Καλύτερα να κοιτάξει το επίπεδο ποιότητας και όχι τον αριθμό των μεταγραφών

Καλύτερα να κοιτάξει το επίπεδο ποιότητας και όχι τον αριθμό των μεταγραφών

Βασίλης Βλαχόπουλος Βασίλης Βλαχόπουλος
Καλύτερα να κοιτάξει το επίπεδο ποιότητας και όχι τον αριθμό των μεταγραφών

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για το οξυγόνο που εξασφάλισε ο Άρης μέσα από τη νίκη επί του Αστέρα Τρίπολης και την ανάγκη προσθήκης παικτών που μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Η ανάγκη προσθήκης (ίσως και) πέντε ποδοσφαιριστών, αρχές Σεπτέμβρη, ισοδυναμεί με παραδοχή λάθους στον αγωνιστικό σχεδιασμό και στις επιλογές που προηγήθηκαν. Τα λάθη είναι αναπόφευκτα, η υποστήριξή τους στοιχειοθετεί κακή απόφαση αλλά η πρόθεση διόρθωσης αυτών δείχνει σοφία. Έστω… στις καθυστερήσεις, ο Άρης αντιλήφθηκε πως θα έπρεπε να είχε λειτουργήσει διαφορετικά το καλοκαίρι που πέρασε, ας το κάνει. Εδώ βρίσκεται το πρώτο από τα τρία βασικά συμπεράσματα της εμφάνισης με τον Αστέρα Τρίπολης.

Το δεύτερο αφορά τη φρεσκάδα που έλειπε από την ομάδα. Κατά την εκτίμηση του Άκη Μάντζιου, ήταν περισσότερο ζήτημα ψυχολογίας, έλλειψης αυτοπεποίθησης, ενδεχομένως και φόβου μιας νέας απώλειας. Δεν είπε ψέματα ως προς τον ψυχισμό των ποδοσφαιριστών, σίγουρα όμως κράτησε ένα μεγάλο κομμάτι των σκέψεων του για τον εαυτό του. Ο Άρης ήταν βαρύς, αρκετά συντηρητικός στο παιχνίδι του, λειτούργησε σα να είχε 3-4 λίτρα βενζίνης στο ντεμπόζιτό του για να διανύσει μια απόσταση εκατό χιλιομέτρων. Γι’ αυτό – όποτε μπορούσε – έκανε αυστηρή οικονομία, βάζοντας «νεκρά» στην κατηφόρα και τραβώντας το πόδι από το γκάζι. Αυτό σημαίνει ότι το δεκαήμερο που προηγείται πριν τις τελευταίες τρεις ημέρες της προετοιμασίας για την Τούμπα, απαιτεί βελτίωση στον τομέα των τρεξιμάτων και των αντοχών.

Τρίτο συμπέρασμα: Υπάρχει και ο σέντερ φορ, αρκεί να του δίνετε την μπάλα. Έκανα λάθος χθες, τέσσερις φορές την πήρε ο Λορέν Μορόν εκεί που έπρεπε. Στην πρώτη έδωσε την ασίστ στον Σαμόρα για το 1-0. Στη δεύτερη η επιλογή του ήταν κακή με την προτίμηση ενός σουτ από τα 25-30 μέτρα αντί μιας εύκολης πάσας στον Κοσταρικανό. Στην τρίτη είδε τον Άλβαρες ξεχασμένο στην αριστερή πλευρά της άμυνας του Αστέρα κι έκρυψε το κορμί του πίσω από τη σκιά του αντιπάλου πριν ακολουθήσει η εξαιρετική εκτέλεση. Στην τέταρτη και πάλι κινήθηκε άψογα στην πλάτη του αντιπάλου και η ενέργειά του απέκτησε αξία γιατί ο Φράνκο Φεράρι έκανε την πάσα που κανείς δεν περίμενε. Όλοι κοίταξαν τον Σαμόρα αλλά ο Αργεντίνος είδε τη σωστή, την εξεζητημένη. Το έχω ξαναγράψει. Δεν γίνεται να ήταν άχρηστοι όλοι οι σέντερ φορ που πέρασαν από τον Άρη. Αλλού ήταν το λάθος. Αυτό ισχύει και για τον Άντρε Γκρέι που έφυγε.

