ΠΑΟΚ: Το άγγιγμα του Μίδα...

ΠΑΟΚ: Το άγγιγμα του Μίδα...

Σταύρος Σουντουλίδης Σταύρος Σουντουλίδης
ΠΑΟΚ: Το άγγιγμα του Μίδα...

bet365

Ο ΠΑΟΚ είναι ολοζώντανος στη μάχη της πρόκρισης και ο Σταύρος Σουντουλίδης εστιάζει στον τρόπο που ο Ραζβάν Λουτσέσκου τον οδήγησε στην πεντάρα επί της Φερεντσβάρος, χάρη στα όργια του Κίριλ Ντεσπόντοφ και όχι μόνο, ενώ έχει και ένα υστερόγραφο για τον Τάισον.

Κανονικά και για να είμαι εντάξει με τις ισορροπίες, θα έπρεπε σήμερα να γράψω πολλές φορές στο τετράδιο μου ότι «ο ΠΑΟΚ δεν έχει πει την τελευταία λέξη του» αλλά φοβάμαι πως θα είναι πολύ βαρετό, οπότε πάμ' παρακάτω...

Παρακάτω βρίσκεται ο ΠΑΟΚ του Ραζβάν Λουτσέσκου, που χθες απέδειξε ότι η δική του τελευταία λέξη παραμένει όντως... πολυσύλλαβη. Βγάζει πράγματι μακρόσυρτους ήχους αυτή η ομάδα και μάλιστα δεν πρόκειται για επιθανάτιο ρόγχο: ακόμη κι όταν όλοι ή πολλοί πιστεύουν ότι ο «Δικέφαλος» είναι έτοιμος να τα κακαρώσει, κάτι συμβαίνει και όχι μονάχα σηκώνεται όρθιος, αλλά φοράει κιόλας ένα σαρδόνιο χαμόγελο στη φάτσα του...

Σαν αυτό, που έβαλε στη δική του μουτσούνα και ο Κίριλ Ντεσπόντοφ, στο 76ο λεπτό της αναμέτρησης με τη Φερεντσβάρος, ελάχιστα λεπτά αφού είχε περάσει στο ματς και χάθηκε από το τηλεοπτικό πλάνο μόνον όταν τον κάλυψε ο εκστασιασμένος από την (πρώτη) ασίστ Φεντόρ Τσάλοφ. Ακολούθησαν ένα κερδισμένο πέναλτι, που πιστώθηκε στη συνέχεια ως ασίστ, ένα γκολ. Όλα αυτά σε 10 επαφές με την μπάλα…

Η χθεσινή παράσταση-υπερπαραγωγή του ΠΑΟΚ στη σκηνή της Τούμπας ήταν κάτι σαν μουσική στ' αυτιά, σαν μια μελωδία της ευτυχίας, διότι ακούστηκε υπέροχα, το όλο σόου, ένας ύμνος στην ποδοσφαιρική θεωρία που (με αξιοπρόσεκτη συνέπεια και τσαγανό) πρεσβεύει και κηρύττει απ' την πρώτη στιγμή που επέστρεψε ο Ραζβάν Λουτσέσκου. Οτι δηλαδή, ιδίως στην Ευρώπη, προκοπή κάνουν οι ομάδες. Εάν, φυσικά, η συζήτηση γίνεται για τις «ομάδες του προπονητή». Οι «ομάδες του λαού» είναι κάτι άλλο…

 

Ο ΠΑΟΚ απέναντι στα τρικ, στις βεβαιότητες και στις φιλοδοξίες έχει μονάχα ένα πράγμα να κάνει: να τα σκοτώσει... από μικρά! Προτού πάρουν διαστάσεις και τα βρει, μεγαλωμένα, μπροστά. Να τα σκοτώσει με τον κυνισμό που θα οδηγήσει τη φιλοδοξία να γίνει ουτοπία. Το στυλ, αδιάφορο. Ανέκαθεν οι άσχημες νίκες προτιμώνται απ' όσους όμορφες γκέλες, που είχε συνηθίσει να κάνει το προηγούμενο διάστημα στην Τούμπα. Πολύ περισσότερο όταν έρχονται τέτοιες εμφατικές νίκες, με μπαλάρα, πανέξυπνη τακτική και πέντε γκολ. Αν αναρωτιέστε, αυτή ήταν η έκτη μεγαλύτερη σε έκταση νίκη του «Δικεφάλου» στα κύπελλα Ευρώπης.

