Ολυμπιακός: Το τέλος του δρόμου

Ολυμπιακός: Το τέλος του δρόμου
Ο Κωνσταντίνος Μελάγιες σχολιάζει τη δεύτερη νίκη του Ολυμπιακού επί του Παναθηναϊκού, τις μικρές προσαρμογές των Μπαρτζώκα και Αταμάν καθώς επίσης και την περιβόητη φάση με το καλάθι του Κάνααν.

Ο Ολυμπιακός πήρε και τη δεύτερη νίκη στους τελικούς του ελληνικού πρωταθλήματος και ουσιαστικά με αυτό τον τρόπο υπερασπίστηκε το break στην πρώτη αναμέτρηση στο ΟΑΚΑ. Το 2-0 του δίνει ισχυρό προβάδισμα για το τρίτο διαδοχικό νταμπλ, αλλά ακόμη δεν δικαιούται να πανηγυρίζει. Κι αν το κάνει θα είναι λάθος.

Χαρούμενοι μπορούν να είναι οι Πειραιώτες, ικανοποιημένοι μπορούν να είναι, αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να πανηγυρίζουν. Μία φορά έχει γυρίσει σειρά στην Ελλάδα από 2-0 και το θύμα φορούσε ερυθρόλευκα. Ο Παναθηναϊκός εμφανίστηκε βελτιωμένος και έβγαλε μεγάλη αντίδραση κάτι το οποίο δεδομένα θα επαναλάβει στο τρίτο ματς (και βλέπουμε). Το πρωτάθλημα δεν έχει κριθεί, αλλά κακά τα ψέμματα μοιάζει δύσκολο να επικρατήσουν τρεις φορές σε διάστημα πέντε ημερών. Δεν είναι αδύνατο, αλλά σίγουρα είναι δύσκολο.

Αυτό το οποίο δεν περίμενα ήταν να δω τόσο ωραίο μπάσκετ αυτή την εποχή. Με τους παίκτες να αγγίζουν τα όρια της εξάντλησης. Βέβαια κανέναν δεν ενδιαφέρει το θέαμα και η ποιότητα παρά μόνο η ουσία. Η νίκη δηλαδή.

Οι προσαρμογές σε σχέση με το Game 1

Με μία μέρα να μεσολαβεί θα ήταν αδύνατον να δούμε σημαντικές αλλαγές από παιχνίδι σε παιχνίδι. Ετσι κι αλλιώς ο Μπαρτζώκας γνωρίζει απ’ έξω κι ανακατωτά τον Παναθηναϊκό κι ο Αταμάν τον Ολυμπιακό. Δε θα μπορούσαν να αλλάξουν πράγματα σε μεγάλο βαθμό.

Για την ακρίβεια προσπάθησαν απλά να εκπλήξουν τον αντίπαλο για μερικές κατοχές μέχρι να γίνουν αντιληπτές και να προσαρμοστούν οι παίκτες στο παρκέ.

Ο Αταμάν για παράδειγμα έκανε δύο προσαρμογές. Η πρώτη είχε να κάνει με την αρχική πεντάδα εκεί όπου εμφάνισε τον Σλούκα, τον Ερνανγκόμεθ και τον Μπαλτσερόφσκι που δύο μέρες νωρίτερα ήταν εκτός αποστολής. Ο Τούρκος το έκανε αυτό για να φθείρει ο Πολωνός τον Μιλουτίνοφ, αλλά δεν του βγήκε. Ο Σέρβος έφθειρε τον Πολωνό και μάλιστα εύκολα. Η παρουσία του Ερνανγκόμεθ μάλλον επηρέασε τον Μήτογλου. Ο Ελληνας φόργουοντ δεν είναι συνηθισμένος να μπαίνει από τον πάγκο και δεν κατάφερε ποτέ να βρει ρυθμό. Τελικά από αυτή την προσαρμογή μόνο ο Σλούκας βγήκε στον Τούρκο γιατί ειδικά στην πρώτη περίοδο ήταν καταπληκτικός και στην εκτέλεση και στο «διάβασμα».

Η δεύτερη προσαρμογή του Αταμάν έγινε νωρίς στην τελευταία περίοδο όταν έπαιξε με Ερνανγκόμεθ και Μήτογλου για δίδυμο ψηλών. Με το σχήμα δηλαδή που είχε επικρατήσει στο ΣΕΦ για την κανονική διάρκεια της Λίγκας. Ούτε αυτό του βγήκε. Ο Μιλουτίνοφ πήρε την μπάλα κοντά στο καλάθι και ακολούθησε ένα «γκολ φάουλ» του Πίτερς από το low post και σε ένα δίλεπτο επέστρεψε ο Λεσόρ στο παρκέ.

