Piaggio X10. Mega Scooter από τον εφευρέτη της κατηγορίας.

Γιώργος Βαρίνος
Piaggio X10. Mega Scooter από τον εφευρέτη της κατηγορίας.
Η ιστορία της Ιταλικής εταιρείας Piaggio στο χώρο των Scooter δεν χρειάζεται να την αναφέρουμε καθώς ξεκινά από το τέλος του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Η κατηγορία ξεκίνησε από την Piaggio με την Vespa και συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.

Στο χώρο των πολυτελών GT scooter πρωτοεμφανίστηκε το 1993 με το Hexagon και στη συνέχεια με το Χ9. Πλέον συνεχίζει την παράδοσή της στην συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζοντας μία νέα οικογένεια στην κατηγορία των GT scooter, δίνοντας κυρίως έμφαση στην πολυτέλεια, την άνεση και χρηστικότητα, την ασφάλεια και φυσικά τις επιδόσεις.

Το Χ10 αποτελεί την αφαιρετική έκφραση της σχεδιαστικής φιλοσοφίας Piaggio. Η εξέλιξη της κατηγορίας GT scooter προάγει εξίσου πρωτοποριακό στυλ: κοίλες και καμπύλες επιφάνειες εναλλάσσονται αρμονικά μεταξύ τους σε μια αυθεντική κυματοειδής κίνηση και ενισχυόμενες από τη σατινέ λωρίδα που διατρέχει κατά μήκος το όχημα, προσδίδουν μια αίσθηση ισχύος και δυναμισμού. Το πίσω μέρος ξεχωρίζει σχεδιαστικά από την ουρά, εμπνευσμένη από τον κόσμο των κουπέ αυτοκινήτων, η οποία δένει αρμονικά με τις γραμμές και τα πλαϊνά του οχήματος. Η βαφή όλου του οχήματος που αποτελεί μοναδικό στοιχείο της κατηγορίας, ενισχύει περαιτέρω την συμπαγή και δυναμική εμφάνιση του X10.

To εξαιρετικό επίπεδο σχεδίασης αλλά και τεχνολογίας κάνουν το X10 σύμβολο υπεροχής στην κατηγορία του: οι κομψές σατινέ λεπτομέρειες διατρέχουν όλο το μήκος του οχήματος και του χαρίζουν μια αίσθηση δυναμισμού. Το X10 δανείζεται στοιχεία από το χώρο του αυτοκινήτου και υψηλής ποιότητας υλικά που αποπνέουν πολυτέλεια και άνεση. Επιπλέον διαθέτει το πιο προηγμένο σύστημα φωτισμού, τεχνολογία LED strip, που εμφανίζεται πρώτη φορά στον κόσμο των σκούτερ και παράγει συνεχόμενη δέσμη φωτισμού. Μπροστά βρίσκονται 3 φωτιστικά σώματα, 2 ανακλαστικές επιφάνειες για τη χαμηλή σκάλα και μία κεντρική πολυελλειπτική για την μεγάλη σκάλα που πλαισιώνεται από μία κομψή λωρίδα LED φώτων ημέρας, προσφέροντας 10% καλύτερη απόδοση από ένα συμβατικό όχημα της κατηγορίας.

To X10 προσφέρει απαράμιλλη άνεση, μοναδική εργονομία και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους. Το μεγάλο μετατρόχιο τοποθετεί το Χ10 ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό. Ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μια όρθια στάση οδήγησης για αστική μετακίνηση, ή να προεκτείνει τα πόδια του για πιο τουριστική θέση, αφήνοντας αρκετό χώρο για τον συνεπιβάτη. Η προστασία ποδιών και ο ανεμοθώρακας έχουν διαμορφωθεί μετά από μία σειρά αεροδυναμικών δοκιμών, ώστε να εξασφαλίζουν για τον αναβάτη την απόλυτη προστασία από το εξωτερικό περιβάλλον. Η μεγάλη σέλα προσφέρει ρύθμιση στήριξης της μέσης και απαράμιλλη άνεση, ενώ είναι σχεδιασμένη ώστε να περιορίσει τη διαφορά ύψους και την απόσταση των ποδιών μεταξύ των επιβατών. Οι μεγάλες και εργονομικές χειρολαβές βελτιώνουν περαιτέρω την άνεση του συνεπιβάτη. Με ύψος σέλας μόλις 760 χιλιοστά, ο αναβάτης μπορεί να ελέγχει ακόμη καλύτερα το όχημά του σε συνθήκες κίνησης, όπου το σταμάτημα είναι πολύ συχνό. Το στήριγμα ποδιών έχει μήκος περισσότερο από 1 μέτρο, το μεγαλύτερο της κατηγορίας, ενώ διαθέτει λαστιχένια αντιολισθητική επένδυση.

