Wyscout: To γκολ «σφραγίδα», η «μάχη» για κάθε μπάλα, το δεύτερο ημίχρονο και η αυτοθυσία
- Ένα γκολ ορισμός του «Παναθηναϊκός του Ιβάν»
- Καμία μπάλα δεν είναι χαμένη
- Υπέφερε στο δεύτερο μέρος γιατί δεν κράτησε την μπάλα
- Ένα τέταρτο που αποτελεί τιμή για τη ψυχή αυτού του συνόλου
Σε ένα από τα πιο συγκλονιστικά ντέρμπι των τελευταίων ετών, ο Παναθηναϊκός έφυγε νικητής από τη Τούμπα, ισοφαρίζοντας την πρωταθληματική επίδοση του 2004, καθώς ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις του στη Θεσσαλονίκη μόνο με νίκες. Τότε 3/3, φέτος 4/4 με το τελευταίο «διπλό» στην έδρα του ΠΑΟΚ να θυμίζει, εκείνο πριν από 19 χρόνια που σε μεγάλο βαθμό «κλείδωσε» το πρωτάθλημα για το Τριφύλλι. Τότε πρωταγωνιστής ήταν ο άνθρωπος της τελευταίας στιγμής, Εμάνουελ Ολισαντέμπε. Στο σήμερα ο clutch player του «τριφυλλιού» είναι ο Φώτης Ιωαννίδης. Οι «πράσινοι» παρέμειναν στη κορυφή της βαθμολογίας, ξεκίνησαν σήμερα την προετοιμασία τους για το παιχνίδι της Τετάρτης στον Βόλο, ωστόσο, αξίζει με την βοήθεια του Wyscout να σταθούμε σε μερικά επιμέρους στοιχεία του παιχνιδιού που αφορούν το καθαρά ποδοσφαιρικό κομμάτι.
Ένα γκολ ορισμός του «Παναθηναϊκός του Ιβάν»
Μπορεί τα φώτα όλα στο 1-0 του Παναθηναϊκού να έπεσαν πάνω στην υπέροχη εκτέλεση του Μπερνάρντ και στο δεύτερό του γκολ με την πράσινη φανέλα αλλά η φάση αυτή αποτελεί τον ορισμό της δουλειάς του Ιβάν Γιοβάνοβιτς στο επιθετικό κομμάτι, μία φάση που την έχουμε δει αρκετές φορές στη φετινή σεζόν. Ως σύνολο, το «τριφύλλι» με μεγάλου ρίσκου ανάπτυξη εντός περιοχής προκαλεί τον αντίπαλο να τον πιέσει ψηλά για να εκμεταλλευθεί τους χώρους ψηλότερα στο γήπεδο, επιλέγοντας αρκετές και συρτές μεταβιβάσεις.
Σε ένα «χτίσιμο» επίθεσης πιο ψηλά, στη μεσαία γραμμή και με τον ΠΑΟΚ να έχει ψηλά την τελευταία γραμμή άμυνας του, οι «πράσινοι» γυρίζουν την μπάλα και περιμένουν την κατάλληλη στιγμή βάσει της τοποθέτησης των παικτών στον αγωνιστικό χώρο. Η μπάλα πηγαίνει στον Μάγκνουσον. Το αριστερό του πόδι; «Γλυκό», ποιοτικό όσο κανενός άλλου στόπερ στην Ελλάδα. Με μία μεταβίβαση, ο Ισλανδός στόπερ διαλύει και τις τρεις γραμμές άμυνας του αντιπάλου.
Ο Χουάνκαρ βγαίνει στη πλάτη του Λύρατζη και εκεί με την αγαπημένη του σέντρα, προς τα πίσω, συρτά και διαγώνια στην αντίθετη κίνηση των αμυντικών(βγαίνει off ο σούπερ χθες Ίνγκασον), βρίσκει τον Σπόραρ. Με την άμεση επίθεση, ο Παναθηναϊκός δημιουργεί ένα 4 εναντίον 4 μέσα στη περιοχή. Μοναδική συνθήκη για ντέρμπι. Από την επαφή του Σπόραρ, ο Μπερνάρντ κάνει αυτό που τόσο του έλειψε φέτος. Έγινε επικίνδυνος, πάτησε την περιοχή, σκόραρε.
Καμία μπάλα δεν είναι χαμένη
Από την πρώτη ημέρα, από την πρώτη προπόνηση, από το πρώτο λεπτό της παρουσίας του στον Παναθηναϊκό το καλοκαίρι του 2021 ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς θέλησε να αλλάξει το αγωνιστικό dna του συλλόγου, ξεκινώντας από το αμυντικό τρανζίσιον. Κάθε φορά που χάνεται η κατοχή, προσπάθεια για άμεση επανάκτηση.