Ο Μπαρτζώκας δεν άλλαξε κάτι παρά μόνο στο τελευταίο πεντάλεπτο. Με τη διαφορά στο +8 συνήθως περνάει τον Πίτερς στον πάγκο και τον Παπανικολάου στο «4» αναζητώντας 2-3 καλές άμυνες. Αυτό χρειαζόταν και χθες το βράδυ σε εκείνο το σημείο της αναμέτρησης, αλλά προτίμησε να βγάλει τον «Παπ» και να κρατήσει στο παρκέ τον Πίτερς. Εκ του αποτελέσματος δικαιώθηκε.

Ο Ολυμπιακός σημάδεψε αρκετά τους Ναν και Σλούκα

Κάθε ομάδα έχει αδυναμίες στο παιχνίδι της. Ο Παναθηναϊκός προσπάθησε να σημαδέψει αρκετά τον Πίτερς τον οποίο υποχρέωνε μετά από αλλαγές στα σκριν να μαρκάρει τον πιο γρήγορο Ναν. Υπήρξαν κέρδη, αλλά υπήρξαν και φάσεις που πέρασαν χωρίς ουσία.

Ο Μπαρτζώκας σημάδεψε αρκετά τους Ναν και Σλούκα. Τα δύο γκαρντ των «πράσινων» έπαιξαν αρκετή ώρα και ταυτόχρονα και με την κούραση που έχει συσσωρευτεί,παρουσιάστηκαν αρκετά ευάλωτοι στα αμυντικά τους καθήκοντα. Ειδικά ο Αμερικανός ξόδευε όλη την ενέργεια στην επίθεση και στην άμυνα δε βοηθούσε με αποτέλεσμα ο Γουίλιαμς Γκος κυρίως να τον περνάει συνέχεια σε καταστάσεις «iso». Κάποια στιγμή στο 33-34 του ματς απηύδησε ο Γκραντ και πήγε αυτός πάνω στον Γκος στέλνοντας τον Ναν στον Παπανικολάου.

Επίσης αρκετές φορές ο παίκτης (Γουόκαπ ή Γκος) που μάρκαρε ένας εκ των δύο, κατέβαινε στο low post και είτε δημιουργούσε συνθήκες να σκοράρει ο ίδιος είτε να σκοράρει κάποιος συμπαίκτης του. Ο Ολυμπιακός πήρε πράγματα από το low post παιχνίδι των κοντών του.

Λεσόρ

Ο Παναθηναϊκός έβγαλε τρομερή ενέργεια και το σκριν στην κορυφή

Οι «πράσινοι» παρουσιάστηκαν πολύ καλύτεροι σε σχέση με τον πρώτο τελικό. Και πιο συγκεντρωμένοι και με μεγαλύτερη ενέργεια. Ειδικά ο Λεσόρ ήταν καταπληκτικός και δημιούργησε πολλά προβλήματα στην «ερυθρόλευκη» άμυνα ειδικά με αντίπαλο τον Πετρούσεφ. Όταν κουράστηκε ο Γάλλος δεν βρέθηκε ένας συμπαραστάτης, ειδικά στο τελευταίο πεντάλεπτο.

Επίσης μου έκανε εντύπωση μία απλή κίνηση που έτρεξαν αρκετές φορές είτε με τον Ναν είτε με τον Σλούκα. Ο Λεσόρ του έδινε ένα σκριν πολύ ψηλά (περίπου στα 9-10 μέτρα) και το έκανε με την πλάτη στο καλάθι. Δεν επέλεγε πλευρά δηλαδή. Με αυτόν τον τρόπο αφενός μπέρδευε τον αμυντικό για το αν έπρεπε να το σπάσει από δεξιά ή από αριστερά, αλλά κυρίως έδινε την ευκαιρία στον παίκτη με την μπάλα να επιτεθεί κάθετα με αρκετό χώρο για 2-3 ντρίμπλες παίρνοντας φόρα για να εκτελέσει. Ο Σλούκας σταμάτησε δύο φορές και σούταρε για τρεις, ο Ναν και τρίποντα εκτέλεσε με αυτόν τον τρόπο και ντράιβ.

Σλούκας

Το καταιγιστικό τρίτο δεκάλεπτο

Το ματς κρίθηκε σε σημαντικό βαθμό στην τρίτη περίοδο στην οποία ο Ολυμπιακός βρέθηκε στο +14 παίζοντας εκπληκτικό μπάσκετ. Ο Γουόκαπ έκλεβε τις μπάλες όποτε ήθελε, ο Μιλουτίνοφ με τον Πίτερς δεν έχαναν ριμπάουντ και ο Κάνααν με τον Παπανικολάου σπάνια αστοχούσαν από όπου κι αν σηκώνονταν να σουτάρουν.

Στα δικά μου μάτια ο ρυθμός της αναμέτρησης άλλαξε όταν ο Σλούκας πήγε να διαμαρτυρηθεί στην Τσαρούχα για την τεχνική ποινή την οποία χρέωσε τον Ναν. Ο κόσμος ξεσηκώθηκε, ο Σλούκας έδειξε το έβδομο αστέρι στο σήμα της ομάδας του και εκεί διαφοροποιήθηκε η ένταση του παιχνιδιού.

