Οι αλλαγές της Formula1

Νίκος Τσιώκος
Οι αλλαγές της Formula1
Η Formula1 έχει μπει σε μια νέα εποχή και το gazzetta.gr παρουσιάζει όλες τις αλλαγές που έχουν γίνει ενόψει της πρεμιέρας της Αυστραλίας.

Η προετοιμασία των ομάδων και των πιλότων της Formula1 φτάνει στο τέλος της, καθώς από το προσεχές Σαββατοκύριακο ξεκινάει η νέα σεζόν. Αυτή αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς οι αλλαγές σε τεχνικούς και όχι μόνο κανονισμούς είναι πάρα πολλές.

Η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού έχει μπει σε μια νέα εποχή αλλάζοντας σελίδα στην ιστορία της, καθώς σχεδόν τα πάντα είναι διαφορετικά, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά το τεχνικό κομμάτι. Ας δούμε, όμως, μία-μία τις αλλαγές που έχουν γίνει ξεκινώντας από τις πιο βασικές, που είναι στους κινητήρες.

Οι κινητήρες

Οι V6 1.6 λίτρων τούρμπο αντικατέστησαν τους V8 2.4 λίτρων, κάτι που φέρνει τις περισσότερες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς. Το όριο των στροφών θα είναι 15.000 σ.α.λ αντί για 17.000, με τον κάθε κινητήρα να ζυγίζει μέχρι και 145 κιλά, ενώ για φέτος θα διατίθενται πέντε στις ομάδες αντί για οχτώ, που ήταν μέχρι πέρυσι, ενώ σε περίπτωση αντικατάστασης εξαρτήματος, όπως τούρμπο ή γεννήτρια η ποινή θα είναι 5-10 θέσεις και 20 αν οι μηχανικοί μιας ομάδας αναγκαστούν να αλλάξουν όλο το σύνολο.

 

Επίσης, ο στροβιλοσυμπιεστής θα είναι μονού σταδίου (single stage compressor), τη στιγμή που η ροή καυσίμου θα είναι μέχρι 100 κιλά ανά ώρα, με τη μέγιστη ποσότητα για έναν αγώνα να πέφτει στα 100 λίτρα, κάτι που εξοικονομεί καύσιμο μέχρι 30% σε σύγκριση με τους V8. Από εκεί και πέρα, με δεδομένες τις αλλαγές διαφοροποιείται και το σύστημα KERS (σύστημα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας).

Αυτό, πλέον, έχει διασπαστεί και αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες, τον Motor Generator Unit-Kinetic και τον Motor Generator Unit-Heat. Ο πρώτος μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική κατά το φρενάρισμα, ενώ ο δεύτερος τη θερμότητα σε ηλεκτρική όντας συνδεδεμένος με το τούρμπο. Ωστόσο, όλο το υβριδικό σύστημα μαζί με τις μπαταρίες θα πρέπει να ζυγίζει από 20 έως 25 κιλά.

Το κιβώτιο και οι αεροτομές

Και περνάμε στο κιβώτιο ταχυτήτων και στις αεροτομές. Το κιβώτιο θα είναι ημιαυτόματα με οχτώ σχέσεις αντί για εφτά, με την κλιμάκωσή του να προεπιλέγεται από την αρχή της σεζόν και τις ομάδες να δικαιούνται μόνο μία αλλαγή κατά τη διάρκεια αυτής, ενώ η FIA θα διαθέσει τέσσερα κιβώτια σε κάθε ομάδα για όλη τη χρονιά.

Όσον αφορά τις αεροτομές, το πλάτος μειώθηκε από τα 18 εκατοστά στα 16,5, η άκρη του ρύγχους χαμήλωσε από τα 55 εκατοστά στα 18,5 και το ύψος της βάσης, όπου ενώνεται το ρύγχος με το υπόλοιπο μονοθέσιο μειώθηκε από τα 62,5 εκατοστά στα 52,5.

