Μεγάλη απάτη οι εργοστασιακές καταναλώσεις

Στη σφαίρα της φαντασίας κινούνται οι εργοστασιακές μετρήσεις κατανάλωσης, αφού τα σύγχρονα Ι.Χ. απαιτούν στην πραγματικότητα 38% περισσότερα καύσιμα κατά μέσο όρο.
Τα αυτοκίνητα καταναλώνουν ολοένα λιγότερα καύσιμα. Αυτό συμβαίνει ωστόσο μόνον στα χαρτιά, όπως ισχυρίζεται μία έρευνα σύμφωνα με την οποία δεν έχει μειωθεί η μέση κατανάλωση των Ι.Χ. από το 2001 έως σήμερα. Αντίθετα, μεγαλώνει χρόνο με τον χρόνο η απόκλιση μεταξύ των εργοστασιακών και των πραγματικών τιμών κατανάλωσης και φτάνει πλέον το 38%.
Η έρευνα προέρχεται από το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT) και τα στοιχεία της προκαλούν αίσθηση. Το ΙCCT αναφέρει, ότι το 2001 βρισκόταν το άνοιγμα της ψαλίδας μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης στο 8% και το 2013 άγγιξε πλέον το 38%. Η απόκλιση γίνεται εντονότερη τα τελευταία χρόνια, καθώς διπλασιάστηκε το διάστημα μεταξύ 2007 – 2013.
Αυτό δεν είναι τυχαίο, αλλά συνδυάζεται χρονικά με την θέσπιση δεσμευτικών προδιαγραφών για την προστασία του περιβάλλοντος από την ΕΕ. Από εκείνο το σημείο και μετά, επικεντρώθηκαν οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη διαμόρφωση χαμηλών επίσημων τιμών κατανάλωσης με διάφορα νόμιμα τρικ, ενώ δεν ενδιαφέρονται για τις πραγματικές καταναλώσεις. Προφανώς ένα μέρος των τεχνολογιών εξοικονόμησης καυσίμου λειτουργεί ως εργαλείο μάρκετινγκ μόνον στα εργαστήρια δοκιμών και μετρήσεων και όχι στις καθημερινές μετακινήσεις μας.
Για την ανάλυση του ICCT χρησιμοποιήθηκαν οι μετρήσεις κατανάλωσης από μεγάλες εταιρείες λίζινγκ, από τις δοκιμές της λέσχης ADAC και από τις αναφορές χρηστών του διαδικτύου σε μεγάλα portal του εξωτερικού. Όλες οι πηγές επιβεβαιώνουν με τα στοιχεία τους, ότι η ψαλίδα μεταξύ των επίσημων και των πραγματικών μετρήσεων κατανάλωσης είναι μεγάλη.
Η έρευνα ανατρέπει και την άποψη, ότι τα μοντέρνα μοντέλα πολυτελείας έχουν γίνει οικονομικότερα χάρη στην προηγμένη τεχνολογία τους. Σύμφωνα με το ICCT συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο, καθώς στα μοντέλα της συγκεκριμένης κατηγορίας (Mercedes E-class, BMW σειρά 5 και Audi A6) κυμαινόταν το 2006 η απόκλιση μεταξύ πραγματικής και εργοστασιακής κατανάλωσης στο 10%, όμως το 2013 έφτασε το 45%.
Θα μπορούσαμε λοιπόν να ισχυριστούμε, ότι όσο ακριβότερο ένα αυτοκίνητο, τόσο περισσότερο μας εξαπατά με την –δήθεν- χαμηλή κατανάλωσή του.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!