Στη Γαλλία η πρώτη γραμμή λεωφορείων υδρογόνου στον κόσμο (pics)

Gazzetta team
Στη Γαλλία η πρώτη γραμμή λεωφορείων υδρογόνου στον κόσμο (pics)
Με ένα αρθρωτό όχημα υδρογόνου που μοιάζει με λεωφορείο και τραμ και μεταφέρει έως 125 επιβάτες επιδιώκει να βελτιώσει η γαλλική πόλη Πο την ποιότητα του αέρα στο κέντρο της.

Oνομάζεται ExquiCiy18 Fuel Cell και πρόκειται για ένα καινοτόμο λεωφορείο ταχείας κυκλοφορίας με ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου, που φιλοδοξεί να μειώσει την ατμοσφαιρική ρύπανση στο κέντρο της γαλλικής πόλης Πο. Ετσι θα γίνει το Πο η πρώτη πόλη παγκοσμίως, που θα αποκτήσει μία λεωφορειακή γραμμή συγκοινωνίας με ένα μαζικό μέσο μεταφοράς το οποίο είναι υδρογονοκίνητο. Οκτώ τέτοια λεωφορεία με σχήμα που θυμίζει περισσότερο τραμ θα χρησιμοποιηθούν στη συγκεκριμένη γραμμή, η οποία θα συνδέει τον σιδηροδρομικό σταθμό της γαλλικής πόλης με ένα νοσοκομείο στα βόρεια του αστικού ιστού.

Το 85% της διαδρομής θα απαρτίζεται από μία αποκλειστική λωρίδα κυκλοφορίας του αρθρωτού λεωφορείου, το οποίο θα έχει εκτός των άλλων προτεραιότητα σε όλες τις διασταυρώσεις. Χάρη σε αυτά τα μέτρα εκτιμάται, ότι τα λεωφορεία υδρογόνου θα χρειάζονται για κάθε δρομολόγιο μόνον 17 λεπτά ακόμη και σε ώρες κυκλοφοριακής αιχμής.

 

Τα οχήματα θα κατασκευαστούν από τη βελγική εταιρεία Van Hool, ενώ οι ενεργειακές κυψέλες υδρογόνου προέρχονται από την καναδική φίρμα Ballard. Μέσα σε κάθε ένα από τα μήκους 18 μέτρων αρθρωτά λεωφορεία θα μπορούν να μεταφέρονται έως 125 επιβάτες και με κάθε φουλάρισμα του ρεζερβουάρ υδρογόνου θα είναι σε θέση να καλύψουν πάνω από 300 χιλιόμετρα. Για τη νέα γραμμή θα απαιτούνται συνολικά 174 κιλά υδρογόνου την ημέρα, που δεν θα επιβαρύνουν την ατμόσφαιρα με ρύπους αφού από τις εξατμίσεις των φουτουριστικά σχεδιασμένων οχημάτων θα βγαίνουν μόνον υδρατμοί και καθόλου καυσαέρια.

Το υδρογόνο με το οποίο θα εφοδιάζονται τα λεωφορεία της Van Hool θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας! Για να γίνει αυτό εφικτό, κατασκευάστηκε στο αμαξοστάσιο όπου θα σταθμεύουν τα οχήματα τη νύχτα, ένα πρατήριο υδρογόνου που θα λειτουργεί με ηλιακή ενέργεια και θα παράγει έτσι από 174 έως 268 κιλά υδρογόνου ημερησίως καλύπτοντας 100% τις ανάγκες του στόλου.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!