Ο Μανού Γκαρθία εκτέλεσε το σχέδιο της τέλειας απόδρασης

Ο Μανού Γκαρθία εκτέλεσε το σχέδιο της τέλειας απόδρασης

Βασίλης Βλαχόπουλος Βασίλης Βλαχόπουλος
Ο Μανού Γκαρθία εκτέλεσε το σχέδιο της τέλειας απόδρασης

bet365

Ο Βασίλης Βλαχόπουλος γράφει για τη σπουδαία νίκη του Άρη στο γήπεδο της Τούμπας και την ποδοσφαιρική καλλιτεχνία του Μανού Γκαρθία ο οποίος έκανε αυτό που κανείς δεν περίμενε…

Αντικειμενικά, κανείς δεν περίμενε αυτή την εκτέλεση. Η παράλληλη πάσα έπειτα από την εξαιρετική ατομική ενέργεια και τον κραδασμό με τον Ραχμάν Μπάμπα θα αποτελούσε ό,τι πιο σύνηθες για κάθε ποδοσφαιριστή. Μόνο που τούτος δεν είναι ένας συνηθισμένος ποδοσφαιριστής. Δεν ανήκει στη συνομοταξία αυτών που αρέσκονται στις τυπικότητες, προφανώς διαπίστωσε ότι δεν υπήρχε ελεύθερος παίκτης. Κι έτσι αποφάσισε το δύσκολο, αυτό που ουδείς περίμενε και κυρίως ο εντυπωσιακός Κοτάρσκι του οποίου η έκπληξη φάνηκε μέσα από την αντίδρασή του αλλά και την έκφραση του προσώπου του. Αυτή είναι όμως η διαφορά μεταξύ ποδοσφαιριστών και… καλλιτεχνών. Ο Μανού Γκαρθία έχει καλλιτεχνική φλέβα, είναι ποδοσφαιρικός αρτίστας και χθες φιλοτέχνησε ένα ακόμη έργο τέχνης εκτελώντας άρτια το σχέδιο απόδρασης του Άρη από την Τούμπα.

Το εκπληκτικό γκολ που σημείωσε αποτέλεσε το βασικό επιχείρημα στην ανάδειξή του σε πολυτιμότερο παίκτη του αγώνα και η βασική διαφορά του με τον εξίσου εξαιρετικό Κωνσταντέλια ήταν η μετουσίωση του καλού παιχνιδιού. Στην πραγματικότητα όμως έκανε πολλά περισσότερα. Δεν είναι σωματώδης αλλά κουβάλησε κοτζαμάν ομάδα στις πλάτες του όπως και δύο-τρεις διαφορετικούς παίκτες του ΠΑΟΚ κατά τη στιγμή των κάθετων κινήσεών του στο δεύτερο ημίχρονο. Σπουδαιότερο όλων είναι ότι παρέσυρε κι άλλους στον ρυθμό του. Σαν τους Μόντσου, Σιφουέντες στον άξονα της μεσαίας γραμμής έπειτα από το κακό δεύτερο μισό του πρώτου ημιχρόνου. Παράλληλα έδωσε ουσία στα τρεξίματα του Κλέιτον Ντιαντί θυμίζοντας σε όλους τις λεπτομέρειες ενός σχεδίου. Συνολικά όμως οι ποδοσφαιρικές εκφράσεις του αποτέλεσαν την πηγή έμπνευσης των υπολοίπων.

Στα πρώτα 25 λεπτά, κυρίως όμως από το 46ο λεπτό έως και λίγο μετά το αντίστοιχο 70ο, ο Άρης ήταν η ομάδα που έχει φανταστεί και ο Άκης Μάντζιος. Με ένταση στο παιχνίδι της, ταχύτητα αποφάσεων και κινήσεων, γρήγορες εναλλαγές της μπάλας για τη δημιουργία προϋποθέσεων σκοραρίσματος και σταθερά την καλή αμυντική συμπεριφορά. Κι έφτασε στο σημείο να αγωνιστεί με τα 2/4 των βασικών ποδοσφαιριστών στα μετ’ όπισθεν λόγω των απουσιών των Φαμπιάνο-Μάγιο και της αποχώρησης του Φραν Βέλεθ. Η τελευταία «ολοκλήρωσε» το προβληματικό πρώτο ημίχρονο όπου μετά το 25’ οι «κίτρινοι» παραπατούσαν στον αγωνιστικό χώρο με συνέπεια την παροχή ελεύθερων χώρων και την έκρηξη επιθετικότητας του αντιπάλου. Εκεί έπαιξε ρόλο και η τύχη, αυτή που τους είχε γυρίσει την πλάτη σε αντίστοιχο παιχνίδι στα μέσα του περασμένου Μάη απέναντι στον ίδιο αντίπαλο. Τότε την είχε ο ΠΑΟΚ, χθες αυτή χαμογέλασε στον Άρη.

