Υβριδική επέλαση από τη Hyundai

Τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά αυτοκίνητα φαντάζουν ως η καλύτερη ενδιάμεση λύση πριν την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία όλων των οχημάτων, είτε με τη βοήθεια κυψελών καυσίμου είτε μόνο με μπαταρίες. Ήδη από τη δεκαετία του ‘90 οι Toyota και Honda έχουν παρουσιάσει τις δικές τους προτάσεις και συνεχώς διευρύνουν το στόλο των υβριδικών τους οχημάτων, ενώ πλέον σχεδόν το σύνολο των κατασκευαστών διαθέτει τουλάχιστον ένα μοντέλο στη γκάμα του. Η Hyundai παρουσίασε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Sonata στις ΗΠΑ, το οποίο όμως χρησιμοποιεί δίλιτρο κινητήρα βενζίνης. Θέλοντας ωστόσο να επεκταθεί σε μικρότερες κατηγορίες με υβριδικά μοντέλα, παρουσίασε μια νέα γενιά κινητήρα εσωτερικής καύσης, με χωρητικότητα κυλίνδρων 1.6 λίτρων, ισχύ 105 ίππων και λειτουργία βάσει του κύκλου Atkinson. Ο νέος κινητήρας 1.6 GDi ανήκει στην οικογένεια Kappa της εταιρείας αλλά έχει εξελιχθεί για να αποτελεί τη βασική μονάδα πρόωσης υβριδικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων. Έτσι επιλέχτηκε η λειτουργία σε κύκλο Atkinson η οποία εξασφαλίζει μεγαλύτερη θερμοδυναμική απόδοση και γι’ αυτό άλλωστε ήδη η Toyota χρησιμοποιεί αντίστοιχης τεχνολογίας κινητήρα σε όλα της τα υβριδικά μοντέλα. Μαζί με συστήματα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των εκκεντροφόρων, σύστημα επανακυκλοφορίας των καυσαερίων EGR, διπλό κύκλωμα ψύξης για μπλοκ και κεφαλή κινητήρα καθώς και μπεκ ψεκασμού πολύ υψηλής πίεσης, ο κινητήρας αυτός εξασφαλίζει θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει το 40%, έναντι του 30% που είναι το σύνηθες για τους συμβατικούς κινητήρες βενζίνης. Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος μέσα στο 2016, σε υβριδικές εκδόσεις των ήδη υπαρχόντων μοντέλων της Hyundai όπως τα i30 και i40, πιθανότατα και του i20.
Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!