Ακολούθησε ένα τρομακτικό διάστημα 4-5 λεπτών στο οποίο ο Ολυμπιακός «έκρυψε» τη μπάλα και ο Παναθηναϊκός βγήκε από το πλάνο του. Ορθώς πήγε ο Σλούκας να υπερασπιστεί τον συμπαίκτη του, αλλά θα μπορούσε να μεταφέρει την άποψή του στην διαιτητή για την απόφασή της με διαφορετικό τρόπο.

Οι τελικοί έχουν δρόμο. Αν γίνει το 2-1 την Δευτέρα, ο Παναθηναϊκός θα παίξει τα ρέστα του στο ΣΕΦ στο Game 4. Μέχρι τότε θα ζούμε την ένταση εκτός των τεσσάρων γραμμών. Ο ιδιοκτήτης του Παναθηναϊκού έβρισε διαιτητές, υπουργούς, ΕΟΚ προσμένοντας τέταρτο παιχνίδι με δική του παρουσία στο ΣΕΦ. Ο Ολυμπιακός από την πλευρά του τον κατήγγειλε ζητώντας να τιμωρηθεί και βρισκόμαστε ακόμη στην αρχή νομίζω.

Κανααν

Η φάση με το αμφισβητούμενο καλάθι του Κάνααν

Ξεκινάω από το εξής… Είναι τραγικό εν έτη 2024 να μην δείχνει κανάλι το replay μίας τόσο σημαντικής φάσης. Δεν είδε ποτέ ο κόσμος αν η μπάλα στο 76-70 είχε φύγει από τα χέρια του Κάνααν ή όχι. Επιστέγασμα της΄γενικά φτωχής κάλυψης του φετινού πρωταθλήματος από την ΕΡΤ

Το είδα μετά στην τηλεόραση παγώνοντας την εικόνα. Το καλάθι ήταν οριακά εκπρόθεσμο. Οι διαιτητές σε διοργανώσεις της FIBA δεν έχουν το δικαίωμα να πάνε στο instant replay παρά μόνο στο τελευταίο δίλεπτο ή αν ζητηθεί challenge. Ο Αταμάν το είχε ξοδέψει στην πρώτη περίοδο σε μία εντελώς αχρείαστη φάση και έτσι ορθώς δεν σταμάτησε ο αγώνας. Αν το ματς ήταν για την Euroleague, οι διαιτητές είχαν το δικαίωμα να διακόψουν και να πάνε να το δουν.

Επίσης για να μαθαίνουμε και κανονισμούς. Δεν παίζει ρόλο αν έχει μηδενίσει το χρονόμετρο σε αυτές τις φάσεις, αλλά αν έχει ανάψει το led φως γύρω από το ταμπλό. Οριακά εκπρόθεσμο πάντως το καλάθι του Κάνααν.

ΥΓ: Ο Μπαρτζώκας είναι αδιανόητα ήρεμος στους δύο τελικούς και με αυτόν τον τρόπο βοηθάει περισσότερο τους παίκτες του.

ΥΓ 2: Ο Σλούκας ακούει τα χειρότερα στο ΣΕΦ. Ο Μπαρτζώκας εδώ και τρία χρόνια ακούει τα χειρότερα στο ΟΑΚΑ. Να δω μια φορά τους διαιτητές να πάνε μέσα στα αποδυτήρια. Αντιθέτως το κάνουν αν βρίσουν με τον χειρότερο τρόπο τους ίδιους. Εντελώς αχρείαστη η ένταση στα τελευταία δευτερόλεπτα, αλλά τους δικαιολογώ γιατί τελειώνει η σεζόν, υπάρχει κούραση σωματική και πνευματική και κρίνεται ένας τίτλος.

ΥΓ 3: Σε δεύτερο τελικό ο Μπαρτζώκας παίρνει πράγματα από πολλούς παίκτες του σε αντίθεση με τον Αταμάν που δεν βρίσκει προσφορά από πολλούς.

ΥΓ 4: Η Εθνική βλέπω να πληρώνει τη... νύφη.

@Photo credits: eurokinissi

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Κωνσταντίνος Μελάγιες
Κωνσταντίνος Μελάγιες

Ο Κωνσταντίνος Μελάγιες γεννήθηκε το 1977 και από μικρή ηλικία ερωτεύτηκε το μπάσκετ το οποίο υπηρέτησε ως παίκτης, ως προπονητής (για λίγο) και πλέον ως δημοσιογράφος. Ασχολείται με το ρεπορτάζ του Ολυμπιακού από το 2002 και είναι ερωτευμένος με τη δουλειά του όπως ήταν ακριβώς και την πρώτη μέρα που ασχολήθηκε με αυτή.

Πέραν του μπάσκετ του αρέσει να βλέπει (και να παίζει) τένις, μπιλιάρδο και ποδόσφαιρο. Τα τελευταία χρόνια δεν έχει την άρνηση για το ΝΒΑ που είχε πιο παλιά, αλλά σαν την Euroleague... δεν έχει.