Ο Ολυμπιακός μεγάλωσε την παγκόσμια φήμη του
Η υπεραξία marketing και εσωτερικών δημοσίων σχέσεων που αγόρασε ο Ολυμπιακός με την επιλογή του να αποκτήσει τον Μαρσέλο γίνεται πλέον κατανοητή και με γυμνό μάτι, συνεπώς δεν έχει και μεγάλο νόημα μια βαθύτερη ανάλυση. Συνοπτικά μπορεί κανείς να σταθεί μόνο στην παρουσία των 25 χιλιάδων φίλων του Ολυμπιακού στην παρουσίαση του Βραζιλιάνου σούπερ σταρ για να αντιληφθεί πόσο επηρέασε την ψυχολογία των οπαδών του αυτή η μεταγραφή.
Αξιολογώντας την όμως ως επιχειρηματική κίνηση, αυτή η επιλογή έχει ήδη κριθεί και είναι ήδη επιτυχημένη. Ο Ολυμπιακός, μια ομάδα που έχει μεγαλώσει το όνομά της στην ευρωπαϊκή αγορά και έχει μπει στο δίκτυο των ομάδων που πωλούν και αγοράζουν από τα “υψηλότερα ράφια”, έχει στην διάρκεια των τελευταίων ετών δημιουργήσει μια σειρά από εντυπώσεις που επηρεάζουν την αντίληψη της ευρωπαϊκής αγοράς και δυναμώνουν τη φήμη του. Τώρα, περίπου 2 χρόνια μετά από την προηγούμενη φορά που “ακούστηκε” δυνατά στην αγορά ως η ομάδα που είχε φτιάξει ποδοσφαιριστή που κρίθηκε κατάλληλος για την Λίβερπουλ του Γιούργκεν Κλοπ, δηλαδή 2 χρόνια μετά την πώληση του Κώστα Τσιμίκα, ο Ολυμπιακός αγόρασε μια ακόμη πολύ καλή εντύπωση - αυτή του συλλόγου που κατάφερε να πείσει τον Μαρσέλο να συνεχίσει να παίζει ποδόσφαιρο σε μια εποχή που ο παίκτης με τους περισσότερους τίτλους στην ιστορία της Ρεάλ Μαδρίτης ετοιμαζόταν να ανακοινώσει ότι αποσύρεται επειδή δεν τον έπειθε καμιά από τις προτάσεις που είχε στα χέρια του.
Το ότι ο Ολυμπιακός, δηλαδή μια ελληνική ομάδα, η οποία παίζει σε ένα πρωτάθλημα που δεν παρακολουθεί ο πλανήτης και δεν το υπολήπτεται ιδιαίτερα η ευρωπαϊκή αγορά, κατάφερε αυτό που δεν κατάφεραν οι ομάδες από το MLS, από το Κατάρ, από τη LaLiga, από τη Serie A, ή από την Τουρκία, είναι μια πολύ καλή φήμη. Διότι η αγορά γνωρίζει εξ ορισμού ότι ο Μαρσέλο δεν επέλεξε αυτό το project με οικονομικό κίνητρο. Δηλαδή γνωρίζει ότι αν ήταν η “αρπαχτή”, ο Βραζιλιάνος σταρ θα την έκανε στο MLS ή το Κατάρ, ή ακόμη και στην Τουρκία. Το ότι ο Μαρσέλο επιλέγει να τον βάλει στο βιογραφικό του ως επόμενη ομάδα μετά από μια χρυσή ζωή στην Ρεάλ, δεν είναι μόνο ένα αθλητικό παράσημο για τον Ολυμπιακό - είναι και ένα ερέθισμα που βαραίνει τον Ολυμπιακό ως brand name στη συνείδηση της ευρωπαϊκής αγοράς. Ο Ολυμπιακός πλέον δεν είναι μόνο μια ομάδα που “φτιάχνει” ποδοσφαιριστές για να πουλήσει - είναι και κάποιος που πείθει έναν σταρ της ελίτ να “καταδεχθεί” να παίξει στην Ελλάδα.
Από το 2018, που μετακινήθηκε ο Ρονάλντο από τη Ρεάλ στη Γιουβέντους, η ευρωπαϊκή αγορά έβαλε στην επιχειρηματική νοοτροπία της την social media υπεραξία που αγοράζει ως ένα από τα επιπλέον κριτήρια για τον ορισμό μιας επιτυχημένης μεταγραφής ποδοσφαιριστή. Αν κανείς κοιτάξει αυτή την υπεραξία, το γεγονός ότι η φανέλα και το έμβλημά του εκτίθεται εδώ και μερικές μέρες στα μάτια των 58,5 εκατομμυρίων ανθρώπων που ακολουθούν τον Μαρσέλο στο Instagram αρκεί για την εξαγωγή του συμπεράσματος: με τα λεφτά που πλήρωσε, ο Ολυμπιακός δεν θα μπορούσε να κάνει μεγαλύτερη καμπάνια από αυτή που κάνει τις τελευταίες ημέρες χάρη στην απόκτηση του Μαρσέλο.
Δεν έχει μεγάλο νόημα να συγκρίνει κανείς τις μεταγραφές διαχρονικά για να φτάσει σε συμπέρασμα σχετικά με το αν η απόκτηση του Μαρσέλο είναι η μεγαλύτερη στην ιστορία. Στην εποχή των social media, που είναι μια άλλη εποχή από την προηγούμενη, ο Μαρσέλο είναι μακράν ο πιο δημοφιλής αθλητής που έχει πατήσει ελληνικό έδαφος για να εργαστεί επαγγελματικά. Χωρίς συζήτηση είναι η μεγαλύτερη μεταγραφή στην ψηφιακή εποχή.
Και φτάνουμε στην “αγωνιστική παράμετρο. Το γεγονός ότι επέλεξε τον Ολυμπιακό και όχι το MLS ή το Κατάρ απαντά από μόνο του σχετικά με τη νοοτροπία του. Αν ήθελε απλώς να κάνει μια τελευταία “αρπαχτή” προτού βγάλει τα ποδοσφαιρικά για να γίνει πρεσβευτής της Ρεάλ και να ασχοληθεί με τα πολλά και ποικιλόμορφα επιχειρηματικά ενδιαφέροντά του, δεν θα ήταν εδώ. Στα 34, ένας επαγγελματίας αυτού του επιπέδου, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι “αντέχει” για να έχει βέλτιστη απόδοση όταν καλείται να συνδυάσει την υψηλή απόδοση στο Europa League με ένα πρωτάθλημα του ελληνικού επιπέδου. Για να έχουμε μια ιδέα, ας “μεταγράψουμε” στην ελληνική Superleague τα περσινά δεδομένα του στο ισπανικό πρωτάθλημα, σε 11 αγώνες. Με την περσινή απόδοσή του ο Μαρσέλο είχε επιδόσεις ανά 90’ που θα τον κατέτασαν στην κορυφή της λίστας των αριστερών μπακ του ελληνικού πρωταθλήματος - κυρίως χάρη στις επιδόσεις του στις επιθετικές παραμέτρους και το passing game (πηγή: Comparisonator).
Αφήνοντας λοιπόν στην άκρη την υπεραξία που αγόρασε στο κομμάτι της νοοτροπίας ο Ολυμπιακός βάζοντας στα αποδυτήριά του ένα μέλος της παρέας που κατέκτησε 5 Champions League τρόπαια, είναι προφανές ότι απέκτησε έναν ποδοσφαιριστή που θέλει να παίξει και μπορεί ακόμη να αποδώσει σε υψηλό επίπεδο.
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.