Αυτή η νοοτροπία έχει «μπολιάσει» τους πάντες στο έμψυχο δυναμικό, με τον Φώτη Ιωαννίδη να ανταποκρίνεται πλήρως. Από την σέντρα του Μαντσίνι, ο Αουγκούστο κάνει ένα κόψιμο που άφησε την μπάλα «ζωντανή». Ανάμεσα σε τρεις παίκτες του αντιπάλου, ο Έλληνας φορ έχει την πιο γρήγορη αντίδραση στη φάση. Επανακτά την κατοχή, «τσιμπάει» την μπάλα και αναγκάζει τον Ζίβκοβιτς στο λάθος, στο πέναλτι, δίνοντας στη συνέχεια την λύτρωση με μία «μεγάλη» εκτέλεση, όπως την χαρακτήρισε και ο Μπερνάρντ στη συνέντευξή του στο Gazzetta.
Υπέφερε στο δεύτερο μέρος γιατί δεν κράτησε την μπάλα
Aπό το 50' μέχρι και το... 200' που έληξε το παιχνίδι στη Τούμπα, ο Παναθηναϊκός υπέφερε. Πάρα πολύ. Όσο καθόλου στη φετινή αγωνιστική περίοδο. Φυσικά και δεν ήταν επιθυμία του προπονητή αυτή η μεγάλη οπισθοχώρηση αλλά κάποιες φορές η ανάγκη για να κρατηθεί το αποτέλεσμα, οδηγεί τους ποδοσφαιριστές να παίζουν περισσότερο με το ένστικτο της αυτοσυντήρησης παρά με τα εντολές. Οι «πράσινοι» βιάστηκαν να αντιμετωπίσουν το παιχνίδι με την λογική του «κρατάμε το μηδέν και φύγαμε με την νίκη». Το πλήρωσαν με την ισοφάριση στο 85' αλλά μετά έβγαλαν σπουδαία αντίδραση και πέρασαν ξανά μπροστά στο σκορ.
Όταν κρίνονται τόσα πολλά, είναι κάτι που μπορεί να συμβεί. Είναι κι αυτό μέσα στο παιχνίδι. Αν γινόταν συστηματικά θα ήταν πρόβλημα, αλλά δεν συμβαίνει.
Το «τριφύλλι» δεν κατάφερε να κρατήσει την μπάλα. Δεν είχε τις σωστές επιλογές, τις σωστές τοποθετήσεις, την ψυχραιμία να το κάνει. Από το 52% του πρώτου ημιχρόνου, έφτασε στο 32% στο δεύτερο και από τις 3.72 πάσες ανά κατοχή, στις 1.64 στο τελευταίο εικοσάλεπτο. Δηλαδή δεν μπορούσε να αλλάξει δεύτερη πάσα και ήταν λογικό ο ΠΑΟΚ να τον κλείσει στη περιοχή του και να τον πιέσει ασφυκτικά, πετώντας στα σκουπίδια πολλές και εξαιρετικές προϋποθέσεις για γκολ μέχρι να ισοφαρίσει στο 85'.
Ένα τέταρτο που αποτελεί τιμή για τη ψυχή αυτού του συνόλου
Φυσικά και θα έπρεπε ο Παναθηναϊκός να παρουσιαστεί καλύτερος και πιο ψύχραιμος στα λεπτά που ακολούθησαν το 2-1. Δεν το έκανε, η μπάλα λες και είχε... μαγνήτη δεν μπορούσε να φύγει από την περιοχή και ο ΠΑΟΚ εκτελούσε το ένα στατικό μετά το άλλο.
Πλάγια, εκτελέσεις φάουλ, κόρνερ. Δεν έφευγε με τίποτα από την περιοχή του Μπρινιόλι. Το τελευταίο τέταρτο μπορεί να μην περιποιεί τιμή για την ποδοσφαιρικό ταυτότητα του φετινού συνόλου αλλά είναι μνημείο αυταπάρνησης, γενναιότητας και ψυχής. Χρειάζεται και αυτό σε μία πορεία πρωταθλητισμού, όπου τα πάντα κρέμονται από μια κλωστή.
Μεγάλο πράγμα η καρδιά στο ποδόσφαιρο, με τους παίκτες του Ιβάν να πέφτουν πάνω στις μπάλες λες και κρίνονταν η ζωή τους από την κατάληξη των φάσεων. Ο Κώτσιρας, ο Κουρμπέλης, ο Μάγκνουσον, ο Σένκεφελντ, πόσες και πόσες «κόντρες» για να μην αναγκαστεί ο εξαιρετικός και χθες, Αλμπέρτο Μπρινιόλι.
Ο Παναθηναϊκός έχει «χτίσει» χαρακτήρα, έχει σκληραγωγηθεί, έχει νοοτροπία νικητή και αυτή είναι η μεγαλύτερη «προίκα» ενόψει της νέας σεζόν.
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.