Έτσι, καταλαβαίνει κανείς πόση δουλειά είχαν φέτος οι μηχανικοί των ομάδων από τον περασμένο Νοέμβριο, όταν και ολοκληρώθηκε το περσινό πρωτάθλημα. Ακόμη, το βάρος των μονοθεσίων αυξήθηκε από τα 642 στα 691 κιλά, τη στιγμή που οι δύο εξατμίσεις έγιναν μία, με αυτή θα είναι στο κέντρο του πίσω μέρους.

Τα ελαστικά

Αλλαγές, όμως, υπήρξαν και στα ελαστικά της Pirelli, τα οποία φέτος έχουν μία νέα δομή και είναι ελαφρώς πιο σκληρά από αυτά που χρησιμοποιήθηκαν πέρυσι. Η πολύ μαλακή γόμα (κόκκινη) έχει εξελιχθεί στην κατανομή πίεσης αποτυπώματος και θερμοκρασίας, κάτι που βελτιώνει την πρόσφυση και τη συμπεριφορά.

Η μαλακή (κίτρινη) δίνει πλεονέκτημα στην εκκίνηση του αγώνα, αλλά και στο φινάλε έχοντας καλές επιδόσεις στην ταχύτητα. Η μέση (λευκή) είναι η μοναδική που... μοιράζει ισάξια την επίδοση και την αντοχή όντας η καταλληλότερη για πίστες με υψηλές ταχύτητες και φορτία. Η σκληρή (πορτοκαλί) έχει μεγαλύτερο χρόνο προθέρμανσης, μέγιστη αντοχή και μειωμένη αεροδυναμική.

Η ενδιάμεση (πράσινη) μπορεί να αποβάλει σχεδόν 25 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο με μέγιστη ταχύτητα και να χρησιμοποιηθεί τόσο σε βρεγμένο, όσο και σε σιρκουί που στεγνώνει. Η βρόχινη έχει τη δυνατότητα να αποβάλει 65 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο με τελική ταχύτητα, ανασχεδιασμένο πίσω πέλμα για περαιτέρω μείωση της υδρολίσθησης και είναι η κατάλληλη ακόμα και για αγώνα σε... ποικιλία συνθηκών.

Διπλασιασμός και τρόπαιο pole position

Από εκεί και πέρα, έχουν αλλάξει πολλά σε ό,τι αφορά το πρωτάθλημα, τους πιλότους, τις ποινές, καθώς και τις pole position. Πιο συγκεκριμένα, έχει γίνει μεγάλος ντόρος για τον διπλασιασμό των βαθμών στο τελευταίο Γκραν Πρι της σεζόν, με όσους τερματίζουν εντός της δεκάδας να παίρνουν διπλούς βαθμούς (50 αντί για 25, 36 αντί για 18, 30 αντί για 15 κ.ο.κ.).

Σε ό,τι έχει να κάνει με τις ποινές, προαναφέραμε τι γίνεται σε αλλαγή κινητήρων ή κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ οι αγωνοδίκες θα έχουν το δικαίωμα να τιμωρούν τους πιλότους με ποινές πέντε δευτερολέπτων για μικροπαραβιάσεις, τη στιγμή που μπαίνουν στο πρωτάθλημα οι βαθμοί ποινής. Όποιος φτάσει τους 12 σε διάστημα 12 μηνών, τότε δε θα του επιτρέπεται να συμμετάσχει σε ένα Γκραν Πρι.

Ακόμη, οι πιλότοι επέλεξαν οι ίδιοι τους αριθμούς τους από το 2 έως το 99, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να παίρνει το 1 και τον αριθμό να διακρίνεται στο μονοθέσιο και στο κράνος του κάθε πιλότου, τη στιγμή που όποιος έχει τις περισσότερες pole position θα παίρνει ένα ξεχωριστό τρόπαιο, με αυτόν που έχει περισσότερα πλασαρίσματα στη δεύτερη θέση να το κατακτά σε ενδεχόμενο ισοπαλίας.

Τέλος, οι ομάδες έχουν τη δυνατότητα στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής να τρέχουν και με τους τέσσερις πιλότους τους (δύο βασικούς και δύο δοκιμαστές). Με αυτόν τον τρόπο, η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου ελπίζει να κάνει πολύ πιο ανταγωνιστικό το πρωτάθλημα παράλληλα με τη μείωση του κόστους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!