Ολυμπιακός: Τρεις φωτογραφίες, μία «παιδική ασθένεια»…
Ο Ολυμπιακός μπορεί να μην ήταν απειλητικός, αλλά στο μισό του α΄ ημιχρόνου ήταν πραγματικά καλύτερος του Παναθηναϊκού και εύκολα θα μπορούσε να είχε ανοίξει το σκορ, αλλάζοντας όλο το παιχνίδι.
Η ομάδα του Μεντιλίμπαρ είχε κεντρικό πρωταγωνιστή σε αυτό το διάστημα τον Τσικίνιο, που από θέση πίσω από τον σέντερ φορ, σαν δεκάρι, λειτούργησε πολύ σωστά-απλά τον εγκατέλειψαν οι δυνάμεις του, θα έλεγα σχετικά γρήγορα, γι΄αυτό και δημιουργήθηκε η άσχημη γι΄ αυτόν εντύπωση τελικά, με την εικόνα του στο β΄ ημίχρονο, και τον προπονητή να κάνει λάθος αφήνοντας τον μέχρι το 87.
Κι εδώ είμαι υποχρεωμένος να σταθώ, όχι για πρώτη φορά, στην «παιδική ασθένεια» των ποδοσφαιριστών του Ολυμπιακού, που ονομάζεται εγωϊσμός. Οκ. Καλό είναι να έχει εγωϊσμό ο παίκτης και δη ο κυνηγός, όμως καλύτερο είναι να έχει στο μυαλό του και μία ακόμη λέξη, «ομάδα». Στο ποδόσφαιρο είναι μεγάλο πράγμα η ομαδικότητα. Να δίνεις την πάσα στο συμπαίκτη σου για να σιγουρέψεις το γκολ, να έχεις στο μυαλό του ότι προηγείται ο Ολυμπιακός και μετά ο εαυτός σου.
Δείτε δύο χαρακτηριστικές φωτογραφίες.
Στο 15ο λεπτό, ο Ζέλσον βρίσκεται, όπως βλέπετε, στην περιοχή του ΠΑΟ από την σωστή πάσα του Τσικίνιο. Έχει, ωστόσο, μπροστά του τον…μισό Παναθηναϊκό! Εφτά παίκτες. Κι όμως επιχειρεί σουτ. Την στιγμή κατά την οποία ο Στάμενιτς είναι εντελώς αμαρκάριστος στο ημικύκλιο και του ζητάει την μπάλα. Τώρα, ειλικρινά, ο Ζέλσον μπορεί να απαντήσει πόσες πιθανότητες είχε από τη θέση που βρισκόταν και με τόσους «πράσινους» μπροστά του, να σκόραρε;…
Στο 17ο λεπτό, ο Κωστούλας βρίσκεται, όπως βλέπετε, στο ημικύκλιο της περιοχής του ΠΑΟ με τους δύο στόπερ μπροστά του. Και πάει και σουτάρει, σχεδόν αναπόφευκτα, πάνω τους, με την μπάλα να φεύγει κόρνερ. Δίπλα του και δεξιά του έχει τον Τσικίνιο, ο οποίος μάλιστα έχει ο ίδιος ξεκινήσει τη φάση, παίρνοντας την μπάλα και δίνοντας τη στο συμπαίκτη του, κάνοντας παράλληλα την κίνηση να φύγει στο χώρο και να την ξαναπάρει, βγαίνοντας τετ α τετ με τον Λοντίγκιν. Με τον Κωστούλα να τον αγνοεί…
Για να πω την αλήθεια μου, από τον Ζέλσον το περίμενα-το έχει κάνει και το έχει ξανακάνει. Από τον Κωστούλα δεν το περίμενα. Το να μην δώσει την μπάλα στον Ελ Κααμπί, όπως έγινε το Σάββατο με τον Άρη στο δικό του γκολ της ισοφάρισης, το καταλαβαίνω. Γιατί βρίσκονταν σε καλή θέση, απέναντι στον γκολκίπερ. Που και πάλι η πιο σωστή κίνηση ήταν να την σπάσει στο συμπαίκτη του. Αλλά το να σουτάρει την Τετάρτη με ελάχιστες πιθανότητες επιτυχίας, δεν το καταλαβαίνω. Κι ελπίζω να κάνει ο μικρός την αυτοκριτική του.
Κι επειδή μίλησα πριν για «παιδική ασθένεια», ιδού και τρίτη φωτογραφία για του λόγου το αληθές.
