Honda Integra 750. Μεγαλοφυές υβρίδιο.
Όταν παρουσιάστηκε πριν από δύο χρόνια υπήρξε θέμα συζήτησης σε παρέες, καφετέριες αλλά και αίθουσες έρευνας και εξέλιξης των ανταγωνιστών. Το Integra 700 τότε (σήμερα έγινε Integra 750) ήταν μια μοτό σε μια απροσδιόριστη κατηγορία που κάποιοι το λάτρεψαν και κάποιοι το μίσησαν. Αυτό από μόνο του ξεκάθαρα φανέρωνε πως πρόκειται για μια αξιόλογη μοτοσυκέτα, καθώς τόσα συναισθήματα δεν ενεργοποιούνται τυχαία. Το 2012, αποτελούσε το ένα μέλος (εκ των τριών συνολικά) μιας νέας μοσυκλετιστικής οικογένειας που κατασκευάστηκε με γνώμονα την μεγάλη οικονομία κλίμακας στη σχεδίαση και κατασκευή, το σχετικά χαμηλό κόστος κτήσης (με σχετικά μεγάλα περιθώρια κέρδους για την Honda), το χαμηλό κόστος χρήσης και την αντοχή στο χρόνο, προς όφελος του καταναλωτή με τον ξεχωριστό χαρακτήρα που ακροβατούσε ανάμεσα στις μοτοσυκλέτες και τα scooter. Η οικογένεια αυτή, η Honda την ονόμασε NC και περιλάμβανε την διπλής χρήσης «Χ», την περισσότερο δρόμου «S» και το mega scooter «Integra». Και τα τρία μοντέλα είχαν πολλά κοινά εξαρτήματα και μοιράζονταν εκτός από τον ίδιο κινητήρα, το πλαίσιο, την ανάρτηση, τα φρένα και το απίστευτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT που αποτελεί πατέντα της Honda και έχει δεχθεί μικρές βελτιώσεις, ώστε να γίνει ακόμα πιο αποτελεσματικό και προοδευτικό στις αλλαγές του.
Δύο χρόνια αργότερα η Honda παρουσιάζει πανευρωπαϊκά, την νέα γενιά αυτής της οικογένειας στην... Γλυφάδα!!! Το inMotion δεν είχε ακόμα δημιουργηθεί και δυστυχώς δεν είχαμε την ευκαιρία να δούμε αυτές τις μοτοσυκλέτες στην πανευρωπαϊκή τους παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους. Γι' αυτό ζητήσαμε από την επίσημη αντιπροσωπεία της Honda μια Integra 750 ώστε να διαμορφώσουμε μια δική μας άποψη για αυτήν την τόσο ιδιαίτερη μοτοσυκλέτα. Λίγες ημέρες μετά, απομακρυνόμαστε από τις εγκαταστάσεις των Αφων Σαρακάκη, με σκοπό να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα γι' αυτό το περίεργο σε σχεδίαση μηχανάκι.
Εξωτερικά, η εμφάνιση έχει αλλάξει οπτικά σε ελάχιστα σημεία ή έτσι τουλάχιστον νομίζεις. Κι' όμως, το Integra διαθέτει μεγαλύτερο χώρο για τα πόδια. η απόσταση από το πίσω μέρος της ποδιάς μέχρι τη σέλα μεγάλωσε, η σέλα στένεψε κατά 4 εκατοστά και τα μαρσπιέ βρίσκονται τοποθετημένα πιο πίσω δημιουργώντας μια στάση οδήγησης περισσότερο μοτοσυκλετιστική. Γενικά υπάρχουν πολλές μικρές λεπτομέρειες που παραπέμπουν σε χαρακτηριστικά που συνήθως βρίσκουμε σε μοτοσυκλέτες όπως οι νέες μανέτες, που είναι πλέον ρυθμιζόμενες.
Το νέο Integra διαθέτει κυβισμό κατά 75 κυβικά μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Ο κινητήρας παραμένει ο εντυπωσιακός, ψεκαστός,δικύλινδρος σε σειρά με τον στρόφαλο στις 270° μοίρες, με απόδοση -λόγω αυτού του χρονισμού- που θυμίζει δικύλινδρο V. Ο κινητήρας έχει απόδοση 54.8 ίππων στις 6.250 στροφές, με την ροπή να φτάνει πλέον τα 6,8 χιλιογραμόμετρα στις 4.750 στροφές. Ο εκκεντροφόρος παραμένει ένας και δίνει κίνηση σε τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο. Η διαδρομή του κυλίνδρου παρέμεινε η ίδια, με τις ίδιες σε μήκος μπιέλες, αλλά η διάμετρος στο πιστόνι μεγάλωσε κατά 4 χιλιοστά ενώ και η συμπίεση παρέμεινε στο υψηλό 10.7:1. Νέα όμως είναι η εξάτμιση που προσφέρει έναν μπάσο, ευχάριστο, δυνατό ήχο που δίνει χαρακτήρα στην μοτοσυκλέτα. Ευχάριστη έκπληξη υπήρξε η κατανάλωση, καθώς κυμάνθηκε -πάνω από τα 3 λίτρα που δηλώνει η Honda για τα 100 χιλιόμετρα, αλλά- κάτω από 4 λίτρα που σίγουρα είναι μια εξαιρετική επίδοση!