Το Piaggio X10 συνδυάζει μοναδικά το στυλ με τη λειτουργικότητα. Ανασηκώνοντας τη σέλα, που κρατιέται ανοικτή χάρη σε ένα πρακτικό σύστημα με αμορτισέρ, αποκαλύπτεται ένας μεγάλος αποθηκευτικός χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει άνετα δύο ανοιγόμενα κράνη στην έκδοση Χ10 350, ενώ η έκδοση Χ10 500 φιλοξενεί ένα ανοιγόμενο και ένα demi-jet κράνος. Ο πλούσιος φωτισμός, το σύστημα συγκράτησης του καθίσματος και η εσωτερική επένδυση του χώρου αποσκευών, το καθιστούν τόσο καλά εξοπλισμένο και λειτουργικό που συγκρίνεται με το χώρο αποσκευών πολυτελών αυτοκινήτων. Τα όργανα είναι αντάξια ενός premium αυτοκινήτου. Διαθέτει 2 μεγάλα όργανα με μπλε φωτισμό, 10 ενδεικτικές λυχνίες και πίνακα οργάνων με οθόνη LCD 4 ιντσών με υπολογιστή ταξιδίου που εμφανίζει όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Το πίσω μέρος της ποδιάς φιλοξενεί 3 αποθηκευτικούς χώρους, έναν στο κέντρο και δύο στα πλαϊνά, ο ένας εκ των οποίων έχει και θύρα USB. Επιπλέον, με το Piaggio Multimedia Platform έχετε τη δυνατότητα να συνδέσετε στο X10 το Smartphone σας και να έχετε πρόσβαση σε ένα μεγάλο όγκο πληροφοριών για ακόμη πιο ασφαλή και άνετη οδήγηση.

Επιλέξτε ανάμεσα στην έκδοση 350 ή 500 cc. Και οι δύο εκδόσεις είναι τετραβάλβιδες και συνδυάζουν αρμονικά τις επιδόσεις με την οικονομία καυσίμου. Πιο συγκεκριμένα, η έκδοση των 350 cc αποτελεί τον καλύτερο συνδυασμό
απόδοσης ενός κινητήρα 400 cc, αλλά με τα λειτουργικά έξοδα ενός κινητήρα των 300 cc. Οι μηχανικοί της Piaggio έχουν επικεντρωθεί σε εξελιγμένες τεχνικές λύσεις - όπως τα “κοκοράκια” που διαθέτουν ρουλεμάν, τα καπελώτα, το ξηρό κάρτερ λίπανσης, τον πολύδισκο φυγοκεντρικό συμπλέκτη - και τις δύο διαφορετικές χαρτογραφήσεις. Ολα αυτά εγγυώνται κορυφαία απόδοση και χαμηλό λειτουργικό κόστος. Τα αμορτισέρ του συστήματος ανάρτησης έχουν σχεδιαστεί ώστε να συνδυάζεται η μέγιστη δυνατή άνεση με την οδηγική ευχαρίστηση. Επιπλέον, το Χ10 500 διαθέτει ένα προοδευτικό πίσω αμορτισέρ με συνεχώς μεταβαλλόμενη ηλεκτρική ρύθμιση προφόρτισης για τη βελτιστοποίηση της ρύθμισης του οχήματος σε σχέση με το φορτίο και το στυλ οδήγησης.

Το Χ10 θέτει τον όρο ασφάλεια σε νέα βάση. Διαθέτει συνδυασμένο σύστημα πέδησης, δισκόφρενο μπροστά 280 χιλιοστών και πίσω 240 χιλιοστών, ABS και traction control ASR που προσφέρει μέγιστη πρόσφυση και την μικρότερη απόσταση ακινητοποίησης, προσδίδοντας τέλειο έλεγχο του οχήματος ακόμη και στις πιο απαιτητικές συνθήκες. Η τεχνολογία επιτρέπει στους αισθητήρες να επικοινωνούν με μια 3-κάναλη υδραυλική μονάδα ελέγχου, η οποία ενεργοποιεί το σύστημα ABS, αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών κι εξασφαλίζει ένα σταθερό και αποτελεσματικό φρενάρισμα με κρατήματα ακόμη και σε επιφάνειες χαμηλού συντελεστή τριβής. Και στις δύο εκδόσεις (350 cc και 500 cc), το χειρόφρενο ενεργοποιείται αυτόματα όταν χρησιμοποιείται το πλαϊνό σταντ, αποτρέποντας την πτώση του οχήματος κατά τη στάθμευσή του.

To Χ10 παραμένει μια από τις κορυφαίες επιλογές της κατηγορίας αν και παρουσιάστηκε το 2012. Αν ενδιαφέρεστε για μια εναλλακτική πρόταση μετακίνησης με στυλ τότε θα πρέπει οπωσδήποτε να τοποθετήσετε στις επιλογές σας την πολυτελή πρόταση της Piaggio!

www.gr.piaggio.com

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!