Ο Μορόν

 

Νικώντας τον Αστέρα, ο Άρης γέμισε με οξυγόνο τα πνευμόνια του. Για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή αλλά και ενέσεις ποιότητας. Φάνηκε χθες και από τον περιορισμένο αριθμό φιλάθλων στις κερκίδες του «Κλ. Βικελίδης». Μετά τους 35-36 χιλιάδες των ευρωπαϊκών αγώνων, οι κερκίδες ήταν μισοάδειες. Το μήνυμα είναι ξεκάθαρο. Αλλαγή μοντέλου διοίκησης, ορθότητα στις αγωνιστικές αποφάσεις και δημιουργία προϋποθέσεων για να μην ισοδυναμεί η παρουσία στο γήπεδο με επώδυνη διαδικασία αλλά με διασκέδαση. Ο Άκης Μάντζιος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο έως και πέντε μεταγραφών. Η λογική λέει ότι Σουλεϊμάνοφ και Βέλεθ είναι οι δύο. Εξίσου απαραίτητος είναι ο αριστερός winger. Μακάρι να διαψευστεί ο ντουνιάς από τον Τζόναταν Μενέντες αλλά (συμπεριλαμβανομένου και του χθεσινού), ο βραχύσωμος επιθετικός δεν πείθει. Ο δεύτερος φορ είναι απαραίτητος. Το είπε χθες και ο Μίλαν Ράσταβατς όταν ρωτήθηκε για τις αλλαγές προσώπων στην άμυνα. «Δεν μπορείς να βγάλεις ολόκληρο Πρωτάθλημα με δέκα παίκτες», είπε. Και ο Μορόν δεν γίνεται να βάλει καλοκαιρινά, φθινοπωρινά, χειμωνιάτικα, ανοιξιάτικα και πάει λέγοντας. Παρένθεση: Αν ο Μουνάφο είχε όντως πρόβλημα τραυματισμού και αυτός ήταν ο λόγος αντικατάστασής του, έχει καλώς. Αν όχι, ήταν το λάθος που έκρινε το παιχνίδι.

Και πάμε στην πέμπτη και πιο ουσιαστική. Ο Άρης έχει δεχθεί έξι γκολ σε τρεις αγωνιστικές. Είναι πολλά για ομάδα που λέει ότι θα ψάξει την υπέρβαση. Στη θέση του αμυντικού χαφ, είναι ζήτημα προσώπων. Έχει μαλλιάσει η γλώσσα όλων όσοι ασχολούνται με το ρεπορτάζ του Άρη. Η μεγαλύτερη επένδυση θα έπρεπε να είχε γίνει γι’ αυτή τη θέση. Για να γίνει ο Άρης ομάδας Μάντζιου, πρέπει να προσθέσει στιβαρό «6αρι» και στη συνέχεια να βελτιώσει την αμυντική λειτουργία του. Διορθώνοντας και τα τρεξίματα των υπολοίπων που αναφέραμε παραπάνω. Πέραν δηλαδή του αριθμού, ο Άρης χρειάζεται ποιότητα. Παίκτες έχει αρκετούς, στο επίπεδο που χρειάζεται όμως, είναι λίγοι.

Μια τελευταία σημείωση. Στη φάση του πρώτου τέρματος του Αστέρα ο Τσακαλίδης στο VAR εκτίμησε ότι ο Ρεγκίς δεν έκανε παίξιμο με το χέρι και δεν απέκτησε πλεονέκτημα. Δεν θα έπρεπε να καλέσει τον διαιτητή να δει τη φάση; Δεν το έκανε. Η δε αντίδρασή του στη φάση του 45ου λεπτού (προηγήθηκε το επιθετικό φάουλ της επαφής με το χέρι από τον Σαμόρα) ήταν εντελώς διαφορετική βάζοντας τον διαιτητή σε διαδικασία αλλαγής της σωστής απόφασης που είχε πάρει. Ο Κατοίκος έκανε καλή διαιτησία και απέφυγε το κακό μονοπάτι στο οποίο τον έστειλε αυτός που υποτίθεται ότι έχει και την τεχνολογική υποστήριξη. Τελικά το VAR το έχουμε για να λύνει ή να δημιουργεί προβλήματα;

@Photo credits: INTIME

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.