη ταχυτητα σε ενα γυρο και σιγουρα το απολυτο κοντρολ λεγεται φελιπε μασσα
giannisthessaloniki
Σχόλια για τον αγώνα δεν διάβασα... Η Φερραρι σήμερα είχε το καλύτερο μονοθέσιο. Εάν ξεκινούσα κανονικά ο Ράικονεν θα νικούσε και εάν ο Φέτελ ήταν σε νορμαλ θέση στην σειρά εκκίνησης θα έκαναν το 1-2 άνετα. Κρίμα που το πρωτάθλημα καταλήγει στον Χαμιλτον χωρίς μάχη....