Το ποδόσφαιρο είχε, έχει και θα εξακολουθήσει στον αιώνα τον άπαντα να έχει νίκες, ισοπαλίες, ήττες. Πλέον, την επαύριο της πεντάρας επί της Φερεντσβάρος, μπορεί να γίνει συνείδηση ότι ο πρωταθλητής δεν κατέκτησε τον κόσμο. Για την ακρίβεια, δεν κατέκτησε καν την πρόκριση. Έχει δρόμο. Όπως διάβασα να γράφει ο media consultant της UEFA, Ανδρέας Δημάτος, με βάση τα μαθηματικά μοντέλα και τις προσομοιώσεις οι «ασπρόμαυροι» έχουν καλύτερη θέση τερματισμού την 5η (στους 13 βαθμούς) και χειρότερη την 35η!

Υπάρχει δρόμος. Και δύο μεγάλα «εμπόδια». Η Σλάβια Πράγας (στη Θεσσαλονίκη) και η Ρεάλ Σοσιεδάδ (στο Σαν Σεμπαστιάν) μέσα στον Ιανουάριο. Το σίγουρο είναι πως στην Τούμπα χθες το βράδυ ο «Δικέφαλος» ξαναβρήκε την υγειά του. Το χαμόγελο. Και για να το κάνει αυτό ο Λουτσέσκου (που την παραμονή έλεγε όλο παράπονο, «να είμαστε έξυπνοι και επιτέλους να κρατήσουμε σ’ ένα ματς το μηδέν»…) στηρίχθηκε σε 10 παίκτες (συν τον Καμαρά) της περσινής ομάδας. Απέναντι στους Μαγυάρους υπήρχε σέντερ φορ (Μπράντον Τόμας), ο τύποις σέντερ φορ που για μια ώρα κινήθηκε υποδειγματικά σ' ολόκληρο το πλάτος της επίθεσης, πίεσε, σκύλιασε, έτρεξε, επέστρεψε, έκανε τη διαφορά μέχρι να έρθει από τον πάγκο (διότι αυτό επέβαλλε το τακτικό πλάνο) ο Κίριλ Ντεσπόντοφ. Ο άνθρωπος που ό,τι πιάνει γίνεται χρυσός!

Οι αριθμοί προσφέρουν, αλήθεια, σε βάθος χρόνου. Εδώ το βάθος χρόνου είναι επαρκές πια. Ντυμένος στα «ασπρόμαυρα» ο Βούλγαρος έφτασε τα 20 γκολ και τις 22 ασίστ (χτες είχε 1 γκολ, 1 ασίστ και ένα κερδισμένο πέναλτι που μετατράπηκε σε ασίστ σε 20 λεπτά συμμετοχής). Έχει συμμετοχή, δηλαδή, σε 42 από τα 184 γκολ που έχει πετύχει ο ΠΑΟΚ από την ημέρα που φόρεσε τη φανέλα του, σ’ ένα ντέρμπι κόντρα στον Άρη τον Σεπτέμβριο του 2023.

Ο Ντεσπόντοφ θέλει τρία πράγματα -ανέκαθεν αυτά ήθελε- με την εξής σειρά: να παίζει μπάλα. Να 'ναι ευτυχισμένος εκεί που παίζει μπάλα. Να παίζει μπάλα και να ακούγεται στο top επίπεδο, στην Ευρώπη. Για τα πρώτα δύο υπήρξαν στιγμές που λοξοδρόμησε, μουρμούρησε, ωστόσο (φαίνεται να) συμβιβάστηκε, πρώτα απ’ όλα δείχνει να τα βρήκε με τον εαυτό του και πλέον είναι σαν να τον πηγαίνει το κύμα που (ξε)σηκώνεται.

Το εγχείρημα, ωστόσο, κρίνεται στον χρόνο. Στην ανθεκτικότητα, στη διάρκεια. Στην καθημερινότητα. Ο Λουτσέσκου μεταδίδει την εμπιστοσύνη ότι κάνει πιο «ακριβή» (υπό την έννοια ότι δεν μπορεί να έχει, δίχως κρησάρα, ο οποιοσδήποτε) τη θέση στο ρόστερ του ΠΑΟΚ. Ο Ντεσπόντοφ στον νου του Ρουμάνου κόουτς είναι η απόδειξη.

