Οδηγούμε το νέο Ford Focus

Γιάννης Καλογερόπουλος
Οδηγούμε το νέο Ford Focus
Από την ηλιόλουστη Ανδαλουσία, σε απευθείας μετάδοση, σας παρουσιάζουμε το νέο Ford Focus.

Ταξιδέψαμε μαζί με τη Ford στο νότο της Ισπανίας, στη Μάλαγα, εκεί όπου γίνεται η πανευρωπαϊκή παρουσίαση του νέου Focus, για να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του. Το οδηγούμε, συζητάμε με όλους τους υπεύθυνους εξέλιξης και σας αποκαλύπτουμε όλες τις αλλαγές του.

Η νέα γενιά ή αν θέλετε τυπικά, η ανανέωση του μικρομεσαίου μοντέλου της Ford, φέρνει το Focus αρκετά βήματα εμπρός. Αισθητικά ακολουθείται η φιλοσοφία που χαρακτηρίζει και τα Mondeo, Fiesta και B-Max.

Οι περισσότερες αλλαγές συγκεντρώνονται στο εμπρός μέρος με τη χαρακτηριστική εξάγωνη μάσκα, τα μακριά φωτιστικά σώματα και το κυρτό καπό, κινήσεις οι οποίες στο σύνολό τους δίνουν άλλη προοπτική στο Focus, καθιστώντας το πιο επιβλητικό.

Στο πίσω μέρος η εικόνα είναι άμεσα αναγνωρίσιμη, από όσους είχαν εικόνα της τρέχουσας γενιάς. Εκεί όμως που ο άνεμος αλλαγής φύσηξε δυνατά, είναι στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

 

Αναβάθμιση στην ποιότητα και αλλαγές στη σχεδίαση, με την εικόνα να μην μόνο πιο στιβαρή στο μάτι, αλλά και πιο ανάλαφρη, με ελάχιστα κουμπιά και σαφώς καλύτερη εργονομία.

Σε αυτό τον τομέα συμβάλει σημαντικά και το νέο σύστημα πολυμέσων SYNC 2, με το οποίο μπορείτε με φωνητικές εντολές να ελέγχετε όλες τις βασικές λειτουργίες, όπως τηλέφωνο, σύστημα πλοήγησης, μουσική ή να ζητήσετε από το Focus να σας πάει σε ένα ωραίο εστιατόριο, χωρίς να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι, με μεγαλύτερη άνεση και κυρίως ασφάλεια.

Αυτό συνδυάζεται με μια μεγάλη οθόνη αφής οκτώ ιντσών, τοποθετημένη στο πάνω μέρος του ταμπλό και σε απόλυτη αρμονία με το σύνολο. Ευχάριστη, αν και με αρκετές οθόνες, είναι η εικόνα στον πίνακα οργάνων. Ευανάγνωστα σε κάθε περίπτωση, με πολλές πληροφορίες για αρκετές από τις λειτουργίες, αλλά και ενημέρωση για τις επιδόσεις σε επίπεδο κατανάλωσης και οικονομίας.

Με τη νέα γενιά κινητήρων της Ford που υιοθετεί το νέο Focus σίγουρα το έργο σας δεν θα είναι δύσκολο να κρατήσετε την κατανάλωση σε χαμηλά επίπεδα. Για αυτό φροντίζουν οι αποδοτικότεροι κινητήρες diesel και βενζίνης, TDCi και Ecoboost αντίστοιχα.

Όσον αφορά τον diesel, τη θέση του μέχρι πρότινος 1.600άρη πήρε ένας 1.500άρης με ίδια απόδοση, 95 και 120 ίππους και 250 και 270 Nm ροπής αντίστοιχα για τις δυο διαθέσιμες εκδόσεις, με μέση κατανάλωση μόλις 3,8 λίτρα/100 χλμ. Έτσι συνεχίζοντας με αριθμούς, αυτός τώρα παρουσιάζεται κατά 9% πιο οικονομικός και με 8% χαμηλότερες εκπομπές CO2 από τον προκάτοχό του. Οι δυο αυτές εκδόσεις θα συνδυάζονται, τόσο με χειροκίνητο, όσο και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Σε ηγετική θέση στη γκάμα του νέου Focus θα βρίσκεται και ο βραβευμένος ως κινητήρας της χρονιάς 1.0 Ecoboost, με 100 και 125 ίππους και 170 Nm ροπής. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται στα 4,6 και 4,7 λίτρα/100 χλμ. αντίστοιχα για τις δυο εκδόσεις, ενώ η εκπομπή CO2 είναι 105 και 108 γρ./χλμ. σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον θα αποκτήσει από τις αρχές του 2015, που θα είναι διαθέσιμος και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που θα ρίχνει την εκπομπή CO2 στα 99 γρ./χλμ. και θα απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη αυτής της έκδοσης του Focus από τα τέλη κυκλοφορίας.

