Skoda Karoq, o μικρός αδελφός του Kodiaq

Gazzetta team
Skoda Karoq, o μικρός αδελφός του Kodiaq
Το συμπαγές SUV της Skoda έχει τα προσόντα να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του, με τη βενζινοκίνητη έκδοση των 116 ίππων να δείχνει ιδανική για τις ανάγκες του Ελληνα αγοραστή.

Με το Karoq αποκτά η Skoda ένα συμπαγές SUV με ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά, που θα δώσει με βεβαιότητα σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της. Το πεντάθυρο μοντέλο μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με το VW T-Roc και το Seat Ateca, ενώ το μήκος του αγγίζει τα 4,38 μ. με αποτέλεσμα να προσφέρει σαφώς μεγαλύτερη ευρυχωρία από το Yeti, το οποίο και διαδέχθηκε. Ωστόσο το Karoq δεν αρκείται μόνον στην ευρυχωρία του, αλλά εντυπωσιάζει και με τη μεταβλητότητα του σαλονιού του χάρη στα τρία ξεχωριστά πίσω καθίσματα VarioFlex, που είναι κυλιόμενα και αφαιρούμενα.

Σχεδιασμός, εσωτερικό

Το νεότερο SUV της Skoda δανείζεται πολλά σχεδιαστικά στοιχεία από το μεγαλύτερο –και κατά παραγγελία επταθέσιο- Kodiaq και εντυπωσιάζει με το δυναμικό του στυλ. Η μάσκα με τις χαρακτηριστικές γρίλιες και τους στενόμακρους προβολείς LED (στις πλουσιότερες εκδόσεις), τα πίσω φωτιστικά σώματα σε σχήμα C, τα φουσκωτά φτερά και το ελαφρύ χαμήλωμα της οροφής προς τα πίσω συνθέτουν μία άκρως ελκυστική εικόνα ενός αυτοκινήτου με δυναμικές αναλογίες και μυώδη εμφάνιση.

H φιλοσοφία ‘’simply clever’’ της Skoda αποτυπώνεται και στο Karoq, που βρίθει μικρών και έξυπνων λύσεων, από τα αναδιπλούμενα τραπεζάκια στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων έως τις δύο θήκες για ποτά στο υποβραχιόνιο του πίσω καθίσματος και τη θήκη τηλεφώνου με ασύρματη φόρτιση. Η ποιότητα των πλαστικών κρίνεται αποδεκτή και στο πλαίσιο μίας λογικής συγκράτησης του κόστους, ενώ ο χώρος αποσκευών ανήκει στα μεγάλα όπλα του αυτοκινήτου, καθώς ο όγκος του κυμαίνεται –με το σύστημα VarioFlex-μεταξύ 479 και 588 λίτρων και εκτοξεύεται έως τα 1.810 λίτρα με αναδιπλωμένες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων.

 

Στα συν του αυτοκινήτου συγκαταλέγεται το σύγχρονο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής οκτώ ιντσών και σύνδεση μέσω Bluetooth.

Κινητήρας, αίσθηση

Η σύντομη οδηγική επαφή μας με το Karoq αφορούσε στη βενζινοκίνητη έκδοση με τον γνωστό κινητήρα 1.0 TSI στην εκδοχή των 116 ίππων. Το συγκεκριμένο μοτέρ αποτελεί –κατά την άποψή μας- την ιδανική επιλογή για τον μέσο Ελληνα οδηγό, καθώς συνδυάζει σπιρτόζες επιδόσεις με λογική κατανάλωση και παράλληλα δεν ενοχλεί ηχητικά. Η επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα πραγματοποιείται σε –σβέλτα- 10,6’’ και η μέση κατανάλωση ανέρχεται σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις στα 5,3 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ. Να επισημάνουμε επίσης την άψογη συνεργασία μεταξύ του κινητήρα και του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων, που μας έπεισε με τη σαφή του αίσθηση και την ευκολία των αλλαγών του. Υπόψη, ότι με 2.000 ευρώ πρόσθετο κόστος μπορείτε να παραγγείλετε το Karoq 1.0 TSI των 116 ίππων και με αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων, που το συνιστούμε ιδιαίτερα.

Το Skoda Karoq απευθύνεται κυρίως στους λάτρεις της άνεσης και βάζει σε δεύτερη μοίρα τη σπορτίφ αίσθηση. Το ελαφρύ τιμόνι διευκολύνει τους ελιγμούς, οι αναρτήσεις φιλτράρουν πολύ αποτελεσματικά τα χτυπήματα και τους κραδασμούς από λακκούβες και άλλες κακοτεχνίες, ενώ τα χαμηλά επίπεδα θορύβου μέσα στον θάλαμο επιβατών λειτουργούν άκρως χαλαρωτικά. Ακόμη και το εμπροσθοκίνητο μοντέλο της δοκιμής μας αποδείχθηκε παλικάρι στις χωμάτινες διαδρομές του test drive μας, όπου πέρασε από αρκετά δύσβατα σημεία χάρη στην αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος και τη συμπαγή κατασκευή του οχήματος. Βέβαια, για πραγματικές offroad εμπειρίες προσφέρονται κυρίως οι τετρακίνητες εκδόσεις, που διατίθενται όμως μόνον με τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 150 ίππων και κοστίζουν από 32.500 ευρώ.

Τιμές, εξοπλισμός

Πολύ προσιτότερες είναι ωστόσο οι τιμές εκκίνησης του Skoda Karoq, που κοστίζει από 19.900 ευρώ στη βενζινοκίνητη έκδοση ΑΜΒΙΤΙΟΝ 1.0 ΤSI των 116 ίππων και από 21.900 στην αντίστοιχη με τον κινητήρα βενζίνης 1.5 ΤSI και 150 ίππους και στην πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.6 ΤDI με 116 άλογα. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει –μεταξύ άλλων- ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, προβολείς ομίχλης, σύστημα Hill Hold για να μην κυλά πίσω το αυτοκίνητο στις ανηφόρες, σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής οκτώ ιντσών, κλπ.

Skoda Karoq 1.0 TSI 116 PS

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Τρικύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας, 999 κ.εκ., μεγίστη ισχύς 115 ίπποι, μεγίστη ροπή στρέψης 175 Nm, μετάδοση κίνησης εμπρός, μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, όγκος χώρου αποσκευών 479 έως 1.810 λίτρα, μήκος/πλάτος/ύψος 4.382/1.841/1.605 χιλιοστά, μήκος μεταξόνιου 2.638 χιλιοστά.

Επιδόσεις

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ./ώρα σε 10,6’’, τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα, μέση κατανάλωση 5,4 λίτρα αμόλυβδης ανά 100 χλμ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!