Μην ακούς τι σου λέει ο κάθε Τσόχος, εμπιστεύσου τα μάτια σου
Τα περισσότερα σας τα είπα εδώ στο Gazzetta. Δεν έχω πολλά λοιπόν να προσθέσω για τις διαιτησίες, έχω όμως να πω κάτι γενικό. Μην πιστεύετε τι σας λέει ο κάθε δημοσιογράφος, ο κάθε Τσόχος, περισσότερο από ότι σας λένε τα δικά σας μάτια.
Είσαι φίλος της ΑΕΚ για παράδειγμα. Ασε τι σου λέει ο Τσόχος και ο κάθε Τσόχος για τις δύο περιπτώσεις του Αμραμπατ κι’ αν έπρεπε να αποβληθεί ή όχι και αποφάσισε μόνο τι είδαν τα μάτια σου. Ναι, ξέρω, υπάρχει όμως και ο κανονισμός. Λέει ο κανονισμός λοιπόν πως αν κάνεις χέρι χωρίς να ανακόπτεις υποσχόμενη επίθεση δεν είναι κίτρινη κάρτα. Μάλιστα. Αρα αν είσαι ΑΕΚ δεν θα ενοχληθείς αν στο ματς με το Βόλο για παράδειγμα όλοι οι παίκτες του Βόλου, ένας ένας στη σειρά και οι 10, πηγαίνουν κάθε φορά που ο Αθανασιάδης κάνει βολέ και σταματούν τη μπάλα με το χέρι. Ούτε θα ζητήσεις κάποια κίτρινη κάρτα, θα θεωρείς ότι απλά είναι φάουλ και κάθε φορά θα πρέπει να δίνεται μόνο φάουλ.
Αλλά ας πάω και με το γράμμα του κανονισμού. Να μην βγει δεύτερη κίτρινη κάρτα για χέρι επειδή δεν είναι υποσχόμενη επίθεση λέω εγώ. Υπάρχει ο κανονισμός που λέει ότι ο παίκτης τιμωρείται με κίτρινη κάρτα για σκόπιμη καθυστέρηση. Απλώνει σκόπιμα το χέρι του ο Αμραμπατ. Το απλώνει. Καθυστερεί το παιχνίδι του Παναθηναϊκού σκόπιμα, όταν ο Μπρινιόλι θέλει να κάνει γρήγορο βολέ για τον Παλάσιος. Τον καθυστερεί. Ας δει κίτρινη λοιπόν για σκόπιμη καθυστέρηση και όχι για χέρι για να το λέει και το γράμμα του κανονισμού.
Αν είσαι φίλος της ΑΕΚ λοιπόν άσε τον κάθε Τσόχο, άσε και την ερμηνεία του κάθε κανονισμού και πίστεψε μόνο ότι είδαν τα μάτια σου. Επρεπε να αποβληθεί από αυτά που είδες εσύ και όχι από αυτά που σου είπαν, ο Αμραμπάτ; Τον έβγαλε ο Αλμέιδα στο ημίχρονο γι’ αυτόν τον λόγο και όχι για λόγους τακτικής επειδή δεν έπαιζε καλά; Ότι είδες αυτό να πιστέψεις και ότι είδες από την διαιτησία του Νταμπάνοβιτς αυτό να πιστέψεις. Δεν σε καθιστά συνυπεύθυνο, ούτε είναι ντροπή να πεις ότι η ομάδα σου ευνοήθηκε σε ένα ντέρμπι.