Στο 91ο λεπτό ο Βέλντε έχει εκμεταλλευθεί το λάθος του Κώτσιρα και έχει βρεθεί σε αυτή τη θέση που βλέπετε. Δεξιά του είναι ο Ελ Κααμπί και περιμένει την πάσα. Μία πάσα που δεν πήρε ποτέ. Γιατί ο Νορβηγός επέλεξε να σουτάρει, υπό την πίεση του Κώτσιρα, πάνω στον αμυντικό του ΠΑΟ, τον Μπράουν…
Είδαμε λοιπόν τρεις ξεκάθαρες περιπτώσεις στις οποίες τρεις διαφορετικοί παίκτες του Ολυμπιακού προτίμησαν να επιχειρήσουν να γίνουν ήρωες από το να υπηρετήσουν το συμφέρον της ομάδας. Ακόμη δε κι αν δεχθούμε ότι δεν ήταν το θέμα τους η έλλειψη ομαδικότητας, ήταν λάθος που απέτυχαν να δουν τον συμπαίκτη τους στην καλύτερη θέση-μεταξύ μας, το δεύτερο ενδεχόμενο, να μην είδαν τον συμπαίκτη, το θεωρώ να έχει τις σαφώς λιγότερες πιθανότητες.
Τέλος πάντων, αφού το πήγα σήμερα με τις φωτογραφίες, να βάλω άλλη μία, κι αυτή από το πρώτο 25λεπτο, διάστημα στο οποίο ο Ολυμπιακός ήταν πολύ πιο κοντά στο να ανοίξει το σκορ, αλλά δεν το έκανε, να το πω έτσι, από βλακεία των παικτών του.
Βλέπετε εδώ, στο 25’, τον Ρόντινεϊ να έχει κλέψει την μπάλα και να έχει μπουκάρει στην περιοχή του ΠΑΟ. Προς το δεύτερο δοκάρι, υπάρχει ο Ζέλσον. Το μόνο που χρειάζεται να κάνει ο Πορτογάλος είναι την κίνηση να πάει προς την εστία για να υποδεχθεί την πάσα του συμπαίκτη του-και δεν την κάνει ποτέ! Μένει ακίνητος εκεί, και φυσικά όταν επιχειρεί τη σέντρα ο Ρόντινεϊ, κόβει εύκολα ο αμυντικός…
Όλα αυτά σημαίνουν το εξής απλό: ο Ολυμπιακός στα πρώτα 25-30 λεπτά ήταν μια χαρά. Και το παιχνίδι ήταν για 0-1. Αλλά όταν πετάς στα σκουπίδια τρεις τέτοιες προϋποθέσεις για γκολ, πώς θα κερδίσεις.
Μαθηματικά θα αντιδράσει κι ο αντίπαλος σου, που μάλιστα ήταν και γηπεδούχος. Έγινε και το 0-1 από την γκάφα του Πασχαλάκη με το που ξεκινάει το β΄ ημίχρονο κι έτσι έχασε ο Ολυμπιακός τις εντυπώσεις στα πρώτα 75 λεπτά, μέχρι το 1-1 και τη δυναμική του επίθεση στο τέλος όταν δεν έγινε το 1-2 τη μία με τη φάση του Βέλντε, που περιέγραψα πιο πάνω και την άλλη με την ακύρωση του πέναλτι από την υπόδειξη οφσάιντ του VAR.
Άσχετο: Μέχρι αυτή την στιγμή, η μαγική λέξη στα μεταγραφικά του Ολυμπιακού είναι ένα όνομα, «Μεντιλίμπαρ». Ο Βάσκος για να πει «ναι» πρέπει να είναι βέβαιος για κάποια μεταγραφή. Δεν είναι εύκολος. Και έως τώρα τουλάχιστον, τα «ναι» που έχει πει είναι…, ας μην γράψω καλύτερα πόσα.
Η φωτογραφία της ημέρας:
Τι να λέμε, η έκφραση «έτσι είναι το ποδόσφαιρο», τα καλύπτει όλα. Μπαίνει ο Γιάρεμτσουκ αλλαγή στο Αγρίνιο στο 84’, είναι κινητικός, σπάει μπάλες και στο 90’ βρίσκεται ένα μέτρο μακριά από το γκολ-και πλασάρει άουτ εξ επαφής σε κενή εστία από την ασίστ του Κωστούλα, αν θυμάστε.
Χάνει λοιπόν εκείνο το «σίγουρο» γκολ κι έρχεται μετά και βάζει αυτό το πολύ δύσκολο, λίγες μέρες μετά με τον Παναθηναϊκό! Για να αποδειχθεί πανηγυρικά ότι καλώς η, κακώς, όλα τα γκολ μπαίνουν κι όλα τα γκολ χάνονται. Στη μία περίπτωση έπρεπε απλά να…φυσήξει την μπάλα για να μπει στα δίκτυα. Και στη δεύτερη απέφυγε με ιδανικό τρόπο έναν πολύ καλό στόπερ και νίκησε τον γκολκίπερ περνώντας την μπάλα μέσα από τα πόδια του!
Κάπως έτσι, πήγαμε από τον…Ρέαμπτσιουκ στον Γιάρεμτσουκ! Από εκείνο το Ολυμπιακός-Παναθηναϊκός 1-0 σε αυτό το Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός 1-1.
Και για το τέλος ένα ιμότζι 👍
Πείτε κάτι και για τον Ρέτσο μωρέ που έχει κάνει ματσάρα. Δικό μας παιδί είναι κι αυτός. Μόνο τον Πιρόλα αποθεώνετε.#OlympiacosFC
— Σκαθαροζούμης (@beetlezoumis) January 15, 2025
Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.