Με 450 ίππους το Mazda RX7

Το 2017 η Mazda γιορτάζει τα 50 χρόνια παραγωγής του περιστροφικού κινητήρα Wankel. Μοναδική σε όλο τον κόσμο και από όλους τους κατασκευαστές που χρησιμοποιεί αυτής της τεχνολογίας κινητήρα, στις δεκαετίες ’70 και ’80 τον τοποθετούσε σε πλειάδα μοντέλων, από οικογενειακά sedan (RX4) έως διθέσια σπορ (RX7).
Στις μέρες μας έφτασε μόνο το εμβληματικό RX7, το κορυφαίο σπορ μοντέλο της εταιρείας, που στην τελευταία του εκδοχή παρουσιάστηκε με την ονομασία RX8 και απόδοση 230 ίππων, από ένα Wankel με ατμοσφαιρική τροφοδοσία. Οι πληροφορίες για το νέο RX7 –ή RX9- που αναμένεται να παρουσιαστεί το 2017 για να γιορτάσει το ιωβηλαίο του κινητήρα Wankel, ανάφεραν ότι θα διαθέτει μια αναβαθμισμένη μορφή της πιο πρόσφατης εξέλιξης του περιστροφικού κινητήρα, του Renesis, δηλαδή ατμοσφαιρική με ισχύ περίπου 300 ίππων.
Οι τελευταίες πληροφορίες ωστόσο επιβεβαιώνουν τη στροφή της ιαπωνικής εταιρείας σε μια πολύ ισχυρότερη εκδοχή, με turbo twin scroll και απόδοση περίπου 450 ίππων. Αυτή η στροφή δικαιολογείται από το γεγονός ότι ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει βάλει ως στόχο να ανταγωνιστεί μοντέλα με πολύ βαριά ιστορία, όπως η 911 της Porsche και παράλληλα επιθυμεί να προσφέρει κάτι συναρπαστικό στην πολύ σημαντική αυτή περίσταση για τον εορτασμό των 50 χρόνων του Wankel.
Γεγονός αποτελεί ότι καμία επίσημη επιβεβαίωση δεν έχει δοθεί από τη Mazda σχετικά με τα σχέδιά της, ούτε με την επίσημη ονομασία του επόμενου σπορ μοντέλου της. Τα μόνα γνωστά στοιχεία από διαρροές είναι ότι το πλαίσιο θα βασίζεται σε αυτό του RX8, η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς –όπως πάντα- και ότι οι πιθανότερες ονομασίες θα είναι RX7 ή RX9. Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι το τελευταίο μοντέλο με το όνομα RX7 της δεκαετίας του ’90 ήταν ένα σαφώς εντυπωσιακό σπορ αυτοκίνητο για την εποχή του, με ισχύ από 250 έως 280 ίππους, που παρείχε ο Wankel κινητήρας με τους δύο υπερσυμπιεστές.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!