Έτσι έστησε πάρτι η Γερμανία με τον Γκόσενς! (pics)

Έτσι έστησε πάρτι η Γερμανία με τον Γκόσενς! (pics)

Νίκος Αθανασίου Νίκος Αθανασίου
Έτσι έστησε πάρτι η Γερμανία με τον Γκόσενς! (pics)
O Nίκος Αθανασίου εξηγεί το πως και το γιατί ο Ρόμπιν Γκόσενς διέλυσε την άκρως προβληματική άμυνα της Πορτογαλίας στο 4-2 των πάντσερ επί των Ιβήρων!

Ο θρίαμβος της Γερμανίας επί της Πορτογαλίας, αυτό το εντυπωσιακό 4-2, είχε φαρδιά-πλατιά την υπογραφή του Ρόμπιν Γκόσενς! Ο διεθνής άσος της Αταλάντα που τελείωσε την συλλογική του σεζόν με 12 γκολ και 7 ασίστ σε όλες τις διοργανώσεις, υποτιμήθηκε ξεκάθαρα τόσο από το προπονητικό πλάνο του Φερνάντο Σάντος όσο και από τους παίκτες των πρωταθλητών Ευρώπης κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Και πως απάντησε; Δύο ασίστ, ένα γκολ, έξι πατήματα στην περιοχή με την μπάλα και μία εμφάνιση που τον έχρισε δικαίως κορυφαίο του παιχνιδιού, σε ένα βράδυ όπου πήρε την... εκδίκηση του από τον Κριστιάνο Ρονάλντο!

Πως, όμως, έστησε αυτό το πάρτι η Γερμανία με τον Γκόσενς να κάνει τα πάντα; Ποιό ήταν το μεγάλο λάθος στην ανάγνωση του παιχνιδιού από την Πορτογαλία; Πάμε με τον βοήθεια του Wyscout να φωτίσουμε κάποιες από τις παραμέτρους που έδωσαν την ευκαιρία στον 27χρονο ακραίο να κάνει το ματς της ζωής του!

Ο Σεμέδο σε ρόλο inverted back, οι κινήσεις Γκνάμπρι-Χάβερτζ και το μαρκάρισμα με τα... μάτια!

Στο πρώτο ημίχρονο: Ο Γκόσενς πρόλαβε να σκοράρει ένα γκολ που ακυρώθηκε για εκατοστά, να έχει δύο τελικές στον στόχο μέσα από την περιοχή και να έχει δημιουργήσει με την... ξυραφιά του από αριστερά το αυτογκόλ του Ρούμπεν Ντίας.

Ανάλυση

 

Στην φωτογραφία βλέπουμε φάση από τα τελευταία λεπτά του πρώτου ημιχρόνου, η οποία είναι άκρως χαρακτηριστική των όσων συνέβαιναν. Στον κόκκινο κύκλο είναι ο Σεμέδο. Ο δεξιός μπακ της Πορτογαλίας. Η εντολή από τον Σάντος ήταν ξεκάθαρη. Ο Σεμέδο έπαιξε περισσότερο ως στόπερ παρά ως μπακ, σε έναν ρόλο inverted fullback, για να μπορούν οι Ίβηρες να έχουν καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη ασφάλεια στον άξονα από τις κινήσεις του Γκνάμπρι, του Χάβερτς και του Μίλερ, οι οποίοι έκαναν άριστα την δουλειά τους.

Η μετατόπιση του Σεμέδο στον άξονα, είχε ως αποτέλεσμα της δημιουργία άπλετου χώρου στην πτέρυγα. Εκεί ο ακραίος χαφ της Πορτογαλίας, σε εκείνο το διάστημα ο Μπερνάρντο Σίλβα, ήταν μόνιμα εκτός θέσης, δεν έδινε καμία βοήθεια ανασταλτικά και αυτό συνέβαλλε στο να παίζει μόνος του ο Γκόσενς, τον οποίο έχουμε... φωτίσει με το γκρί χρώμα.

Όπως ακριβώς έγινε και στην φάση της ισοφάρισης των Γερμανών.

Isof

Ο Σάντος προσπάθησε να το διορθώσει αλλά οι παίκτες του ήταν αλλού!

