Up the Villa: Πώς η Άστον Βίλα έκανε τη νέα φανέλα της viral, «πατώντας» στους Black Sabbath

Up the Villa: Πώς η Άστον Βίλα έκανε τη νέα φανέλα της viral, «πατώντας» στους Black Sabbath

Θάνος Σαρρής Θάνος Σαρρής
Up the Villa: Πώς η Άστον Βίλα έκανε τη νέα φανέλα της viral, «πατώντας» στους Black Sabbath
Ο Θάνος Σαρρής γράφει για τη συνύπαρξη της Άστον Βίλα με τους Black Sabbath, την τεράστια επιτυχία της καμπάνιας και τον τρόπο που οι ομάδες οφείλουν να είναι πάντα κοντά στην κουλτούρα της κοινότητας που εκπροσωπούν.

Θυμάμαι, όταν ο Ολυμπιακός κλήθηκε να αντιμετωπίσει την Άστον Βίλα στα ημιτελικά του Conference League, ότι η αρχική δημιουργική σκέψη για τα Social Media του Gazzetta ήταν το εικαστικό με τον Μεντιλίμπαρ και την αγέλη του ως Peaky Blinders. Η δημοφιλής σειρά που υπάρχει στην πλατφόρμα του Netflix διαδραματίζεται στο Μπέρμιγχαμ και έχει σημαδέψει τη νέα γενιά σε αρκετά σημαντικό βαθμό. Στο δικό μου μυαλό, όμως, το Μπέρμιγχαμ είναι συνδεδεμένο με κάτι ακόμα ιστορικότερο: Τους Black Sabbath. Δημιουργήσαμε λοιπόν και δεύτερο εικαστικό, με τον Μέντι σε ρόλο Ozzy και τους παίκτες να συμπληρώνουν την μπάντα. Κάναμε τότε ένα γκάλοπ στην αίθουσα σύνταξης του Gazzetta και υπήρχαν αρκετοί νεότεροι που δεν γνώριζαν τι εστί Black Sabbath. Για λίγα δευτερόλεπτα μαζεύτηκα. Μήπως είναι παρωχημένο; Έπειτα από μερικές εβδομάδες ωστόσο, ήρθε η ίδια η Άστον Βίλα για να δημιουργήσει ένα από τα πιο επιτυχημένα promo φανέλας, με τον ίδιο τον Ozzy Osbourne να πρωταγωνιστεί, παρέα με τον Geezer Butler.

Πώς ορίζεται το επιτυχημένο; Αρχικά από τις πωλήσεις. Τη μέρα του λανσαρίσματος, χιλιάδες οπαδοί της Βίλα έκαναν ουρές έξω από το γήπεδο, προκειμένου να προμηθευτούν τη νέα φανέλα. Ο ίδιος ο σύλλογος έκανε λόγο για τις περισσότερες πωλήσεις που έγιναν ποτέ, τόσο online όσο και στα φυσικά σημεία. Έπειτα, είναι η διάσταση που πήρε η ενέργεια στις digital πλατφόρμες. Μόνο στο X, το video έχει 4.3 εκατομμύρια προβολές! Στο Instagram, έγραψε μέσα σε τρεις μέρες 6.5 εκατομμύρια προβολές, ξεπερνώντας συνεργασίες της Adidas με άλλα, πιο «λαμπερά» κλαμπ, όπως η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ και η Άρσεναλ.

Το brand συνδέθηκε για εκατομμύρια ανθρώπους που λατρεύουν τους Sabbath με το αγαπημένο γκρουπ, ενώ παράλληλα φρόντισε σε κάθε του λεπτομέρεια να διατηρήσει τους δεσμούς με την ιστορία του συλλόγου και την πόλη. Από το γεγονός ότι οι ηθοποιοί που έπαιξαν ήταν από την ευρύτερη περιοχή, μέχρι τις σύντομες αναφορές κατά τη διάρκειά του: Τις επικλήσεις στον Πολ ΜακΓκραθ, που έπαιξε στους Villans από το 1989 μέχρι το 1996 και έμεινε στην ιστορία του κλαμπ με το προσωνύμιο «θεός», μέχρι την μπαντάνα του Σάβο Μιλόσεβιτς και τον Τόνι Ντέιλι να κάνει γυμναστική. Έχει βρετανικό χιούμορ ντυμένο με μάρκετινγκ από την adidas που ντύνει την Άστον Βίλα, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τον Ozzy να αναζητά τα "Preds" του, δηλαδή τα ποδοσφαιρικά παπούτσια Predator, τα οποία φοράει μια γιαγιά σε στάση λεωφορείου, τον συσχετισμό με τη σειρά The Osbournes, με τον τρόπο που ο θρυλικός frontman φωνάζει τη Σάρον, καθώς και την παρουσία του σκύλου των Osbournes με φανέλα της ομάδας! Παίζει ο Ουνάι Έμερι, νυν και πρώην παίκτες της ομάδας κι όλο το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ζωντανό. Ακόμα και το κοριτσάκι που κρατάει τη φανέλα στο τέλος του βίντεο μαζί με τον προπονητή, είναι τρελαμένη φίλαθλος της ομάδας. Το μουσικό ντύσιμο με ένα τραγούδι-ύμνο, το Paranoid και η εναλλαγή του με τον ύμνο του Champions League ήταν game changer, μιας και η φετινή φανέλα θα παίξει στ’ αστέρια.

