Γερμανική... εκτόξευση!
Πριν λίγες ημέρες βρήκα... ξεχασμένο στον σκληρό ένα pdf. Ήταν η περσινή έκθεση της γερμανικής ομοσπονδίας για τα 10 χρόνια που συμπληρώθηκαν από την αλλαγή πλεύσης. Από την στιγμή που οι Γερμανοί αποφάσισαν να επενδύσουν στις ακαδημίες τους και να εμπιστευτούν νέους σε ηλικία παίκτες (κάποια στιγμή αν το ζητήσετε μπορώ να γράψω πιο αναλυτικά). Μετά από τόσα χρόνια η «παραγωγή» μοιάζει ατελείωτη και φυσικά το αποκορύφωμα ήταν ο φετινός τελικός.
Η κυριαρχία, όμως, δεν περιορίζεται στο αγωνιστικό κομμάτι, αλλά και στο οικονομικό. Η νέα συμφωνία για τα τηλεοπτικά δικαιώματα, οι χορηγίες και το οικονομικό μοντέλο που ακολουθούν όλες πλέον οι ομάδες τις οδηγούν στην κορυφή. Η Ντόρτμουντ μπορεί να είχε φτάσει μία ανάσα από την καταστροφή, όμως η... ανάσταση ήρθε με πολύ δουλειά και κυρίως ηθική στην δουλειά.
Σήμερα (29/05) ανακοινώθηκε ότι η Μπάγερν ξεπέρασε την Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και είναι πλέον το Νο 1 Brand Name στον κόσμο μετά από μελέτη της Brand Finance! Οι Βαυαροί έχουν αξία περίπου 664 εκατ. ευρώ (σύμφωνα με την εταιρεία αυτό το ποσό θα έδινε όποιος ήθελε να την αγοράσει χωρίς ν υπολογίζεται η υπεραξία), με τους «κόκκινους διάβολους» να μένουν στη 2η θέση με αξία 646 εκατ. ευρώ. Δεν είναι μόνο αυτό, καθώς στο top 50 βρίσκονται 7 γερμανικές ομάδες (οι Άγγλοι έχουν 14). Ντόρτμουντ (10η), Σάλκε (11η), Αμβούργο (16η), Λεβερκούζεν (23η), Στουτγκάρδη (25η), Βόλφσμπουργκ (27η) και Βέρντερ (32η). Αν σκεφτεί κανείς, όμως, ότι τα επόμενα χρόνια η Άιντραχτ και η Γκλάντμπαχ για παράδειγμα είναι δεδομένο ότι θα περάσουν ομάδες όπως οι Στόουκ και Γουέστ Μπρομ οι ισορροπίες αλλάζουν.
Θέση 2013 | Θέση 2012 | Ομάδα | Brand Name 2013 | Brand Name 2013 | Αξιολόγηση 2013 | Αξιολόγηση 2012 |
1 | 2 | Μπάγερν | 664 | 607 | ΑΑΑ | ΑΑΑ |
2 | 1 | Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ | 646 | 658,5 | ΑΑΑ+ | ΑΑΑ+ |
3 | 3 | Ρεάλ | 479,5 | 463 | ΑΑΑ+ | ΑΑΑ+ |
4 | 4 | Μπαρτσελόνα | 441,5 | 448 | ΑΑΑ | ΑΑΑ+ |
5 | 5 | Τσέλσι | 323 | 307 | ΑΑ | ΑΑ- |
6 | 6 | Άρσεναλ | 316,5 | 300 | ΑΑ+ | ΑΑ- |
7 | 7 | Λίβερπουλ | 279 | 283 | ΑΑ | ΑΑ- |
8 | 8 | Μάντσεστερ Σίτι | 256 | 233 | ΑΑ- | ΒΒΒ+ |
9 | 9 | Μίλαν | 203 | 225,5 | ΑΑΑ- | ΑΑ+ |
10 | 11 | Ντόρτμουντ | 201 | 175 | ΑΑ | Α |
11 | 10 | Σάλκε | 200 | 205 | ΑΑ- | ΒΒΒ+ |
12 | 12 | Τότεναμ | 169 | 174 | ΑΑ | ΒΒΒ |
13 | 16 | Γιουβέντους | 139 | 123,5 | ΑΑΑ- | ΒΒΒ+ |
14 | 14 | Άγιαξ | 125 | 142 | ΑΑ | Α+ |
15 | 13 | Ίντερ | 116,5 | 166 | ΑΑ+ | ΑΑ+ |
16 | 17 | Αμβούργο | 111 | 118 | ΑΑ | ΒΒΒ |
17 | - | Γαλατάσαραϊ | 89,5 | - | Α+ | - |
18 | 15 | Μαρσέιγ | 85,7 | 130 | ΑΑ- | Α+ |
19 | 24 | Κορίνθιανς | 79,5 | 59,5 | ΑΑ | ΑΑΑ |
20 | 22 | Νάπολι | 78 | 65,5 | ΑΑ- | ΒΒΒ- |
Δείτε εδώ αναλυτικά το top 50
«Η πρόκληση πλέον για τις ομάδες της Μπουντεσλίγκα και το ίδιο το πρωτάθλημα είναι να μπορέσουν να εξάγουν το brand name τους και να εντοπίσουν τις ευκαιρίες στο εξωτερικό. Τα φθηνά εισιτήρια, η υψηλή προσέλευση θεατών, ο δημοκρατικός τρόπος ιδιοκτησίας και η προσοχή που δίνεται στα οικονομικά τώρα μοιάζει ως μία ελκυστική εναλλακτική της Πρέμιερ Λιγκ», σχολίασε ο Ντέιβιντ Χεγκ, γενικός διευθυντής της εταιρείας, δείχνοντας ότι οι Άγγλοι μπορεί να διατηρούν μεγάλο μέρος της πίτας σε ό,τι αφορά τα έσοδα, όμως οι Γερμανοί τους φτάνουν και είναι έτοιμοι να τους ξεπεράσουν.
Εκτός αυτού, μία άλλη πολύ σημαντική μελέτη, που δίνει συνέχεια και άλλη σημασία στις παραπάνω δηλώσεις είναι ότι σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Μπράουνσβαϊγκ, το μεγαλύτερο brand name εντός Γερμανίας είναι ξανά η Ντόρτμουντ (ήταν στην 1η θέση και στην αντίστοιχη περσινή έκθεση)! Το δείγμα ήταν 4.041 Γερμανοί οπαδοί, με την Μπορούσια να... μαζεύει 70,53 πόντους στους 100 και την Μπάγερν (2η) 58,84. Οι ομάδες «εξετάστηκαν» σε 11 κατηγορίες.
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί | Μεταβολή βαθμών | Μεταβολή θέσης |
1 | Ντόρτμουντ | 70,53 | +8,12 | - |
2 | Μπάγερν | 58,84 | -0,98 | - |
3 | Ζανκτ Πάουλι | 55,10 | +0,14 | +1 |
4 | Σάλκε | 53,68 | +3,25 | +2 |
5 | Λεβερκούζεν | 53,31 | +7,67 | +5 |
Εδώ αναλυτικά η λίστα
Follow me @entanovasilis
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.