Μετά από αυτό το ημίχρονο, θα περίμενε κανείς πως στο δεύτερο μέρος, ο Φερνάντο Σάντος θα άλλαζε τον τρόπο άμυνας της ομάδας του. Ο έμπειρος κόουτς έδωσε μεγάλη έμφαση στην προστασία του κεντρικού άξονα αλλά σε καμία περίπτωση δεν δικαιώθηκε από την επιλογή αυτή. Στην ανάπαυλα, λοιπόν, είχε δύο δρόμους σίγουρα. Είτε με την χρησιμοποίηση τρίτου στόπερ για να μπορέσει να ανταπεξέλθει κεντρικά και να παίξει ο Σεμέδο ως κανονικός ακραίος στην άμυνα, είτε με την τοποθέτηση ενός πιο ανασταλτικού παίκτη στην πτέρυγα, ως βοήθεια στον Σεμέδο. Ο έμπειρος κόουτς έκανε το δεύτερο. Έξω ο Μπερνάρντο Σίλβα, μέσα ο Ρενάτο Σάντσες. Τι άλλαξε; Τίποτα.

τηρρε

Ο Σεμέδο στον κόκκινο κύκλο συνέχισε σε φάση άμυνας να παίζει στόπερ, ο Ρενάτο Σάντσες που έχουμε φωτίσει, απέχει τουλάχιστον είκοσι μέτρα από τον Γκόσενς και ο Γερμανός υποδέχθηκε την μπάλα σαν σε προπόνηση και σέρβιρε στον Χάβερτς το 3-1! Η Πορτογαλία δεν μπορούσε να διαβάσει τους ακάλυπτους χώρους που δημιουργούσε το παιχνίδι των Γερμανών και επί της ουσίας τα είχε χαμένα.

Σε αυτό το σημείο αξίζει να αναγνωρίσουμε πως οι Γερμανοί είναι μία από τις ομάδες που σε αυτό το Euro καταθέτουν τεράστια ποιότητα στην αναγνώριση της αδύναμης πλευράς του αντιπάλου και δημιουργούν άμεσα συνθήκες αξιοποίησης στο επιθετικό τρίτο.

Το κερασάκι στην τούρτα ήρθε στο 60᾽. Ο Σάντος στο 58´αντικατέστησε τον Καρβάλιο με τον Ράφα Σίλβα. Ο Σίλβα πέρασε ως δεξιός εξτρέμ και ο Σάντσες πήγε στον άξονα. Δύο λεπτά αργότερα; Ο Σίλβα που μόλις είχε περάσει στο παιχνίδι αφήνει τον Γκόσενς να σκοράρει σαν σε προπόνηση. Βλέπουμε πως η στάση του σώματος του ακραίου της Πορτογαλίας είναι το... λιγότερο αδιάφορη. Δεν μπαίνει στην φάση, δεν προσπαθεί να βγει μπροστά από τον Γκόσενς, δεν βάζει καν το σώμα του στην διεκδίκηση. Σαν να μην υπάρχει. Άλμα, κεφαλιά, 4-1 και τέλος η σεμνή τελετή!

kerasi

 

Νίκος Αθανασίου
Νίκος Αθανασίου

Από τότε που θυμάται την ύπαρξή του o Νίκος Αθανασίου, λατρεύει τον Παναθηναϊκό και το ποδόσφαιρο. Από το 2008 μέχρι και σήμερα είναι υπεύθυνος για το ρεπορτάζ του Τριφυλλιού στο δεύτερο σπίτι του, στο μεγαλύτερο επαγγελματικό όνειρο που θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα, στο Gazzetta.gr και ενώ είχε προηγηθεί η Αθλητική Ηχώ, το Κανάλι 1(90.4) και ένα πέρασμα από το Leoforos.gr. Στο πέρασμα των χρόνων δεν σταμάτησε ποτέ με την ίδια αγάπη και αφοσίωση να παίζει Football Manager, να ακούει όλων των ειδών τις μουσικές ακόμη και αν μέσα σε δέκα λεπτά μπορεί να συνυπάρξουν ο Μητροπάνος με τον Hoyem και ο Αργυρός με τους Active Member, να θεωρεί ομορφότερο μέρος στο πλανήτη το Αίας Κλαμπ και να μην μπορεί με τίποτα και για κανέναν λόγο να παρακολουθήσει αγώνες από τα μπουθ της Λεωφόρου, βρίσκοντας πάντα εναλλακτικές για να συνδυάζει τη δουλειά με την... τρέλα. Τα τελευταία χρόνια μαθαίνει, αναλύει και παρατηρεί το αγαπημένο του σπορ μέσα από μια σειρά επιμορφωτικών προγραμμάτων και διπλωμάτων management, ανάλυσης, τακτικής και scouting, τα καλύτερα «δώρα» που θα μπορούσε ποτέ να κάνει στον εαυτό του σε σχέση με το ποδόσφαιρο.