 

Ο Τσάρλι Πάρκερ, creative director στη Homeground, το agency που ανέλαβε τη δουλειά σε συνεργασία με το κλαμπ και την Adidas, μίλησε στο The Athletic για τη σύλληψη του τραγουδιού: «Η Βίλα συνήθιζε να παίζει το Paranoid όταν η ομάδα έμπαινε στο γήπεδο και γι' αυτό το χρησιμοποιήσαμε. Πλέον παίζει το Crazy Train. Επικοινωνήσαμε με την ομάδα των Sabbath και τους ρωτήσαμε αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το Paranoid και μας είπαν ότι "αν είναι να το χρησιμοποιήσετε, θα θέλαμε να συμμετέχουμε!». Η ομάδα ταξίδεψε στο Χόλιγουντ, γνώριζε τον Ozzy και τον Geezer. Ο δεύτερος είναι περισσότερο παθιασμένος, ωστόσο και ο Osbourne έχει δυνατές ποδοσφαιρικές αναμνήσεις, ενώ ζούσε πολύ κοντά στο Villa Park. Οι άνθρωποι που δούλεψαν μαζί τους τονίζουν ότι ήταν εξαιρετικοί στη συνεργασία και το έκαναν με πολύ μεγάλη χαρά. Γιατί και γι' αυτούς, ήταν ευκαιρία να δεθούν ακόμα περισσότερο με το κλαμπ της πόλης τους.

Μιλάμε φυσικά για το Μπέρμπιγχαμ και για ένα κλαμπ όπως η Άστον Βίλα, σε μια χώρα που η ποδοσφαιρική κουλτούρα διαφέρει πολύ από τη δική μας. Ο «κανόνας» όμως ισχύει παντού. Κάθε σύλλογος κουβαλά την κληρονομιά του, αθλητική και πολιτιστική, την κουλτούρα της πόλης του, τις ρίζες του, τις ξεχωριστές αναφορές όλων όσοι τον κουβαλούν σε ό,τι κάνουν στην καριέρα που επέλεξαν. Όλα αυτά, εκτός του ότι μπορούν να αποτελέσουν «εργαλεία» για πωλήσεις, είναι που ουσιαστικά μιλούν στην καρδιά των ανθρώπων που ξελαρυγγιάζονται στα γήπεδα. Ακόμα και στον αθλητισμό του 2024, που όλα γίνονται με όρους μάρκετινγκ, δεν πρέπει να αμελούνται. Γιατί, όπως απέδειξε η Άστον Βίλα, όλοι βγαίνουν κερδισμένοι.

Υστερόγραφο: Μην ψάξετε για τον Tony Iommi. Ο κιθαρίστας των Sabbath ανήκει στην άλλη πλευρά, καθώς είναι οπαδός της Μπέρμιγχαμ Σίτι!

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Θάνος Σαρρής
Θάνος Σαρρής

O Θάνος Σαρρής γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Πάρο. Ερωτεύτηκε από μικρή ηλικία τη μαγεία του αθλητισμού και το γράψιμο. Σπούδασε Επικοινωνία και ΜΜΕ και έκανε το master του στο Πολιτικό της Νομικής. Λατρεύει τα ταξίδια σε ποδοσφαιρικές γειτονιές του εξωτερικού, τις ιστορίες που γεννά το ποδόσφαιρο εντός κι εκτός αγωνιστικού χώρου και θυμάται την ατμόσφαιρα του γηπέδου σχεδόν απ' όταν θυμάται τον εαυτό του. Τα βιβλία του, «Η Μπάλα στην Κερκίδα» και «30 θεοί του ελληνικού ποδοσφαίρου», κυκλοφορούν από τις εκδόσεις ΟΞΥ και Brainfood αντίστοιχα.