ΑΕΚ: Ζωγραφίζοντας φαντάσματα με έναν μετρ

ΑΕΚ: Ζωγραφίζοντας φαντάσματα με έναν μετρ

Μιχάλης Γκιουλένογλου Μιχάλης Γκιουλένογλου
ΑΕΚ: Ζωγραφίζοντας φαντάσματα με έναν μετρ

bet365

Ο Μιχάλης Γκιουλένογλου αντίκρισε τη δημιουργική ιδέα του Ζοάν Πλάθα, με ένα πελώριο χαμόγελο, ίδιο με αυτό που είχαν οι άνθρωποι της ΑΕΚ, ενώ έβαφαν τους τοίχους του γηπέδου στα Άνω Λιόσια. Και ψάχνει το... φάντασμα που ζωγράφισε ο νέος προπονητής της Ένωσης.

Μία πινελιά κίτρινου. Και άλλη μία μαύρου. Η επιλογή των χρωμάτων ήταν αυστηρή. Το κιτρινόμαυρο είναι η ΑΕΚ. Μερικές σκόρπιες λέξεις. Κάποιες ζωγραφιές. Και τα πρόσωπα των παικτών, του προπονητικού επιτελείου και των ανθρώπων της Ένωσης, γέμισαν από πελώρια χαμόγελα. Σχεδόν παιδικά.

Αυτός ήταν και ο σκοπός του Ζοάν Πλάθα. Να γίνουν ξανά παιδιά. Μόλις αντίκρισα τις φωτογραφίες από το εγχείρημα στους τοίχους του γηπέδου στα Άνω Λιόσια, σκέφτηκαν πως πρέπει να υπάρχει μία ιστορία, πίσω από την ιστορία.

Η λογική υπαγορεύει πως ο Πλάθα το έχει πράξει ξανά. Το σχεδίασε με προσοχή, οι συνεργάτες του το γνώριζαν, όχι όμως και οι υπόλοιποι.

Και το φινάλε της προπόνησης τους έφερε με ένα πινέλο στο χέρι. Και τη φαντασία ελεύθερη. Δεν είναι τυχαία η αναφορά του Πλάθα ως (προπονητικού) μετρ. Η κίνησή του δεν είναι συνηθισμένη. Ίσως αν την έκανε άλλος, να είχε παρεξηγηθεί. Ο Πλάθα, ωστόσο έχει κερδίσει το δικαίωμα του. Μετά από τόσα χρόνια στους πάγκους.

Και η κίνησή του να ζητήσει από τους κιτρινόμαυρους να γεμίσουν τους τοίχους με ό,τι ήθελαν έχει το σκοπό της. Κάθε φορά που οι παίκτες θα μπαίνουν στο γήπεδο στα Άνω Λιόσια, θα ξέρουν ότι είναι ο δικός τους χώρος.

Ο καθένας θέλησε να γράψει ή να απεικονίσει κάτι δικό του. Για παράδειγμα, ο Γιάννης Κουζέλογλου θέλησε να γράψει κάτι για τον αδικοχαμένο και αγαπημένο του φίλο, τον Αλέξανδρο Βαρυτιμιάδη.

Οι περισσότεροι ξένοι παίκτες της Ένωσης έγραψαν μηνύματα εμψύχωσης. Όπως ο Δημήτρης Φλιώνης, με την ατάκα «Τόλμησε να είσαι υπέροχος». Την κοσμεί και η υπογραφή του, άλλωστε. Ενώ στη διαδικασία συμμετέχει και ο υπεύθυνος επικοινωνίας της ΚΑΕ, Γιώργος Νικολάου με το σχέδιό του να παραπέμπει σε μία (κανονική) Αγιά Σοφιά.

Αυτό ζητούσε ο Πλάθα. Την ελευθερία και τη χημεία. Και την πήρε με τον τρόπο που ήθελε. Μέσα από την ηρεμία που έχει ζητήσει απ' όλους, από την πρώτη στιγμή. Ηρεμία στο παρκέ. Ηρεμία στον πάγκο. Ηρεμία παντού. Υπάρχει καλύτερος τρόπος να εκφράσει την ηρεμία από τη ζωγραφική;

Το φάντασμα του... Φάντομ

Ο Καταλανός τεχνικός θέλησε να ζωγραφίσει ένα φάντασμα. Μία αναφορά στο Φάντομ, τον εμβληματικό φροντιστή της ΑΕΚ, με τη ζωγραφιά να γίνεται έξω από την πόρτα που είναι το «γραφείο» του Γιώργου Σταθόπουλου, στο χώρο που είναι όλα τα απαραίτητα υλικά για να λειτουργήσει μία ομάδα.

Ξέρετε, πολλές φορές οι περισσότεροι θεωρούν τον φροντιστή ως τον τελευταίο τροχό της αμάξης. Δεν είναι. Ίσως είναι ο πιο πολύτιμος σε μία ομάδα και σίγουρα ο πιο αγαπητός των παικτών. Και ο Πλάθα επέλεξε να κάνει κάτι για τον φροντιστή της ομάδας του. Ίσως για να δείξει πως όλοι έχουν (και πρέπει να έχουν) σημασία.

Το μόνο σίγουρο είναι πως η κίνηση του Πλάθα αποσκοπεί στη δημιουργία «χημείας». Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, αρκετοί δημιούργησαν και ομάδες, αυτό ακριβώς που ψάχνει ο Πλάθα και στο παρκέ.

Η αλήθεια είναι πως οι περισσότεροι παίκτες (αν όχι όλοι) δεν είχαν ζήσει ανάλογη εμπειρία στο παρελθόν. Αλλά όλοι τη διασκέδασαν. Και ο Πλάθα που έχει κερδίσει τον τίτλο ενός (προπονητικού) μετρ, ίσως έχει και άλλα τέτοια όμορφα τρικ στο... μανίκι του.

Το μόνο σίγουρο είναι ο άλλοτε προπονητής της Μάλαγα είναι υποχρεωμένος να βρει τρόπους να συνδέσει μία ομάδα γεμάτη από μία ντουζίνα νέων παικτών. Και ποιος ξέρει, ίσως η στιγμή που ζωγράφιζε ένα φάντασμα να αποδειχτεί ως κομβική μέσα στη σεζόν. Για όλους στην ΑΕΚ.

@Photo credits: INTIME

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Μιχάλης Γκιουλένογλου
Μιχάλης Γκιουλένογλου

Πώς μπορεί κάποιος να μεταπηδήσει μετά από χρόνια στο ρεπορτάζ του μπάσκετ, από το χώρο του ποδοσφαίρου; Πληροφορίες εντός. Το μπάσκετ ήταν για πάρα πολλά χρόνια στη ζωή μου. Παίζοντας. Στην πρώτη μεγάλη επαγγελματική μου ευκαιρία, στο ΕΘΝΟΣ και στο θρυλικό ΕΘΝΟΣΠΟΡ, το μακρινό 2002, υπήρχε χώρος μόνο στο ποδόσφαιρο. Εκεί γνώρισα τον κόσμο του ρεπορτάζ με ομάδες όπως η Προοδευτική, η Κέρκυρα, η Λάρισα και η Ξάνθη. Το μπασκετικό ρεπορτάζ μπήκε στη ζωή μου όταν μεταπήδησα στην εφημερίδα GoalNews, ενώ μετά από σύντομο πέρασμα από την ιστοσελίδα Sportime.gr και το Athletestories.gr, ο δρόμος με οδήγησε στο Gazzetta.gr., από τον Οκτώβριο του 2020 μέχρι σήμερα.