Επίσης αν είσαι φίλος της ΑΕΚ ξέρεις να ξεχωρίσεις και δεν χρειάζεται να ακούσεις κανέναν αν σε πάει τρένο η διαιτησία και σε ευνοεί συνεχώς ή αν σε είχε αδικήσει στο ντέρμπι της Λεωφόρου ή σε αυτό της Τούμπας ο διαιτητής. Πάλι πίστεψε τα μάτια σου και μόνο αυτά… Είναι τόσο απλό και τόσο εύκολο και αυτές τις επικοινωνιακές καταιγίδες από τους μεν και τους δε, οι οποίοι προσπαθούν να σε πείσουν για το αντίθετο μπορείς να τις αφήσεις στην άκρη. Μόνο τα μάτια σου φίλε αναγνώστη, απλώς να τα τρίβεις καλά για να βλέπεις καθαρά…
Ας πάμε όμως και στο βασικό ζητούμενο του ντέρμπι. Στο ποδόσφαιρο. Κατά την άποψη μου σε αυτό το ντέρμπι υπήρξε το εξής όχι ιδιαίτερα συνηθισμένο φαινόμενο. Ο Παναθηναϊκός ήταν η ομάδα που πατούσε καλύτερα στον αγωνιστικό χώρο και η ΑΕΚ ήταν η ομάδα που ήταν η πιο επικίνδυνη. Δεν είναι σύνηθες αλλά συμβαίνει. Ο Παναθηναϊκός ήταν πιο οργανωμένος, πιο πειθαρχημένος, καλύτερα τοποθετημένος και συγκεντρωμένος από την ΑΕΚ στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού. Εχει όμως ένα έλλειμμα ατομικής ποιότητας, στο μεσοεπιθετικό κομμάτι του παιχνιδιού, η οποία δεν του επιτρέπει να μετατρέπει την καλή οργάνωσή του σε φάσεις για γκολ. Αυτός άλλωστε είναι και ο λόγος που ο Παναθηναϊκός στο φετινό πρωτάθλημα είναι πρώτος ενώ έχει πετύχει μόλις 38 γκολ, την ώρα που ο Ολυμπιακός έχει 56, η ΑΕΚ 51 και ο ΠΑΟΚ 45. Για να καταλάβεις τι εννοώ ατομική ποιότητα στο μεσοεπιθετικό κομμάτι θα γράψω ότι ο Αϊτόρ παραμένει ακόμη πρώτος σκόρερ του Παναθηναϊκού στο πρωτάθλημα με 8 γκολ!
Την ίδια ώρα η ΑΕΚ αν και πιο επικίνδυνη στο ματς, αν και είχε την μπάλα στα πόδια της, αν και έκανε τις περισσότερες επιθέσεις και τις περισσότερες τελικές, δεν σε έπεισε στο ντέρμπι. Γιατί; Για αρκετούς λόγους, αλλά θα σταθώ σε τρεις. Ο πρώτος είναι ότι στο παιχνίδι της αποδεικνύεται άκρως καθοριστικός και απαραίτητος ο Λιβάι Γκαρσία. Όχι μόνο για τα γκολ του, αλλά για όλα όσα κάνει μέσα στο γήπεδο και δεν μπορεί να τα κάνει κανείς άλλος παίκτης του Αλμέιδα.
Ο δεύτερος είναι ο συντηρητικός τρόπος του παιχνιδιού της σε αυτό το ντέρμπι, ο οποίος προήλθε προφανέστατα από τον τρόπο με τον οποίο ηττήθηκε από τον Ολυμπιακό. Και ο Αλμέιδα και οι παίκτες της ΑΕΚ μπήκαν στο γήπεδο με την λογική να μην την ξαναπατήσουν όπως με τον Ολυμπιακό μία εβδομάδα πριν και αυτό επηρέασε την ΑΕΚ στον τρόπο με τον οποίο έπαιζε.
Ο τρίτος είναι ο Πινέδα. Νομίζω οι συνεχόμενες μετακινήσεις του, όπου υπάρχει κενό, τρύπα και πρόβλημα, είτε στην αρχική ενδεκάδα, είτε μέσα στα ματς, δημιουργούν σύγχυση και στον ίδιο και στην ομάδα. Ξεκίνησε δεύτερος επιθετικός, έπαιξε δεξιά, αριστερά, γύρισε πίσω και στον άξονα για να βοηθήσει στην ανάπτυξη και με όλο αυτό η ΑΕΚ τον έχασε σχεδόν σε όλο το δεύτερο ημίχρονο που ανέβαζε την απόδοσή της. Είναι σπουδαίος παίκτης, έχει μεγάλη ευκολία στο να αλλάζει θέσεις, μπορεί να κάνει διαφορετικά πράγματα μέσα στο γήπεδο, αλλά νομίζω ότι πρέπει να του δοθεί ένας ρόλος και όχι διαφορετικός από ματς σε ματς, για να μην πω από ημίχρονο σε ημίχρονο και από εικοσάλεπτο σε εικοσάλεπτο.
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.