Ο Μορόν

 

Στο πρώτο ημίχρονο απείχε ολοκληρωτικά από αυτό που είχε σχεδιαστεί υπό την έννοια ότι δεν είχε τον έλεγχο του ρυθμού παρότι έφερε αποτελεσματικότητα η πίεση από ψηλά στην προσπάθεια του ΠΑΟΚ να χτίσει παιχνίδι ξεκινώντας από τον Κοτάρσκι. Σε αυτό συνετέλεσαν οι αποφάσεις του Λορέν Μορόν οι οποίες οδήγησαν προς την κατεύθυνση μη μετουσίωσης των κατοχών. Μετά είχε να διαχειριστεί τα ατομικά λάθη. Αυτά είναι αδύνατο να ελεγχθούν από τον οποιονδήποτε προπονητή κατά τη διαδικασία κατάστρωσης ενός σχεδίου. Δύο σοβαρά λάθη έγιναν και στο δεύτερο ημίχρονο τα οποία οδήγησαν στις δύο φάσεις του ΠΑΟΚ. Στο σουτ του Τάισον εκτός περιοχής και στο δοκάρι του Μπάμπα.

Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ των δύο ημιχρόνων ήταν συναισθηματική. Η ομάδα του δεύτερου μέρους έβγαλε αυτοπεποίθηση και προειδοποίησε δύο ακόμη φορές πριν το γκολ του Μανού Γκαρθία. Στην πρώτη η μπάλα χτύπησε στο πόδι ξαφνιασμένου Κοτάρσκι και στη δεύτερη ο Κεντζιόρα επιβεβαίωσε την εμπειρία του σταματώντας την κάθετη πάσα στον Ντιαντί. Συνολικά στο δεύτερο ημίχρονο, ο Άρης λειτούργησε με μεγαλύτερη άνεση στον άξονα και σε αρκετές περιπτώσεις διαπίστωσε την απώλεια αποστάσεων μεταξύ των γραμμών του αντιπάλου.

Πάμε στην ουσία γιατί αυτή μετράει και συνήθως εκεί σκοντάφτει αυτή η ομάδα. Έχοντας «βγάλει» εξαιρετικά απαιτητικό πρόγραμμα και πατώντας στο 2Χ2 επί Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ ο Άρης βρίσκεται στην τετράδα. Εκεί που η ποδοσφαιρική πιάτσα δεν τον κατέταξε στις εκτιμήσεις που προηγήθηκαν της έναρξης του Πρωταθλήματος αλλά τον τοποθέτησε να… βολοδέρνει μεταξύ 5ης και 8ης θέσης με στόχο ένα ευρωπαϊκό εισιτήριο. Και τώρα έφθασε η στιγμή απόδειξης της ολοκληρωτικής αλλαγής της νοοτροπίας του. Αν ρίξει κανείς μια ματιά στο πρόσφατο παρελθόν θα διαπιστώσει ότι το πρόβλημα αυτής της ομάδας δεν ήταν παιχνίδια σαν το χθεσινό αλλά σαν τα δύο (εντός έδρας) που ακολουθούν με Λαμία και Καλλιθέα, παράλληλα της αδυναμίας υποστήριξης ενός σερί αποτελεσμάτων που ενισχύουν την ψυχολογία του συνόλου. Στην Τούμπα, ο Άρης έκανε δήλωση στόχων και προθέσεων και στους δύο επόμενους αγώνες υποχρεούται να καταθέσει τα δικαιολογητικά πηγαίνοντας στους 17 βαθμούς και καθώς οι υπόλοιποι θα κονταροχτυπηθούν μεταξύ τους.

Γι’ αυτό ο Άκης Μάντζιος εστίασε στη βαθμολογική ουσία της απόδρασης από την Τούμπα. Είναι υποχρεωμένος να το κάνει έπειτα από την αλλαγή συστήματος διεξαγωγής του Πρωταθλήματος βάσει του οποίου οι τέσσερις πρώτοι διαχωρίζονται από τους υπόλοιπους. Φέτος οι «γκάφες» της κανονικής διάρκειας δεν καλύπτονται εύκολα, ίσα-ίσα που έχουν μεγάλο τίμημα. Ο Άρης έκανε τις δικές του και ως ένα βαθμό τις κάλυψε στα δύο τελευταία παιχνίδια. Τώρα ήρθε η στιγμή να προσθέσει δύο ακόμη νίκες για να ενισχύσει το ψυχολογικό πλεονέκτημα που ήδη απέκτησε…

@Photo credits: eurokinissi

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

Βασίλης Βλαχόπουλος
Βασίλης Βλαχόπουλος

Ασχολήθηκε με τη δημοσιογραφία στα τελευταία χρόνια της… λαδόκολλας. Χάριν οικονομίας, το λευκό χαρτί χρησιμοποιούταν σε έκτακτες και ιδιαιτέρως σοβαρές καταστάσεις, ούτως ή άλλως ήταν δυσεύρετο. Πρόλαβε τη διαδικασία αποστολής των φαξ, αλλά και τις πρώτες συσκευές κινητής τηλεφωνίας με τη λαστιχένια κεραία που θύμιζαν στρατιωτικούς ασυρμάτους.

Παρακολουθεί όλες… τις μπάλες, αλλά η αδυναμία του είναι η πορτοκαλί, η σπυριάρα, λόγω της ειδοποιού διαφοράς μεταξύ ποδοσφαίρου και μπάσκετ. Στο μπάσκετ ΠΑΝΤΑ κερδίζει ο καλύτερος. Στο ποδόσφαιρο, μπορεί να κερδίσει ο πιο τυχερός.

ΥΓ: Οσα χρόνια κι αν περάσουν, όσα περιοδικά κι αν πέσουν στα χέρια του, το «Τρίποντο» ήταν, είναι και θα είναι το κορυφαίο forever and ever.