Πώς θα μετριέται η κατανάλωση

Γιώργος Βαρίνος
Πώς θα μετριέται η κατανάλωση
Δείτε τι αλλάζει από το 2017 στον τυποποιημένο τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης και πώς θα πλησιάζουν πλέον οι νέες τιμές κοντά στις πραγματικές.

Τα πάνω – κάτω θα φέρουν από τον Σεπτέμβριο του 2017 οι νέες τιμές κατανάλωσης στα καινούρια αυτοκίνητα. Τότε θα τεθεί σε εφαρμογή ο νέος τρόπος μέτρησης WLTP από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Worlwide Harmonized Light Vehicle Test Procedures, δηλαδή ‘’Παγκόσμια Προσαρμοσμένες Διαδικασίες Δοκιμών για Ελαφρά Οχήματα’’.

Οι προδιαγραφές διαμορφώθηκαν από μία ομάδα εργασίας του ΟΗΕ και βρίσκονται πλέον πολύ πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης σε σύγκριση με το σύστημα τυποποιημένης μέτρησης ΝΕFZ, που ισχύει σήμερα. Το NEFZ εφαρμόζεται από το 1996 και οι μετρήσεις του γίνονται κάτω από ουτοπικές συνθήκες με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται τα αποτελέσματα στην πραγματικότητα. Έτσι παρατηρούνται τεράστιες αποκλίσεις μεταξύ των πιστοποιημένων και των πραγματικών καταναλώσεων, που φτάνουν έως και στο 50%.

Το νέο σύστημα μέτρησης κατανάλωσης WLTP θα εφαρμοστεί εκτός από την Ευρώπη (συμπεριλαμβανομένης της Τουρκίας) επίσης στην Κίνα, την Ιαπωνία, τη Νότια Κορέα, την Αυστραλία, τη Νότια Αφρική, κλπ. Τα αυτοκίνητα θα χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με το βάρος και τις αποδόσεις τους, όμως η συντριπτική πλειοψηφία των μοντέλων που ταξινομούνται στην ΕΕ ανήκει στη δυνατότερη κατηγορία με ισχύ έως 35 Watt ανά κιλό βάρους.

Οι νέες τυποποιημένες μετρήσεις αφορούν όλα τα νέα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης (βενζίνης ή πετρελαίου), όπως επίσης τα υβριδικά. Για τα ηλεκτρικά μοντέλα και τα υβριδικά Plug-in που φορτίζονται και εξωτερικά δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη ο τρόπος μέτρησης της κατανάλωσης.

 

Πώς γίνονται οι μετρήσεις

• Η διαδικασία θα εξακολουθήσει να γίνεται στο εργαστήριο σε θερμοκρασίες γύρω στους 23 βαθμούς Κελσίου.

• Τα οχήματα θα διαθέτουν κανονικό εξοπλισμό, όπως π.χ. σύστημα κλιματισμού.

• Το ρεζερβουάρ θα είναι κατά 50% γεμάτο με καύσιμα και όχι με 40%, όπως σήμερα. Αυτό σημαίνει, ότι το όχημα θα είναι λίγο βαρύτερο.

• Η ‘’διαδρομή’’ του νέου τυποποιημένου κύκλου θα ανέρχεται πλέον σε 23 χιλιόμετρα και όχι 11, όπως συμβαίνει σήμερα.

• Ο χρόνος μέτρησης αυξάνεται κατά δέκα λεπτά και φτάνει πλέον τη μισή ώρα.

• Οι μετρήσεις θα γίνονται σε τέσσερις φάσεις με ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα, έως 80 χλμ./ώρα, έως 100 χλμ./ώρα και πάνω από 130 χλμ./ώρα. Έτσι θα γίνεται καλύτερη προσομείωση με την κίνηση στην πόλη, στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Το ισχύον σύστημα προβλέπει ταχύτητες έως 120 χλμ./ώρα.

• Η μέση ταχύτητα κατά τη νέα μέτρηση της κατανάλωσης θα κυμαίνεται στα 47 χλμ./ώρα αντί 33,4 χλμ., που ισχύουν ακόμη προς το παρόν.

• Θα υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο έως το 2020. Μέχρι τότε θα χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές τον σημερινό τρόπο μέτρησης της κατανάλωσης και όχι τον νέο, για να υπολογίζουν και να πιστοποιούν στην ΕΕ τα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!