Μπέρδεμα με τις λίστες για τα τέλη κυκλοφορίας και το ΚΤΕΟ
Μετά τις διασταυρώσεις για τον εντοπισμό των ανασφάλιστων αυτοκινήτων και το αλαλούμ που προκάλεσε, τα εμπλεκόμενα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών «παγώνουν» προς το παρόν τις επόμενες διασταυρώσεις που επρόκειτο να γίνουν μέσα στις επόμενες εβδομάδες για τον εντοπισμό και των αυτοκινήτων που δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ αλλά και των παλαιών ΙΧ που έχουν αφήσει απλήρωτα τα τέλη κυκλοφορίας.
Στην κυβέρνηση φοβούνται νέο «κάζο» και γι’ αυτό περιμένουν να δουν πρώτα πώς θα καταλήξει η ιστορία με τα ανασφάλιστα ΙΧ πριν κάνουν το επόμενο βήμα. Σε κάθε περίπτωση, αντιλαμβανόμενη τις αδυναμίες της δημόσιας διοίκησης ακόμη και να κάνει μια σωστή καταγραφή των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους, η κυβέρνηση προετοιμάζει και νέες νομοθετικές αλλαγές.
Έτσι, η διαδικασία για την κατάθεση πινακίδων, σχεδιάζεται να περάσει από τις εφορίες που έχουν σήμερα την συγκεκριμένη αρμοδιότητα, στο υπουργείο Μεταφορών. Η κατάθεση των πινακίδων θα γίνεται ταχυδρομικά ενώ στον ενδιαφερόμενο θα αποστέλλεται σχετική βεβαίωση αφού προηγηθούν οι σχετικοί έλεγχοι.
Στο υπουργείο Οικονομικών θέλουν να εκμεταλλευτούν το χρονικό περιθώριο που δόθηκε μέχρι τις 14 Ιουλίου για να ξεκαθαρίσουν ότι το δυνατόν περισσότερο τις βάσεις δεδομένων με τα αυτοκίνητα και τις μηχανές. Ήδη το υπουργείο Οικονομικών ζήτησε από τον αστυνομία το αρχείο με τα κλεμμένα ΙΧ ώστε να τα εξαιρέσει από τον κατάλογο με τα ανασφάλιστα. Επίσης, υπάρχει η εκτίμηση ότι μέχρι τις 14 Ιουλίου, χιλιάδες οδηγοί θα σπεύσουν, υπό τον φόβο του προστίμου των 250 ευρώ, είτε να θέσουν το αυτοκίνητό τους σε κανονική ακινησία, είτε να το ασφαλίσουν για να αποφύγουν τα μπλεξίματα όταν θα γίνει ξανά από την αρχή η ηλεκτρονική διασταύρωση από το υπουργείο Οικονομικών.
Υπάρχει η αισιοδοξία ότι με τη δημοσιότητα που πήρε το θέμα, θα μειωθεί αισθητά ο αριθμός των εμφανιζόμενων ως ανασφάλιστων ΙΧ και ότι ταυτόχρονα θα ξεκαθαρίσουν πολλά στα ηλεκτρονικά αρχεία του δημοσίου σχετικά με τα αυτοκίνητα. Οι εμπλεκόμενοι στην υπόθεση, εκτιμούν ότι είναι χιλιάδες οι οδηγοί που έχουν παρατήσει τα οχήματά τους σε παλαιά γκαράζ καθώς και αυτοί που έχουν στα αχρείαστα παλαιές μηχανές χωρίς όμως να έχουν κινήσει τις απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Αυτό σε συνδυασμό με τα λάθη αλλά και το γεγονός ότι δεν έγινε διασταύρωση με το αρχείο των κλεμμένων της αστυνομίας είναι που κάνει τα συναρμόδια να ελπίζουν ότι μετά τις 14 Ιουλίου θα έχουν να αντιμετωπίσουν πολύ λιγότερα από 1,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Οι ίδιοι οδηγοί και τα ίδια οχήματα που εμφανίζονται ως ανασφάλιστοι, είναι αυτοί που εμφανίζονται επίσης να μην έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ή και να έχουν αφήσει απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας προηγούμενων ετών. Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο Μεταφορών θα κοινοποιήσει, πιθανότατα μέσα στο φθινόπωρο τα πρόστιμα των 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει από ΚΤΕΟ ενώ θα βεβαιώσει και τα τέλη κυκλοφορίας σε όσους δεν έχουν πληρώσει.
Αυτή τη φορά, ο έλεγχος θα αφορά στα οχήματα που κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά πριν από το 2010. Η πρώτη διασταύρωση που έγινε προ εβδομάδων, εντόπισε 89.225 οχήματα, που ανήκουν σε 40.120 ΑΦΜ με απλήρωτα τέλη κυκλοφορίας από το 2013 έως το 2017, ύψους 8.168.213 ευρώ. Ο έλεγχος όμως έγινε σε οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από το 2010 έως το 2016 ενώ αναζητήθηκαν τέλη κυκλοφορίας από το 2013 έως το 2017.
Πηγή: thetoc.gr
ΔΙΑΒΑΣΕ ΑΚΟΜΗ:
- Παιδικά Χωριά SOS: Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού και τα 491.000 παιδιά που έχουν ανάγκη από βοήθεια
- Ντούγκας για σύλληψη Μουρτζούκου: «Φωτογράφισε τον σύντροφο της μητέρας της ως βιαστή, είναι σε άθλια ψυχολογική κατάσταση» (vid)
- Τι είναι οι «Τζέκιλ και Χάιντ» διευθυντές; Πώς επηρεάζουν την παραγωγικότητά σου