Μοντέλο 3 λίτρων με 5.400 ευρώ!

Γιώργος Βαρίνος
Μοντέλο 3 λίτρων με 5.400 ευρώ!
Το αμερικανικό Elio χρησιμοποιεί απλή τεχνολογία, δανείζεται εξαρτήματα από άλλα μοντέλα, ζυγίζει ελάχιστα, καταναλώνει μόνον 2,8 lt/100 χλμ. και θα κοστίζει 5.400 ευρώ!

Μοιάζει τόσο απλό, που απορείς πώς δεν το σκέφτηκε κανένας άλλος πριν από αυτόν. Πριν έξι χρόνια αποφάσισε ένας εξοργισμένος μηχανικός από το Φοίνιξ της Αριζόνα, να εξελίξει ένα πολύ φτηνό και οικονομικό σε κατανάλωση αυτοκίνητο, ώστε να μειωθεί η εξάρτηση των ΗΠΑ για πετρέλαιο από χώρες του εξωτερικού. Οκτώ εβδομάδες αργότερα το πρώτο πειραματικό μοντέλο του Πολ Έλιο, που είναι προμηθευτής αυτοκινητοβιομηχανιών, ήταν έτοιμο! Μαζί με αυτό και το μπίζνες πλαν μέχρι τη φάση της μαζικής παραγωγής του. Το μοντέλο παραγωγής έπρεπε να κοστίζει 6.800 δολάρια (περίπου 5.400 ευρώ) και να καταναλώνει γύρω στα 2,8 λίτρα βενζίνη ανά 100 χλμ. Το όραμα πήρε πλέον σάρκα και οστά και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2015 η μαζική παραγωγή του Elio, ενός τρίτροχου μοντέλου με δύο θέσεις σε διάταξη μοτοσικλέτας, αφού ο συνοδηγός κάθεται πίσω από τον οδηγό. Το μυστικό της χαμηλής κατανάλωσης κρύβεται στο βάρος των 560 κιλών, που δεν οφείλεται όμως στη χρήση πανάκριβων ελαφρών υλικών. Απλά το αμάξωμα έχει κατασκευαστεί από πλαστικά υλικά, ενώ προβλέπονται ένα μεταλλικό πλαίσιο και ένας τρικύλινδρος κινητήρας. Η τεχνολογία του Elio είναι πολύ απλή και το 80% των μερών του προέρχεται από άλλα μοντέλα, όπως π.χ. το τιμόνι της Chevrolet Camaro, τα πίσω φωτιστικά της Honda και τα καθίσματα του Ford Mustang. Ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας των 0,9 λίτρων εισάγεται από την εταιρεία ΙΑV του Βερολίνου και τα ηλεκτρονικά του Elio κατασκευάζονται από τη γερμανική Continental. Το τρίτροχο μοντέλο μπορεί να ταξινομηθεί στις περισσότερες αμερικανικές Πολιτείες ως μοτοσικλέτα, επιταχύνει από στάση έως 100 χλμ./ώρα σε περίπου 10’’ και πιάνει τα 160 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Για να πιέσει ο Έλιο το κόστος παραγωγής, θα εφαρμόζει μία καινοτόμα διαδικασία. Όλα τα αυτοκίνητα θα βγαίνουν ίδια από το εργοστάσιο, απλά θα μπορούν να επιλέξουν οι πελάτες μεταξύ επτά διαφορετικών χρωματισμών και δύο σαζμάν, ενός χειροκίνητου και ενός αυτόματου! Όσοι αγοραστές θέλουν να αλλάξουν ή να αναβαθμίσουν το καινούριο τους Elio, θα μπορούν να αγοράσουν στους εμπόρους τα αξεσουάρ και να τα τοποθετήσουν σε εξουσιοδοτημένα κέντρα διανομής. Περίπου 60 εκατ. δολάρια έχουν επενδυθεί μέχρι σήμερα σε αυτό το εγχείρημα, ενώ έχουν ζητηθεί άλλα 200 εκατ. δολάρια από τις τράπεζες και την αμερικανική κυβέρνηση. Το ενδιαφέρον για το αυτοκίνητο είναι τεράστιο, υπάρχουν 35.000 άτομα στις ΗΠΑ που βλέπουν με καλό μάτι την αγορά του και το ένα τρίτο από αυτά έχει ήδη καταβάλει από 1.000 δολάρια για προκαταβολή. Στα σχέδια της εταιρείας είναι να προχωρήσει από το 2016 σε εξαγωγές του επαναστατικού μοντέλου της στην Ευρώπη, το Μεξικό και τον Καναδά. Εφόσον πάνε τα πράγματα καλά, τότε μπορεί να φτάσει η ετήσια παραγωγή τις 250.000 κομμάτια. Το πανάλαφρο μοντέλο θα κατασκευάζεται σε ένα παροπλισμένο εργοστάσιο της General Motors στη Λουιζιάνα, το οποίο αγοράστηκε για ένα κομμάτι ψωμί λόγω της κρίσης. Ειρωνεία της τύχης! Σε αυτό το εργοστάσιο, όπου θα παράγεται το εξαιρετικά οικονομικό Elio, κατασκευαζόταν μέχρι να μπει λουκέτο το ενεργοβόρο Hummer!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!