Στη στενή (vid & pics)

Πέτρος Πιτσίνης
Στη στενή (vid & pics)
Είναι απίστευτα στενάχωρο, έχεις πάντα τον φόβο ότι από στιγμή σε στιγμή θα ντελαπάρεις και μετά από μερικά χιλιόμετρα στο τιμόνι του κολλούν άπειρα νεκρά έντομα στα μαλλιά και στα δόντια σου.

Το Morgan Threewheeler παραμένει παρόλα αυτά ένα όχημα τόσο υπέροχα συναρπαστικό, που θα το άξιζε να...απαγορευθεί, επειδή προκαλεί σεξουαλική εξάρτηση. Και βέβαια με καμμία Ferrari ή Lamborghini δεν έχετε εξασφαλισμένη τόση προσοχή και θαυμασμό από τη δημοσιότητα, όπως μέσα στο τρίκυκλο της βρετανικής μάρκας με τα ρετρό μοντέλα.

Παίρνεις βαθιά ανάσα, χώνεσαι μέσα στον αλουμινένιο σωλήνα που σε καλύπτει μέχρι τον αφαλό σου και κάθεσαι σε ένα αμάξωμα με δύο τροχούς εμπρός και έναν πίσω, το οποίο εφοδιάζεται με έναν V2 κινητήρα της Harley-Davidson. Παράθυρα, οροφή και όλα τα υπόλοιπα κομφόρ της σημερινής μας καθημερινότητας απλά δεν υπάρχουν, διαλαλώντας έτσι ότι αυτό το Morgan απευθύνεται μόνον σε σκληρά καρύδια.

Το Threewheeler κατασκευάζεται σε κοπιαστική δουλειά με τα χέρια σου στην Αγγλία, όπου η Morgan απασχολεί γύρω στα 200 άτομα και παράγει περίπου 1.000 αυτοκίνητα τον χρόνο. Το τρίκυκλο είναι σημαδιακό τη βρετανική μάρκα, γιατί με ένα αντίστοιχης λογικής όχημα είχε ξεκινήσει την παραγωγή της πριν 103 χρόνια. Σήμερα αποτελεί μία εξωτική εμφάνιση, όμως εκείνη την εποχή ήταν τα τρίκυκλα κάτι συνηθισμένο, γιατί φορολογούνταν πολύ λιγότερο από τα τετράτροχα οχήματα.

Η Morgan εξέλιξε ένα μοντέρνο τρίκυκλο με τη συμπλήρωση ενός αιώνα ζωής, όμως μετά την απρόσμενη ζήτηση που είχε από το κοινό προχώρησε εδώ και πάνω από έναν χρόνο στην κατασκευή του. Ο κινητήρας παίρνει εμπρός με έναν διακόπτη όπως στα αεροπλάνα, θορυβεί σαν καϊκι, όμως μόλις πατήσεις το γκάζι πηγαίνει η ηρεμία περίπατο, ο δικύλινδρος αρχίζει και ουρλιάζει και οι δύο εξωτερικές εξατμίσεις με το λαμπερό χρώμιο γίνονται καυτές.

 

Εκεί που συναντούν 82 ίπποι μόνον 600 κιλά βάρος, προμηνύονται μεγάλες καταστάσεις και το Morgan δεν σε απογοητεύει, καθώς εκτοξεύεται προς τα εμπρός σαν πύραυλος εδάφους. Πάντως την τελική ταχύτητα των 185 χλμ./ώρα την έχουν πιάσει μόνον ελάχιστοι τολμηροί αψηφώντας το ανελέητο μαστίγωμα του αέρα και τις οδυνηρές "συγκρούσεις" με κουνούπια και άλλα ζωύφια, καθώς τα δύο γυάλινα παρμπρίζ πάνω από το κόκπιτ έχουν καθαρά διακοσμητικό χαρακτήρα.

Κατά τα άλλα, το Morgan αποδεικνύεται σε ένα μαγικό εργαλείο για μεγάλα παιδιά, με σαζμάν δανεισμένο από το Mazda MX-5, τον απίστευτο "χαρλεάδικο" ήχο του κινητήρα και μία ευελιξία και σταθερότητα στις στροφές, που σε εκπλήσσει ευχάριστα. Πάντως η αίσθηση ότι είσαι ανά πάσα στιγμή αναλώσιμος είναι πανταχού παρούσα, ιδιαίτερα όταν αρχίζει και στριγγλίζει το ένα και μοναδικό πίσω ελαστικό.

Βασικά έχεις την εντύπωση ότι οδηγείς μοτοσυκλέτα ή ότι πιλοτάρεις κάποιο κλασικό αεροπλάνο του μεσοπολέμου, γενικά πρόκειται για μία ασύγκριτη εμπειρία που δεν την βιώνεις με κανένα άλλο αυτοκίνητο. Και παρόλον ότι επένδυσε η Morgan σχεδόν μία δεκαετία στην εξέλιξή του, υπάρχουν αρκετά σημεία που απαιτούν βελτίωση και τα βρίσκουν οι ιδιοκτήτες των Threewheeler στο ελεύθερο εμπόριο.

Ένα μικρότερο τιμονάκι για παράδειγμα, κλασικά αναλογικά όργανα αντί των ψηφιακών ενδείξεων, περισσότερα διακοσμητικά από αλουμίνιο και χρώμιο, καθώς επίσης ειδικές τσάντες για τον μικροσκοπικό αποθηκευτικό χώρο πάνω από τα δύο ρεζερβουάρ και κάτω από το κάλυμμα του πίσω μέρους. Λεπτομέρειες, για ένα αυτοκίνητο που γοητεύει με την ασυνήθιστη, νοσταλγική ωριμότητα και προκαλεί μέσα σου συντριβάνια αδρεναλίνης.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!