Eτοιμοι να εγκαταλείψουν την FIFA οι χορηγοί!
Η εταιρεία οικονομικών υπηρεσιών Visa ενημέρωσε την FIFA ότι σκέφτεται να διακόψει τις χορηγίες προς την Παγκόσμια Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία, αν δεν λάβει γρήγορα μέτρα για την αποκατάσταση της φήμης των αγώνων έπειτα από τη σύλληψη υψηλόβαθμων στελεχών της με τις κατηγορίες του εκβιασμού, της δωροδοκίας και του ξεπλύματος μαύρου χρήματος.
Η ανακοίνωση της Visa, ενός εκ των βασικών χορηγών των Παγκοσμίων Κυπέλλων που συνεργάζεται με το κυβερνών σώμα του παγκόσμιου ποδοσφαίρου από το 2007, ανανεώνοντας, μάλιστα, πέρυσι τη συμφωνία της έως και το 2022, είναι η σφοδρότερη μέχρι στιγμής από πλευράς των χορηγών.
«Η απογοήτευση και η ανησυχία μας σχετικά με την FIFA στον απόηχο των σημερινών εξελίξεων είναι βαθύτατη. Ως χορηγός, αναμένουμε η FIFA να λάβει άμεσα μέτρα για να αντιμετωπίσει τα ζητήματα αυτά στους κόλπους της. Αυτό ξεκινά χτίζοντας ξανά μία κουλτούρα με ισχυρές, ηθικές πρακτικές. Αν η FIFA αποτύχει να το πράξει, τους έχουμε ενημερώσει ότι θα αξιολογήσουμε εκ νέου τη συμφωνία για χορηγίες μας».
Χθες, αμερικανοί εισαγγελείς απήγγειλαν κατηγορίες εις βάρος εννέα υψηλόβαθμων στελεχών της FIFA αλλά και στελεχών εταιρειών μάρκετινγκ από τις ΗΠΑ και τη Νότια Αμερική που κατηγορούνται ότι, σε διάστημα 24 ετών πλήρωσαν περισσότερα από 150 εκατομμύρια δολάρια σε μίζες, με αντάλλαγμα συμφωνίες με μέσα ενημέρωσης σε σχέση με μεγάλες ποδοσφαιρικές διοργανώσεις.
Στο κατηγορητήριο αναφέρεται ακόμη ότι το 1996, μία παγκόσμια αθλητική εταιρεία, η οποία δεν κατονομάζεται στα δικαστικά έγγραφα, συμφώνησε να καταβάλει 160 εκατομμύρια δολάρια μέσα σε δέκα χρόνια ώστε να γίνει ο αποκλειστικός προμηθευτής αθλητικών παπουτσιών, στολών, αξεσουάρ και εξοπλισμού της ομάδας της Βραζιλίας.
Αυτή ήταν μία έμμεση αναφορά στην Nike, τον χορηγό της Εθνικής ομάδας της Βραζιλίας. Η Nike απάντησε ότι συνεργάζεται με τις αρχές. Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, η εταιρεία συμφώνησε σε οικονομικούς όρους που δεν υπήρχαν στο αρχικό συμβόλαιο, οι οποίοι περιελάμβαναν την καταβολή επιπλέον 40 εκατομμυρίων δολαρίων σε «αμοιβές για υπηρεσίες μάρκετινγκ» σε μία θυγατρική της εταιρείας που είχε αναλάβει το μάρκετινγκ της ομάδας και διέθετε λογαριασμό σε ελβετική τράπεζα.
Η εισαγγελέας Νέας Υόρκης Λορέτα Λιντς αρνήθηκε να σχολιάσει αν υπάρχουν ευθύνες για τις εταιρείες που είχαν εξασφαλίσει δικαιώματα μάρκετινγκ και αν αυτές ήταν αντικείμενο ερευνών. Είπε όμως ότι «η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη και καλύπτει όλες τις πτυχές» αλλά, ερωτηθείσα σχετικά, αρνήθηκε να σχολιάσει αν μία από αυτές τις εταιρείες είναι η Nike.
Αργότερα, σε ανακοίνωσή της η Nike ανέφερε: «Όπως οι απανταχού οπαδοί, ενδιαφερόμαστε παθιασμένα για τους αγώνες και προβληματιζόμαστε από τις πολύ σοβαρές κατηγορίες. Η Nike πιστεύει στο ''δίκαιο και ηθικό παιχνίδι'' τόσο στις επιχειρήσεις όσο και στον αθλητισμό και αντιτίθεται σφοδρά σε κάθε μορφή αλχημείας ή χρηματισμού. Συνεργαζόμαστε και θα συνεχίσουμε να συνεργαζόμαστε με τις αρχές».
Η γερμανική εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas και η εταιρεία αναψυκτικών Coca-Cola κάλεσε την FIFA να ενισχύσει τη διαφάνεια και να επιλύσει την αντιδικία. «Αυτή η χρόνια αντιδικία έχει πλήξει την αποστολή και τα ιδεώδη του Παγκοσμίου Κυπέλλου της FIFA και έχουμε επανειλημμένως εκφράσει τις ανησυχίες μας για αυτές τις σοβαρές καταγγελίες» ανέφερε η Coca Cola.
Οι κυριότεροι χορηγοί της FIFA είχαν αρχίσει να ενοχλούνται πριν ακόμη από τις χθεσινές αποκαλύψεις. Την περασμένη εβδομάδα, οι Adidas, Visa και Coca-Cola εξέδωσαν όλες ανακοινώσεις πιέζοντας την FIFA να λάβει στα σοβαρά υπόψη της το ζήτημα των δικαιωμάτων των μεταναστών εργατών στο Κατάρ απαντώντας σε καταγγελίες για παραβιάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων στις αθλητικές εγκαταστάσεις που κατασκευάζονται για το Μουντιάλ του 2022.
Η νοτιοκορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai, ο μοναδικός ασιάτης χορηγός της FIFA για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου του 2018 που θα διεξαχθεί στη Ρωσία, εξέφρασε την «έντονη ανησυχία» της για τις νομικές διώξεις εις βάρος στελεχών της FIFA. Οι Anheuser-Busch InBev και McDonald's Corp ανακοίνωσαν ότι βρίσκονται σε επικοινωνία με την FIFA και παρακολουθούν την κατάσταση.
Οι ισολογισμοί της FIFA δείχνουν ότι έλαβε συνολικά 177 εκατομμύρια δολάρια το 2014 από τους μακρόχρονους συνεργάτες της -Adidas, Coca-Cola, Emirates, Hyundai, Sony και Visa- και 131 εκατομμύρια δολάρια από χορηγούς του Μουντιάλ. «Η αξία των χορηγιών είναι πολύ υψηλή, διαφορετικά δεν θα προτίθεντο να πληρώνουν τέτοια ποσά για αυτές» δήλωσε ο επικεφαλής της Interbrand Τζεφ Φράμπτον.
Ο Ρομπ Πράζμαρκ, πρόεδρος της 21 Sports & Entertainment Marketing Group, μίας πολυεθνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στον χώρο των αθλητικών διοργανώσεων, είπε ότι οι χορηγοί είναι απίθανο να αποσύρουν όλες τις χορηγίες τους. «Οι χορηγοί αυτοί επενδύουν πολλά χρήματα για να συνδέσουν το όνομά τους με το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου».
πηγή: naftemporiki.gr
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.