Κινητήρες BMW με ψεκασμό νερού

Η μεγάλη αύξηση της θερμοκρασίας του αέρα εισαγωγής στους turbo κινητήρες, ειδικά όταν αυτοί λειτουργούν για μεγάλο χρόνο σε πολύ υψηλές στροφές, είναι ανασταλτικός παράγοντας τόσο των υψηλών επιδόσεων, όσο και της χαμηλής κατανάλωσης. Αντιγράφοντας ένα «κόλπο» πολλών βελτιωτών αυτοκινήτων και αγωνιστικών κινητήρων dragster, η BMW τοποθέτησε σύστημα ψεκασμού νερού στον κινητήρα του αυτοκινήτου ασφαλείας των Moto GP, συγκεκριμένα μιας BMW M4 Coupe.
Το ντεμπούτο της νέας τεχνολογίας ψεκασμού νερού στον αέρα εισαγωγής έγινε στον πρώτο αγώνα του Moto GP, στο Κατάρ, όπου τόσο οι υψηλές θερμοκρασίες της περιοχής, όσο και η λειτουργία του κινητήρα στο όριο των στροφών, αποτελούν το καλύτερο πεδίο δοκιμών. Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά, καθώς ο εξακύλινδρος κινητήρας των 3.0 λίτρων με τα 2 turbo που αποδίδει 431 ίππους στην Μ4, μπορεί άνετα να δεχτεί μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης, ενώ, ταυτόχρονα, η κατανάλωση και οι ρύποι μειώνονται σημαντικά.
Σύμφωνα με την BMW το σύστημα ψεκασμού νερού στον αέρα εισαγωγής θα υιοθετηθεί στο άμεσο μέλλον από τα περισσότερα μοντέλα M, όπου η κορυφαία απόδοση σε συνδυασμό με χαμηλή κατανάλωση και ρύπους είναι το ζητούμενο. Στο video μπορείτε να δείτε πολύ παραστατικά τον τρόπο του λειτουργεί το σύστημα και σε ποιο σημείο της εισαγωγής ψεκάζεται το νερό.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!