Ακόμα πιο ψηλά, τόσο σε κυβισμό, όσο και σε ισχύ, τοποθετείται ο επίσης νέος 1.5 Ecoboost βενζίνης με απόδοση 150 και 182 ίππους, με τη ροπή να φτάνει τα 240 Nm και στις δυο περιπτώσεις, εντυπωσιάζοντας με την απόδοσή της, αφού είναι διαθέσιμη από πολύ χαμηλά.

Στο δρόμο, το νέο Focus σε κερδίζει από τα πρώτα μέτρα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με τα καθίσματα να προσφέρουν καλή στήριξη στο σώμα, αλλά και άνεση στα ταξίδια. Οι βελτιώσεις που έγιναν αφορούν την ευελιξία και την άνεση, με το πάτημά του να είναι πάντα στιβαρό, αλλά πλέον με την ποιότητα κύλισης να μην αφήνει περιθώρια αμφισβήτησης ούτε από τον πιο απαιτητικό.

Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς παραμένει συμμετοχικό και ευχάριστο, αλλά παράλληλα εύκολο κάνοντας δρόμους με στροφές να δείχνουν παιχνίδι. Το τιμόνι μπορεί να ελάφρωσε σε αίσθηση για να συμβάλει με τη σειρά του στην άνεση, αλλά προσφέρει καλύτερη ακρίβεια και απαιτεί λιγότερες και μικρότερες κινήσεις.

Στον ίδιο δρόμο κινείται και η αναβάθμιση του συστήματος ελέγχου ευστάθειας ESC το οποίο επιδεικνύει πιο γρήγορα αντανακλαστικά, αντιδρώντας πιο άμεσα στον κίνδυνο, διορθώνοντας έτσι το λάθος πριν εξελιχθεί σε δυσάρεστη κατάσταση.

Όσον αφορά τις τεχνολογίες ασφάλειας, το νέο Focus προσφέρει επίσης το εξελιγμένο σύστημα City Stop που λειτουργεί τώρα μέχρι τα 50 χλμ./ώρα αντί των 30 χλμ./ώρα στην τρέχουσα έκδοση του. Χρησιμοποιώντας αισθητήρες αναγνωρίζει εμπόδια εμπρός από το αυτοκίνητο και προ-φορτίζει τα φρένα, μειώνει τη ροπή του κινητήρα ή ακόμα και στη χειρότερη περίπτωση που διαπιστώσει ότι ο οδηγός δεν αντιδρά, επενεργεί στα φρένα αυτόματα προκειμένου να μειώσει τις επιπτώσεις της σύγκρουσης.

Παρόμοια λειτουργία, αλλά με ταχύτητες μεταξύ 8 και 189 χλμ./ώρα λειτουργεί το Active Braking, ενώ το Adaptive Cruise Control διατηρεί την επιθυμητή ταχύτητα που ο οδηγός το έχει προγραμματίσει, αλλά παράλληλα προσαρμόζεται και στις συνθήκες κίνησης και «εμποδίων» από πιο αργά αυτοκίνητα, ρυθμίζοντας εκ νέου την ταχύτητα με γνώμονα την ασφάλεια.

Στα θετικά να προσθέσουμε τη βελτίωση στη μόνωση της καμπίνας από τους ενοχλητικούς εξωτερικούς θορύβους, δημιουργώντας έτσι ένα ήσυχο περιβάλλον στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Το νέο Ford Focus θα ξεκινήσει την εμπορική του πορεία στην ελληνική αγορά προς το τέλος Νοεμβρίου, ενώ οι τιμές θα βρίσκονται πολύ κοντά σε σημερινές, με μια μικρή επιβάρυνση ίσως, η οποία θα αντισταθμίζεται και με το παραπάνω από το πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!