Η Integra 750 είναι μια αυτόματη μοτοσυκλέτα με... 6ατάχυτο κιβώτιο. Να το εξηγήσουμε. Σε αντίθεση με τα περισσότερα scooter της αγοράς που διαθέτουν κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης, η Integra διαθέτει ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DCT διπλού συμπλέκτη. Η αίσθηση κάθε αλλαγής σχέσης ταχύτητας είναι περίεργη και ξενίζει αρχικά τον οδηγό. Μετά από λίγες ώρες οδήγησης, ο αναβάτης αρχίζει να συνεργάζεται με το ιδιαίτερο κιβώτιο και να εκμεταλλεύεται τον τρόπο που μπαίνουν οι ταχύτητες. Το αποτέλεσμα μοιάζει σαν να αλλάζετε ταχύτητες πατώντας συμπλέκτη δίχως να υπάρχει συμπλέκτης. Την επόμενη μέρα έχετε ξεχάσει πως είναι, να χρειάζεται να χειρίζεστε και συμπλέκτη. H Integra σας έχει κερδίσει. Βεβαίως υπάρχουν και τρια προγράμματα λειτουργίας. Εντελώς αυτόματο με την ένδειξη D, αυτόματο με πιο κοντές σχέσεις με την ένδειξη S και χειροκίνητο μέσω ενός ειδικού κουμπιού στο τιμόνι, με την ένδειξη MT.
Κατά τα άλλα, το Integra διαθέτει κανονικό ψαλίδι τύπου Pro-Link και αλυσίδα πίσω, συμβατικό πιρούνι 41 χλστ. μπροστά και αλουμινένιες ζάντες 17 ιντσών. Με 237 κιλά βάρος δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ελαφριά, ωστόσο με την κατανομή βάρους στο 50-50 και το κέντρο βάρους χαμηλά, το βάρος εξαφανίζεται και δεν ενοχλεί καθόλου. Αν και πουθενά δεν υπάρχει το λογότυπο ABS, η Integra 750 είναι εφοδιασμένη με το σωτήριο αυτό σύστημα που επενεργεί στον εμπρός δίσκο διαμέτρου 320 χιλιοστών και στον πίσω διαμέτρου 240 χιλιοστών με την χαρακτηριστική μοντέρνα σχεδίαση μαργαρίτας.
Στο δρόμο το Integra εντυπωσιάζει με την ποιότητα κύλισης και την μασίφ αίσθηση. Δεν υπάρχει η αίσθηση scooter, παρ' όλο που οι παρατηρητές πιστεύουν πως οδηγείτε ένα τέτοιο όχημα. Η άνεση είναι μεγάλη και οφείλεται στους μεγάλους τροχούς αν και οι αναρτήσεις είναι σφιχτές με ένα άτομο (με δύο άτομα είναι ΟΚ). Αν μας άρεσε; Ναι πάρα πολύ. Αν μας ρωτούσατε στο πρώτο φανάρι μόλις φύγαμε από τον Σαρακάκη, θα σας λέγαμε πως... είναι λίγο περίεργη. Μια εβδομάδα μετά και 500 χιλιόμετρα μέσα και έξω από την πόλη, μάς έκαναν να εκτιμήσουμε την σοφία των μηχανικών της Honda. H Integra 750 είναι μια εξαιρετική μοτοσυκλέτα, με μεγάλες ποσότητες μοντέρνας τεχνολογίας και εντυπωσιακή (στα γνωστά επίπεδα της Honda) ποιότητα. Φιλική, εύκολη και οικονομική, γεφυρώνει τους δύο κόσμους της μοτοσυκλέτας και των scooter σε ένα αποτέλεσμα που επιλέγει τα καλύτερα χαρακτηριστικά και τα παρουσιάζει ως μια ενδιάμεση και μοναδική πρόταση που δεν έχει αντίπαλο. Μας κέρδισε απόλυτα.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!