Εκ των πραγμάτων ο Ρουμάνος κόουτς χτίζει, πράγμα που από τη φύση του εξελίσσεται αργά και δαπανά χρόνο, μενταλιτέ. Το έχει πει, χθες απλώς επιβεβαίωσε ότι μετά την τελευταία διακοπή των εθνικών ομάδων υπάρχει τρομερή βελτίωση και αλλαγή στην καθημερινότητα του δικού του γκρουπ. Χθες για πρώτη φορά μας παρουσίασε μια έκδοση της (περσινής) ομάδας, που ξέρει να παίζει μυαλωμένα, εμφανώς προέκρινε να καθοδηγήσει στον αγωνιστικό χώρο της Τούμπας 11 μαχητές. Να παίξουν ντιρέκτο ποδόσφαιρο, να καταπίνουν τους πάντες, όπως έκαναν ο Γιόνι Ότο με τον Μαγκομέντ Οζντόεφ, όχι να κρυφτούν, με το αυτονόητο ρίσκο της (νέας) γκέλας.

Στη μάχη, πράγματι μπορεί να φας τα μούτρα σου. Να συντριβείς. Δεν θα διασυρθείς, όμως. Ο μαχητής δεν διασύρεται ποτέ. Διασυρμός είναι το να μη μάχεσαι.

ΥΓ: Ο Τάισον δεν είναι από τους τύπους που ξεχνούν. Εξ ου και η νέα αντίδραση που έβγαλε μετά το χθεσινό ματς για τη μη παρουσία του στην καλύτερη ενδεκάδα της περσινής σεζόν. Ο Βραζιλιάνος στα δικά μου μάτια, αλλά και στα μάτια πολλών, άξιζε να είναι ανάμεσα στους κορυφαίους. Έκανε πράγματα και θαύματα. Στα 36 του, παρακαλώ, χρόνια. Υπέγραψε το πιο συναρπαστικό και μάγκικο πρωτάθλημα των τελευταίων ετών, σε μια σεζόν είχε νούμερα και επιδόσεις (8 γκολ, 13 ασίστ) που άλλοι ποδοσφαιριστές απλώς τους ονειρεύονται.

Ο Τάισον, λοιπόν, δε δίστασε να εκφράσει ξανά την ενόχληση και την αντίδρασή του για την μη επιλογή του στην κορυφαία ενδεκάδα της περσινής σεζόν στα πρόσφατα βραβεία του ΠΣΑΠΠ. Ανάρτησε στα social media μια φωτογραφία με τον χαρακτηριστικό πανηγυρισμό του και με μήνυμα που θύμισε τον συμπατριώτη του Βινίσιους Τζούνιορ…

«Θα το κάνω 10 φορές αν χρειαστεί. Δεν είναι προετοιμασμένοι. Ευχαριστώ Θεέ μου! ΠΑΟΚ», ανέφερε με νόημα στο μήνυμα του ο 36χρονος μεσοεπιθετικός του «Δικεφάλου».

@Photo credits: eurokinissi

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Σταύρος Σουντουλίδης
Σταύρος Σουντουλίδης

Στα 17 του έκανε τα πρώτα του βήματα, ανεβαίνοντας με «κοντό παντελονάκι» τα σκαλοπάτια του κτιρίου της «Μακεδονίας», επί της Μοναστηρίου, χαζεύοντας από απόσταση «ιερά τέρατα» της θεσσαλονικιώτικης δημοσιογραφίας. Ένας κλασικός «εφημεριδάς» ολκής, ο αείμνηστος Σταύρος Μπαλτίδης φρόντισε και του έδωσε τα κατάλληλα εφόδια στα πρώτα του βήματα, άλλωστε η εφημερίδα παραμένει η πρώτη και μοναδική αγάπη του.

Έχοντας περάσει από το σύνολο των εντύπων της Θεσσαλονίκης («Μακεδονία», «Αγγελιοφόρος», «Σπορ του Βορρά»), αποτέλεσε βασικό στέλεχος του περιοδικού «Φωνή των Σπορ», μιας πρωτοποριακής προσπάθειας για τα δεδομένα της Βόρειας Ελλάδας στα τέλη της δεκαετίας του ’90. Το 1995 η τηλεόραση μπήκε στη ζωή του με το Star Channel, ακολούθησε η ΕΡΤ-3, βίωσε τη «μαγεία» του ραδιοφώνου (FM-100, Helexpo 105 FM, Flash 96.0) και αρκετά νωρίς, κάπου γύρω στο 2005, «κολύμπησε» στον ωκεανό του διαδικτύου, με τις πρώτες αμιγώς αθλητικές ιστοσελίδες, το «Sportnews.gr», πολύ πριν δηλαδή αποτελέσει μέλος της μεγάλης παρέας του Gazzetta.

Η ενασχόληση του με το ρεπορτάζ του ΠΑΟΚ τον οδήγησε να περάσει το κατώφλι της Τούμπας και να ζήσει «από μέσα», ως μέλος του Γραφείου Τύπου, την περίοδο της… επανάστασης του Ζαγοράκη.